-
Ulga na dzieci a PIT-40 od pracodawcy
... on ulgę tę w rozliczeniu uwzględnił, musi otrzymać od podatnika oprócz informacji PIT-12, także dodatkowe oświadczenie w terminie przed 10 stycznia roku następującego ... Ministra Finansów, jak ma to miejsce w przypadku PIT-12. Ustawodawca jednak podał zakres informacji, jakie oświadczenie takie powinno zawierać. Podatnik powinien w nim: stwierdzić, że ...
-
Tajemnica przedsiębiorstwa a odpowiedzialność karna
... art. 101¹ kodeksu pracy. Otóż pracodawca i pracownik mający dostęp do szczególnie ważnych informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę, mogą zawrzeć ... ust. 1 ustawy czynem nieuczciwej konkurencji jest przekazanie, ujawnienie lub wykorzystanie cudzych informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa albo ich nabycie od osoby ...
-
5 rad ESET jak zabezpieczyć smartfon z Androidem
Korzystaj wyłącznie z Google Play, sprawdzaj zakres informacji, do których instalowana aplikacja żąda dostępu, aktywuj automatyczną blokadę ekranu, utwórz kopię zapasową, nie zapominaj o oprogramowaniu antywirusowym. Tych zaledwie kilka ...
-
Czy w ewidencji VAT wykazywać wszystkie pozycje faktur sprzedaży?
... początkiem 2017 r. zmienił się zakres informacji, które muszą zawierać ewidencje prowadzone na potrzeby podatku VAT. Powyższe jest pokłosiem wprowadzenia obowiązku wysyłania do fiskusa rejestrów VAT w formie ...
-
1,7 mln umów o dzieło w 2022 roku
... je najczęściej płatnicy składek prowadzący działalność naukową i techniczną oraz działalność w zakresie informacji i komunikacji. Od 1 stycznia do 31 grudnia 2022 r. do ... to podmioty prowadzące działalność naukową i techniczną oraz w zakresie informacji i komunikacji, które zgłaszają do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego nie więcej ...
-
Usługi budowlane: faktura VAT a PKWiU/PKOB
... Obecnie takiego obowiązku nie ma, co jednak nie oznacza, iż informacji takich na fakturach zamieszczać nie można. Usługi budowlane to dość specyficzna branża ... na fakturze podstawy takiego postępowania. Należy jednak pamiętać, że rozporządzenie wskazuje minimalny zakres informacji, jakie powinny zawierać faktury. Nic nie stoi zatem na przeszkodzie, ...
-
ePUAP nie dla e-deklaracji wysyłanych do urzędu skarbowego
... , przy formularzach podatkowych jest nieprzydatny. Przy uwierzytelnianiu informacji przesyłanych do organów skarbowych można korzystać albo z tzw. danych autoryzujących, albo z kwalifikowanego podpisu elektronicznego - przypomina Tax Care. Od początku tego roku zwiększył się zakres informacji, jakie przedsiębiorcy powinni przesyłać fiskusowi drogą ...
-
PIT-6 z działów specjalnych produkcji rolnej w styczniu 2016 r.
... ksiąg. W 2016 r. zmianie ulega termin składania w tym zakresie informacji do urzędu skarbowego. Podatek dochodowy z tytułu prowadzenia działów specjalnych produkcji ... w roku następnym. Obie grupy podatników zatem zostały zobowiązane do składania informacji o prowadzonych działach specjalnych produkcji rolnej. Stosowny formularz ma symbol PIT-6/6L ...
-
Podzielona płatność: naprawa samochodu to nie sprzedaż części
... ust. 1 ustawy – faktury wystawia się co najmniej w dwóch egzemplarzach, z których jeden otrzymuje nabywca, a drugi zachowuje w swojej dokumentacji podatnik dokonujący sprzedaży. Zakres informacji jakie powinna zawierać faktura, wskazany został w art. 106e ust. 1 ustawy. Zgodnie z art. 106e ust. 1 pkt 18a, w przypadku faktur, w których kwota ...
