-
Masowe płatności: Polacy chcą e-faktur
... 18% dorosłych obywateli, najczęściej specjaliści, prywatni przedsiębiorcy oraz pracownicy administracji i usług, a także osoby, których dochód w gospodarstwach domowych wynosi 3000 ... za opłaty rachunków (np. gaz, energię elektryczną czy telefon) w wersji elektronicznej. Muszą się więc one stać bardziej konkurencyjne. Badania pokazują, że klienci ...
-
Krajowy Program Reform 2008-2011 przyjęty
... do efektywnego wykorzystania środków publicznych (bez dodatkowych obciążeń dla obywateli i przedsiębiorców). W tym celu program stawia na rozwój administracji elektronicznej, poprawę zarządzania publicznymi finansami, dalszą decentralizację zadań publicznych oraz promocję polskiej gospodarki. Instytucje publiczne mają sprawniej realizować polityki ...
-
Partie polityczne nie dbają o ucyfrowienie
... jednym resorcie telekomunikacji (dziś: infrastruktura), informatyzacji (MSWiA), gospodarki elektronicznej (Min.Gospodarki). Model usługowy przyszłością e-administracji. ... rok wcześniej kandydaci na Prezydenta RP skłaniali się do dużo większej autonomii administracji. Ankietowa niespodzianka: ceny dostępu do Internetu nie mają najwyższego priorytetu! ...
-
Ubezpieczenie zdrowotne potwierdzane na podstawie PESEL
... Administracji i Cyfryzacji przygotowało projekt ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach ... dowodem Od października 2012 r. potwierdzenie ubezpieczenia przez Narodowy Fundusz Zdrowia odbywać się ma w formie elektronicznej, na podstawie numeru PESEL pacjenta (w przypadku niemowląt PESEL rodzica). Przesyłany świadczeniodawcy dokument elektroniczny będzie ...
-
Deregulacja rynku telekomunikacyjnego korzystna dla gospodarki
... Elektronicznej w zakresie stopniowej deregulacji oraz wsparcia zrównoważonego rozwoju i konkurencyjności rynku telekomunikacyjnego w ... zapisów Agendy Cyfrowej 2020). Niestety, często spotykamy się w praktyce z działaniami ze strony organów administracji, w wyniku których wprowadzana regulacja jest utrzymywana niezależnie od zmieniającej się sytuacji ...
-
Dla kogo Program Operacyjny Polska Cyfrowa?
... spełniać określone wymogi dotyczące interoperacyjności, neutralności technologicznej, elektronicznej komunikacji, wykorzystania danych z rejestrów publicznych i ... odpowiedniej analizy (czyli analizy tzw. Big-Data) może przynieść zarówno administracji, jak i biznesowi ogromne oszczędności oraz istotnie wesprzeć budowę innowacyjnej i konkurencyjnej ...
-
Cyfryzacja: wyzwaniem jest zarządzanie
... powstawanie społeczeństwa informacyjnego, a w jego ramach informatyzacji administracji państwowej, nie sposób dzisiaj uznać za odpowiadającą współczesnym ... bezpośredni nadzór jedynie nad Głównym Geodetą Kraju oraz Urzędem Komunikacji Elektronicznej (UKE). Ponadto resort ten poświęca z zasady więcej uwagi sprawom związanym z pierwszym słowem ...
-
500 zł na dziecko w PKO BP. Zobacz, co proponuje ten bank
... tej instytucji nie tylko mogą wypełnić wniosek o świadczenie za pomocą bankowości elektronicznej, ale mają również możliwość skorzystania ze specjalnie przygotowanych dla nich ... pdf, jpg lub png. Dane z wypełnionego wniosku zostaną przesłane do systemu administracji publicznej emp@tia. Po zweryfikowaniu poprawnego przekazania danych Bank usuwa je ...
