-
Microsoft walczy o rynek reklam online
... i utworzyć cenną przestrzeń dla reklamodawców. Joanne Bradford, czołowa sprzedawczyni reklam internetowych w Microsoft, spędziła kilka pierwszych lat pracy po cichu zastanawiając ... Ratings. Microsoft akcentuje, że reklama online nie jest grą o sumie zerowej. „Rynek reklam internetowych rośnie w tak gwałtownym tempie i my chcemy w nim uczestniczyć” – ...
-
Rynek reklamy. Wydatki w Polsce rosną szybciej niż średnia globalna
... Chiny przechodzą w gospodarkę rozwiniętą, kierowaną przez konsumentów, a rynek reklam staje się bardziej podobny do tych zachodnich. Prognozuje się, że chińskie wydatki ... poziomie 12,4% w 2020, 12,9% w 2021 i 12,6% w 2022 roku. Indyjski rynek reklam ma duży potencjał do długoterminowego wzrostu, wynosząc zaledwie 0,3% PKB w roku obecnym w porównaniu ...
-
Yahoo: rynek online jest stabilny
Ostatnie ostrzeżenia Yahoo, że malejąca sprzedaż reklam internetowych negatywnie wpłynie na wyniki portalu w trzecim kwartale, nie uderzyły w globalny rynek reklamy internetowej. Przeprowadzone w tym tygodniu analizy wskazują, że rynek reklam internetowych pozostaje stabilny. Lauren Rich Fine, analityk Merrill Lynch, obniżyła co prawda prognozy ...
-
Rynek reklamy w Polsce I kw. 2011 r.
... się konsumentów do Internetu. Sprzedaż magazynów wzmacnia wprowadzanie na rynek nowych tytułów. Spadek zainteresowania prasą znalazł swoje odzwierciedlenie w wynikach popularności tego medium wśród reklamodawców. W I kwartale 2011 r. większość wydawnictw odnotowała spadek liczby reklam w porównaniu z rokiem poprzednim. W podziale na zasięg tytułu ...
-
Rynek reklamy w Polsce 2011 r.
... Higiena i Pielęgnacja (spadek o 3%), Handel (wzrost o 7%), Finanse (wzrost o 12%) oraz Motoryzacja (spadek o 1%). I. Rynek ogółem Dom mediowy MPG estymuje, że w 2011 roku ... udział radia Zet w całościowej liczbie emitowanych reklam spadł z 35% (w 2011 roku) do 31%. W 2011 roku najwięcej reklam zostało wyemitowanych w stacjach miejskich i wartość ...
-
Smartfony przejmują marketing. Reklama mobilna zdobywa rynek
... rynek reklam mobilnych już teraz pod względem przychodów przewyższa rynek ...
-
Rynek reklamy w I poł. 2014 r.
... TVN ustąpił Polsatowi, a w prasie najwięcej środków przeznaczano na druk reklam w Gazecie Wyborczej, tygodniku Wprost i Tele Tygodniu. Wśród rozgłośni RMF FM i Radio ZET utrzymały się na prowadzeniu. Z danych o wydatkach reklamowych Admonit wynika zatem, że rynek reklamowy w mediach tradycyjnych ma pozycję stabilną i ugruntowaną. Porównanie ...
-
Rynek reklamy z korektą wzrostu
... , średnie dobowe wykorzystanie limitu 12 minut reklam w godzinie spadło z 81% w marcu 2018 do 76% ... reklam o 6,7% więcej niż przed rokiem. Najbardziej wzrosły wydatki sektora napoje i alkohole – o 1,2 mln zł (dynamika +72,9%) – za sprawą zwiększenia zaangażowania firm Coca-Cola, Kompania Piwowarska oraz browaru Van Pur. Bardzo pozytywny wpływ na rynek ...
-
Rynek reklamy - prognozy
... na promocję w mediach drukowanych zmalały o 8 procent tylko w 2011 roku. Według prognoz rynek reklamy internetowej w Polsce urośnie w ciągu najbliższych 4 lat o blisko 60 ... złotych, co da prawie 60-procentowy wzrost w stosunku do roku 2011. Z kolei rynek reklamy mobilnej zwiększy się ponad czterokrotnie. Globalny kryzys wymusza jedynie optymalizację ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2013
... reklamę wideo online i social media. Biorąc pod uwagę podstawowy podział reklam internetowych, trzy największe formaty zanotowały wzrosty, a czwarty utrzymał zeszłoroczny ... temu, a obecnie są obserwowane w innych krajach CEE, jednak należy pamiętać, że rynek polski jest stosunkowo dojrzały i rośnie w stałym, umiarkowanym tempie. Największym motorem ...