-
Nadzór udziałowca nie jest przychodem z nieodpłatnego świadczenia
... nieodpłatnego świadczenia dokonywaną przez sądy administracyjne. W interpretacji podatkowej z dnia 20 listopada 2019 r. nr 0111-KDIB1-1.4010.395.2019.1.ŚS Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wskazał, że w przypadku zrzeczenia się wynagrodzenia z tytułu pełnienia funkcji członka rady nadzorczej oraz komitetu audytu przez jej członków, spółka ...
-
Tajemniczy Przedsiębiorca w banku. Kredyt obrotowy i inwestycyjny
... nie są zmotywowani do udzielania informacji „mało obiecującym” klientom. Bardzo ważnym zakresem badanej tematyki była kwestia zabezpieczeń. Tematyka ta była badana w ramach dwóch pytań. W pierwszym badano przyjazność podejścia do tego tematu ze strony doradcy, w drugim pytano o zakres informacji o zabezpieczeniach. Siedmiu na 12 doradców ...
-
Kontrola ZUS u płatnika składek
... wszelkie księgi, dokumenty i inne nośniki informacji związane z zakresem kontroli, które są przechowywane u płatnika oraz u osób trzecich w związku z powierzeniem tym osobom niektórych czynności na podstawie odrębnych umów, udostępniać do oględzin składniki majątku, których badanie wchodzi w zakres kontroli, jeżeli zalega z opłatą należności ...
-
Ochrona danych osobowych: tożsamość na celowniku
... informatycznych, w których przetwarza się dane osobowe, nabiera coraz większego znaczenia, ponieważ zakres takiego przetwarzania staje się coraz szerszy. Firmy i inne podmioty obrotu prawnego pozyskują olbrzymie ilości danych, materiałów lub informacji pochodzących z różnych źródeł. Nie zawsze wraz z gromadzeniem danych związana jest świadomość ...
-
Należności z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne - zmiany
... obrazujące kondycję finansową oraz możliwości płatnicze. Rodzaj oraz zakres dokumentacji, na podstawie której dokonywana będzie analiza możliwości płatniczych osoby ... Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie informacji o otrzymanej pomocy publicznej oraz informacji o nieotrzymaniu pomocy, opublikowanego w Dzienniku Ustaw nr 61 z 2007 ...
-
IPO - Pierwsza Oferta Publiczna
... biznesowe, prawne oraz audyt. Badania te mają na celu zgromadzenie informacji o danym podmiocie, zarówno pod kątem sporządzanych następnie dokumentów informacyjnych, jak i ... . Standardowy zakres przygotowywanych na tym etapie prognoz to 5 lub 10 lat, przy czym zakres prognoz prezentowanych w prospekcie to zazwyczaj 1-2 lat oraz podstawowy zakres ...
-
Jakość żywności: soki i nektary w II kw. 2010 r.
... . ZAKRES KONTROLI Kontrolę ... informacji „data przydatności jest równocześnie numerem partii” zamiast „data minimalnej trwałości jest równocześnie numerem partii”, podania informacji „100%” w przypadku soków owocowych wzbogacanych witaminami, braku informacji „wyprodukowano z soku zagęszczonego” w pobliżu nazwy środka spożywczego, podania informacji ...
-
Wolność mediów a prawa osobiste osób publicznych
... publicznych. Zapewnieniem tego może być najszerszy dostęp do informacji. W demokratycznym społeczeństwie amerykańskim prawo do informacji dominuje nad ochroną prywatności i wolnością jednostki. W Europie jednak coraz bardziej zbliżamy się do tego modelu. Rozszerza się więc zakres ingerencji mediów. Przykładem jest prasa angielska interesująca się ...
-
Kontrola a doradztwo w rewizji finansowej
... jak też otoczenie i czynniki zewnętrzne, badaniem obejmuje się również szerszy zakres okoliczności. W efekcie w toku czynności rewizyjnych biegły rewident musi dokonać ... informacji potrzebnych do sprawnego zarządzania. Zatem można wnioskować, iż dwóm trzecim zarządów brakuje niezbędnych informacji. Najczęściej wskazywane obszary braków informacji ...