-
Certyfikat rezydencji podatkowej dla spółki
... formie papierowej bądź elektronicznej przez organ podatkowy danego państwa potwierdzający siedzibę podatnika dla celów podatkowych (czyli ... . Nadto należy pamiętać, że certyfikat jest dokumentem urzędowym, wydawanym przez właściwy organ administracji publicznej, a potwierdzającym określone fakty lub stan prawny. Dokumentuje on zatem wyłącznie stan ...
-
Polacy chcą potwierdzać tożsamość przez bankowość internetową
... w dostępie do usług świadczonych przez firmy energetyczne, ubezpieczeniowe, urzędy administracji publicznej czy placówki medyczne. Jakie potrzeby płyną z rynku? Jak czytamy w ... formy potwierdzania tożsamości może potencjalnie korzystać 18,9 milionów użytkowników bankowości elektronicznej – mówi Piotr Alicki, prezes Zarządu KIR. Rozwiązania przyjęte w ...
-
Miesiąc przeciwdziałania oszustwom
... cały marzec przedsięwzięcia skoncentruje się na zwalczaniu niechcianej korespondencji elektronicznej. Miesiąc Przeciwdziałania Oszustwom (Fraud Prevention Month) to inicjatywa Międzynarodowej Sieci ... Ich adresatami będą nie tylko konsumenci, ale także pracownicy administracji, organów ścigania oraz przedsiębiorcy funkcjonujący na rynku usług ...
-
Rządowy plan informatyzacji
... Chodzi o stworzenie spójnego, w skali krajowej oraz europejskiej, systemu usług on-line w administracji publicznej. Plan wymienia m.in., które usługi publiczne świadczone dla ... administrację drogą elektroniczną oraz podniesienia zaufania społeczeństwa do elektronicznej formy komunikowania w sprawach urzędowych. W tym roku będą kontynuowane prace ...
-
Konta i usługi bankowe z jakich korzystają Polacy
... Money.pl w drugiej połowie 2006 roku z produktów bankowości elektronicznej korzystało 26 proc. internautów. Z kont przez internet korzysta 16 proc. klientów ... 20 proc. prywatnych przedsiębiorców, 21 proc. kierowników i specjalistów, 23 proc. pracowników administracji i usług), korzystające z Internetu (22 proc.). Według badań przeprowadzonych przez ...
-
Wniosek RG-1 i RG-2: zmiana wzorów
... publicznej z innymi organami prowadzącymi urzędowe rejestry i systemy informacyjne administracji publicznej, przedłożone przez prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. ... mogły składać wnioski o wpis i aktualizację danych do rejestru REGON w formie elektronicznej (e-REGON). Przepisy dostosowano również do ustawy z 4 marca 2005 r. o europejskim ...
-
Numer alarmowy 112: UKE utworzy system
... , z którego zostało wykonane połączenie do numeru alarmowego "112" albo do innych numerów alarmowych, przedłożone przez ministra spraw wewnętrznych i administracji. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej utworzy system teleinformatyczy pn. Platforma Lokalizacyjno-Informacyjna z Centralną Bazą Danych (PLI CBD). System będzie się składać z dwóch ...
-
Handel w Internecie: zmiany dla przedsiębiorców
... świadczeniu usług drogą elektroniczną, przedłożone przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji. Projekt nowelizacji przewiduje szereg istotnych zmian z punktu ... zmianą jest wprowadzenie obowiązku podawania przez przedsiębiorcę, oprócz adresu poczty elektronicznej, także innych danych umożliwiających nawiązanie szybkiego kontaktu oraz ...
-
Zaświadczenia wydawane przez urząd pracy
... przedstawienia różnych dokumentów i zaświadczeń. Urząd pracy jednak, jako jednostka administracji samorządowej, sam ma prawo wydawania zaświadczeń swoim klientom. Taki ... jeżeli wnioskodawca był zarejestrowany w okresie, którego urząd nie ma w elektronicznej bazie danych. Zaświadczenie o okresie pozostawania w rejestrze osób bezrobotnych jest ...
-
Chmura obliczeniowa okiem mikroprzedsiębiorcy
... elektronicznej, archiwum dokumentów, komunikator i zewnętrzny serwer – z takich rozwiązań najczęściej korzystają mikroprzedsiębiorcy, ... pojęciem natury science fiction, ale dziś jej percepcja jest znacznie większa. Minister cyfryzacji i administracji Rafał Trzaskowski uznaje „chmurę” za jeden z filarów rozwoju naszego kraju, a Komisja Europejska ...
-
NIK alarmuje: administracja publiczna nie chroni naszych danych
... , którą NIK przeprowadził w instytucjach administracji państwowej i placówkach medycznych. Okazuje się bowiem, że ochrona danych nie jest, delikatnie rzecz biorąc, najmocniejszą stroną skontrolowanych ... przetwarzania danych. Jest to tym bardziej istotne, że już w 2017 roku dokumentacje medyczne mają być prowadzone w formie elektronicznej – radzi ...
-
Gdzie się podziały kompetencje cyfrowe?
... transakcji przez internet (Korzystanie z internetu), digitalizację przedsiębiorstw i handlu elektronicznego (Integracja technologii cyfrowych) oraz dostęp do usług administracji elektronicznej i e-zdrowia (Cyfrowe usługi publiczne). PROBLEMEM NISKIE KOMPETENCJE CYFROWE Opublikowany u schyłku maja br. ranking nie pozostawia złudzeń - zarówno ...
-
JPK_VAT poprawił komunikację z urzędami skarbowymi
... Krajowej Administracji Skarbowej wykrywanie podejrzanych faktur. Tymczasem według księgowych obsługujących 20 000 klientów największego ... Teraz nawet osoby rozliczające się z VAT kwartalnie, mają obowiązek comiesięcznego przedstawienia elektronicznej dokumentacji. Dzięki temu urzędnicy skarbowi mają narzędzie, aby szybko ustalić, bez czasochłonnych ...
-
Kaspersky Total Security, Kaspersky Internet Security i Kaspersky Anti-Virus 2020
... wykorzystujące luki w zabezpieczeniach systemu i aplikacji (tzw. exploity) oraz narzędzia administracji zdalnej, które mogą pozwolić przestępcom na uzyskanie pełnego dostępu ... od modułu „Bezpieczne pieniądze” informację o tym, że jego sesja bankowości elektronicznej jest chroniona. Firma Kaspersky uprościła także mechanizm wymieniania danych ...
-
Branża medialna i audiowizualna - trendy 2023
... w 2023 roku jest rządowy projekt ustawy wdrażającej Prawo komunikacji elektronicznej (PKE) w zakresie zmian w ustawie o radiofonii i telewizji, inaczej nazywany " ... i wzburzenie społeczne z nimi związane będzie po stronie decydentów, polityków i administracji państwowej. Zmiany spowodują przede wszystkim wypadnięcie z rynku wielu mniejszych kanałów, ...
-
Sprawniejsza e-administracja i więcej e-usług dla obywateli
... dokument dotarł do urzędu. Jeśli więc mówimy o elektronicznej drodze w korespondencji urzędowej, to chodzi tu o składanie pism za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej urzędu – ESP (a nie przez wysyłanie emaila). Wpierw zatem trzeba na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej założyć sobie konto, a następnie profil zaufany ...
-
Jaka działalność gospodarcza wymaga koncesji?
... być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej (patrz e-administracja) przy zastosowaniu profilu zaufanego. Podanie/wniosek powinno zawierać, co najmniej wskazanie osoby, od której ...
-
Przyszłość polskiego e-Urzędu
... obszarów. Przyspieszenie prac widoczne jest jedynie w obszarze elektronicznej wymiany informacji wymuszonej ustawą o dostępie do informacji publicznej. Analizy i badania przeprowadzane na potrzeby Ministerstwa Nauki i Informatyzacji pokazały, iż dostępność stron WWW. w jednostkach administracji publicznej wzrosła z 74% w 2003r. do 95% w roku ...