-
Brak podstawy prawnej zwolnienia podmiotowego na fakturze VAT
... 1485). W Rozdziale 2 tego rozporządzenia „Przypadki, w których faktury mogą zawierać zakres danych węższy niż określony w art. 106e ustawy, oraz zakres tych danych” przewidziano następujące sytuacje, w ... zawierania na wystawianych przez siebie fakturach dokumentujących wykonywane czynności informacji, o której mowa w art. 106e ust. 1 pkt 19 ustawy, ...
-
Zasady wystawiania faktur (VAT) w roku 2013
... lub usługi, który otrzymał fakturę zawierającą pomyłki dotyczące jakiejkolwiek informacji wiążącej się zwłaszcza ze sprzedawcą lub nabywcą lub oznaczeniem towaru lub usługi (z wyjątkiem pomyłek w pozycjach faktury wskazujących miarę i ilość (liczbę) dostarczonych towarów lub zakres wykonanych usług, cenę jednostkową towaru lub usługi bez ...
-
Przychód pracownika gdy składki ZUS płaci zakład pracy
... ma szerszy zakres niż w prawie cywilnym. Obejmuje ono nie tylko działanie lub zaniechanie na rzecz innej strony, ale w jego zakres wchodzą także ... poboru zaliczki na podatek od powyższych kwot, a jedynie obowiązek sporządzenia informacji o wypłaconym stypendium, o przychodach z innych źródeł oraz o niektórych dochodach z kapitałów pieniężnych ...
-
Ochrona baz danych osobowych
... jest budowa własnej bazy danych. Gwarantuje to aktualność gromadzonych informacji i legalność ich pochodzenia. Twórca bazy, który staje się automatycznie jej tzw. administratorem, ma pełną kontrolę nad treścią uzyskiwanych zgód od właścicieli, wyznaczając zakres wykorzystania ich danych. Bezpiecznym rozwiązaniem jest także kupno gotowej ...
-
Flota firmowa: wydawanie i przyjmowanie aut
... dużych flotach, gdzie obecność menedżera floty nie zawsze jest możliwa, a potrzeba nadzoru, sprawowanego przez osobę nas zastępującą. Przepływ informacji Natomiast mnogość przypadków mocno ogranicza zakres procedur, ponieważ mogłoby się okazać, że dostosowując się do danego zdarzenia każdorazowo dawalibyśmy przyzwolenie na ich nieprzestrzeganie ...
-
Udzielanie pożyczek: brak zmian w KRS a podatek VAT
... „(...) Zakres ... Informacji Skarbowej z dnia 6 października 2017 r., znak 0114-KDIP.1-3.4012.274.2017.l.KC, • Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 27 lipca 2017 r., znak 0112-KDIL2-2.4012.234.2017.1.EW, • Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 21 lipca 2017 r., znak 0111-KDIB3-2.4012.255.2017.2.MD, • Dyrektora Krajowej Informacji ...
-
IAB Polska krytykuje nowe przepisy dot. plików cookie
... marketingu bezpośredniego i informacji handlowej. Zgodnie z dyrektywą unijną krajowe przepisy powinny obejmować informacje o możliwościach kontaktu z klientami poprzez przekazywanie informacji o najlepszych ofertach. Tym samym powstałby katalog działań, który nie budziłby wątpliwości prawnych, a regulujący czas, formę i zakres takiej komunikacji ...
-
Jakość owoców i warzyw I kw. 2010
... norm handlowych (tj. Szczegółowych norm handlowych oraz Ogólnej normy handlowej). ZAKRES KONTROLI Kontrolę przeprowadzono w 244 podmiotach gospodarczych, w tym w 108 hiper ... produktów SMS, najczęściej kwestionowano brak informacji o klasie jakości, kraju pochodzenia oraz nazwie odmiany (umieszczenie tej informacji jest wymogiem obowiązkowym min. ...