-
Obywatel w e-Urzędzie
... Wrota Polski, którego elementem jest też koncepcja Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej. Pierwszym tego typu serwisem były Wrota Małopolski, a po nich uruchomione zostały Wrota Podlasia. Projekt e-PUAP, czyli Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej jest ogólnokrajowym przedsięwzięciem realizowanym pod auspicjami ...
-
Zmiany w programie MdM i inne zmiany w prawie w lipcu 2015
... przepisu dotyczącego wydawania zbioru orzeczeń Trybunału Konstytucyjnego w postaci elektronicznej, który wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2016 r. ... administracji podatkowej. W dniu 31 lipca 2015 roku została także podpisana przez Prezydenta RP ustawa z dnia 10 lipca 2015 r. o administracji podatkowej. Podstawowym celem ustawy o administracji ...
-
Co załatwimy w urzędzie skarbowym przez Internet?
... dokumentami elektronicznymi adresowanymi do organów administracji publicznej. Profil zaufany uzyskuje się jednak bezpłatnie i stosuje bez użycia dodatkowych urządzeń. Identyfikacja osoby, która się nim posługuje, opiera się na zestawie potwierdzonych informacji. Są to: imię, nazwisko, numer PESEL, adres poczty elektronicznej, login, czas uzyskania ...
-
Zmiany w prawie 2018 ważne dla przedsiębiorców
... będą potwierdzane w formie elektronicznej. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Ustawa z dnia 20 sierpnia 1997 r.o Krajowym Rejestrze Sądowym Od 1 stycznia 2018 r. w elektronicznym katalogu dokumentów w KRS spółek z o.o., akcyjnych, komandytowo-akcyjnych i spółek europejskich będą udostępniane także sprawozdania z płatności na rzecz administracji publicznej oraz ...
-
Jak wdrożyć w małej firmie kasę fiskalną online
... przesyłanie danych między kasą online a Centralnym Repozytorium Kas w sposób bezpośredni, ciągły, zautomatyzowany lub na żądanie Szefa Krajowej Administracji Skarbowej, w postaci elektronicznej odpowiadającej strukturze logicznej określonej w Ordynacji podatkowej. Zatem nie musisz martwić się procesem fiskalizacji, gdyż z uwagi na obowiązek ...
-
E-deklaracje w natarciu czyli informatyzacja obowiązków podatkowych
... strat poniesionych) począwszy od dnia 1 stycznia 2014 r. W ocenie projektodawców wdrożenie przewidzianych w ustawie rozwiązań bezpośrednio przyczyni się do budowy elektronicznej administracji podatkowej, umożliwi sprawną automatyczną wymianę informacji podatkowych oraz pozwoli na udostępnienie w 2015 r. przez administrację podatkową usługi wstępnie ...
-
Podpis elektroniczny znów odsunięty
... ustawy obowiązek publikowania w formie elektronicznej aktów normatywnych (np. wydawania elektronicznych dzienników urzędowych). Dlaczego wystąpił poślizg? Przyczyny opóźnienia wdrożenia e-podpisu w administracji są oczywiście dość złożone. Swój wkład miały rzecz jasna trudności budżetowe, nie pozwalające administracji rządowej i samorządowej na ...
-
Telenowela LTE bez happy endu
... rozporządzenia ministra administracji i cyfryzacji. Podobne stanowisko, jak Polkomtel i Play, zajęła Rada ds. Cyfryzacji, doradcze ciało resortu administracji, złożone z ... podwójnie Zadowolona z wyniku aukcji była Magdalena Gaj, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Komentując go tak: „Ostateczny rozkład bloków pomiędzy uczestników aukcji w ...
-
PKPP Lewiatan: Czarna Lista Barier 2011
... Największym ułatwieniem dla przedsiębiorców jest możliwość wystawiania faktur VAT w wersji elektronicznej. Jeżeli podwyżka VAT była nieunikniona ze względu na sytuację ... przedsiębiorcy mogą liczyć na dostęp do nich. Niestety standardem działania administracji, zwłaszcza regionalnej, stało się przekraczanie terminów oceny projektów wyznaczonych przez ...