-
Kontrola w małym przedsiębiorstwie
... jego numer i informację, przez kogo zostało wystawione; zakres przedmiotowy przeprowadzonej kontroli. Zakres ten powinien się pokrywać ze stanem faktycznie przeprowadzonej kontroli ... sprzeciwu. Zabezpieczeniu podlegają dokumenty, informacje, próbki wyrobów oraz inne nośniki informacji, jeżeli stanowią lub mogą stanowić dowód w toku kontroli. ...
-
Zwolnienie z VAT dla usług ubezpieczeniowych
... towarów i usług nadmienić należy, że orzecznictwo TSUE w jasny sposób określa zakres zwolnień dla czynności stanowiących część składową usług finansowych i ubezpieczeniowych, ... szacowanie szkody powstałej w czasie zdarzeń losowych, udzielanie poszkodowanym informacji o warunkach ubezpieczenia, przygotowanie dokumentacji dotyczącej zgłoszonego przez ...
-
Instrumenty finansowe przedsiębiorstw 2010-2011
... przedsiębiorstw niefinansowych w transakcje na rynku finansowym dostarcza szeregu informacji na temat tego zjawiska w odniesieniu do szerokiej grupy podmiotów ... 2011 r. utrzymały dotychczasowy zakres ubezpieczeń majątkowych, 93 przedsiębiorstwa rozszerzyły zakres ubezpieczeń, a 32 jednostki ograniczyły dotychczasowy zakres tych ubezpieczeń. ...
-
VAT od sprzedaży gruntu: ważne postępowanie zbywcy
... przy jej sprzedaży zapłaci VAT – uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z dnia 12.12.2018 r. nr 0113-KDIPT1-3.4012.765 ... celu sprzedaży ww. działki podjął szereg czynności przygotowujących ją do sprzedaży, a zakres tych czynności świadczy, że działalność Wnioskodawcy przybiera w tym zakresie formę zawodową ( ...
-
Krajowy System e-Faktur naruszy tajemnicę firmową?
... do Rzecznika Praw Obywatelskich. Chodzi o szeroki zakres danych gromadzonych i udostępnianych przez KSeF danych o dokumentowanej fakturą transakcji. Biuro RPO zainterweniowało w połowie maja 2024 r. kierując pismo w tej sprawie do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej. RPO podnosi, że z informacji podanych przez Ministerstwo Finansów wynika, iż ...
-
Świadczenia dla pracowników a przychody podatkowe
... udokumentowania i ewidencjonowania osób, które korzystają z usług, jakie wchodzą w zakres prowadzonej działalności gospodarczej. Jak wskazał Wnioskodawca przeciętna cena ... związku z powyższym w momencie dokonywania opłaty przez pracownika, Wnioskodawca będzie w posiadaniu informacji z jakich usług dany pracownik skorzystał. Wysokość opłaty za usługę ...
-
Banki sprzedają usługi medyczne
... Programy medyczne, których zakres jest porównywalny z abonamentami w prywatnych przychodniach finansowanymi przez niektórych pracodawców, proponuje obecnie pięć banków. Co ciekawe, ich lista w ostatnich miesiącach mocno się skurczyła – wynika z analizy przeprowadzonej przez Idea Expert na podstawie informacji zawartych na stronach internetowych ...
-
Inwestycja budowlana a wpis do rejestru zabytków
... oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością i projekt budowlany, którego forma i zakres określona jest w ustawie. Na tym etapie prac przy zabytku ... Zgodnie z przepisami ustawy projektant jest zobowiązany także, do sporządzenia informacji dotyczących bezpieczeństwa i ochrony zdrowia dla planowanej inwestycji. Po uprawomocnieniu ...
-
Nowe standardy MSSF to przejrzyste sprawozdania finansowe
... stycznia 2014 roku, jest szersza i dokładniejsza niż obecnie stosowana. W konsekwencji, zmianie może ulec zakres spółek objętych skonsolidowanymi sprawozdaniami finansowymi. W sprawozdaniach znajdzie się też więcej informacji dotyczących podejścia do konsolidacji poszczególnych podmiotów wchodzących w skład grup kapitałowych. Zmiany w MSSF 10, 11 ...