-
Rynek reklamy: poprawa prognoz, ale nie dla Polski
... marki, jak i do zwiększania zasięgów, dzięki jej wysokiej rozpoznawalności reklam oraz szerokich możliwościach w zakresie targetowania i śledzenia, aby zwiększyć świadomość na temat marki, ... reklamę w 2023 roku będą tam nadal o 4,1% niższe niż w 2019 r. Globalny rynek reklamowy odradza się z poziomu osiągniętego w drugim kwartale tego roku. ...
-
Rośnie rynek reklamy online
... rynek reklamy internetowej w Polsce od środka? Spośród polskich portali liderem jest tutaj posiadający 9,5 miliona unikalnych użytkowników Onet, który ma 37% udziału w rynku reklamy internetowej. W 2005 roku jego przychody gotówkowe sięgnęły 71 mln zł, z czego 78% stanowiła sprzedaż reklam ... raport "Postawy internautów wobec reklam internetowych", ...
-
Rynek reklamowy nieco rozczarował
... rynek reklamy online pod kątem wpływów wydawców, najwyższą dynamikę wzrostu notuje Facebook, który wykorzystuje duże zainteresowanie biznesu treściami video w przekazach na platformach społecznościowych. Reklamodawcy coraz częściej wykorzystują także content marketingowe transmisje live. Ponadto Facebook zapowiedział pojawienie się reklam ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2015
Rynek reklamy online w Polsce ma się całkiem dobrze - z najnowszego badania IAB AdEx zrealizowanego ... mld zł. Doskonałą kondycję sektora potwierdza prezes IAB Polska, Włodzimierz Schmidt. „To już kolejny raz, gdy rynek reklamy interaktywnej udowadnia swój rosnący potencjał oraz ogrom możliwości. Użytkownicy coraz więcej czasu spędzają w sieci przed ...
-
Rynek reklamy w Polsce: tylko 1/8 reklamodawców podwyższyło wydatki
... przemysłowa o 24,6%. Niespełna dwa miesiące ograniczeń w przemieszczaniu się oraz korzystaniu ze sklepów i usług miały bardzo negatywny wpływ na gospodarkę oraz rynek reklamy. W drugim kwartale 2020 r. wartość produktu krajowego brutto w Polsce spadła o 8,2%. Od czerwca wskaźniki ekonomiczne w Polsce stopniowo wracają do poziomów z poprzedniego ...
-
Polski rynek reklamy online 2011
... roku najintensywniej była promowana w polskiej sieci? Jakie trendy w przyszłości zdominują rynek reklamy online? Czy zjawiska takie jak geolokalizacja czy grywalizacja zagoszczą ... wydawcy w analizowanej kategorii tematycznej. Co można powiedzieć o cenach emisji reklam w pakietach zasięgowych? Podobnie jak w przypadku pakietów tematycznych, stawki są ...
-
Rynek reklamy ma za sobą najlepszy rok od 2008 r.
... rosły w przypadku trzech głównych mediów: telewizji, internetu i radia Reklamodawcami napędzającymi rynek okazały się branże handlowa oraz spożywcza SEKTORY REKLAMOWE Jak wynika ... forma zakupu rozwija się bardzo szybko dzięki możliwości precyzyjnego targetowania reklam, stałego monitorowania przebiegu kampanii oraz rozliczania się z jej realnych ...
-
Rynek reklamy z największym spadkiem od ponad 10 lat
... zł i spadła o 9,5%. W drugim kwartale radio mocno odczuło skutki pandemii - wydatki reklamowe zostały zredukowane o ponad 40% w kwietniu i maju. W drugiej połowie roku rynek się ustabilizował – w trzecim kwartale wartość budżetów spadła jedynie o 2,5%, zaś w czwartym o 4,2%. Według najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, średni dobowy ...
-
Starlink: rynek reklamowy zwolnił
... rynek reklamowy w Polsce wyhamował w III kwartale br. Dynamika wydatków po trzech kwartałach osiągnęła poziom ... zastrzyku pieniędzy nie było. Poza tym, naszym zdaniem, reklamodawcy ze względu na rosnące ceny reklam w mediach zdecydowali się skoncentrować swoje wydatki wiosną i jesienią - tłumaczy Jarosław Roszkowski, dyrektor mediów Starlinku ...
-
Rynek reklamy i mediów w I poł. 2014 r.
... 33,8 mln złotych (dynamika -9,3%) wobec analogicznego okresu w roku ubiegłym. Ponadto rynek reklamy odczuł w pierwszym półroczu przeszło siedmioprocentowy spadek wydatków sektora finanse. ... połowy roku. Zwłaszcza w prasie codziennej rynek reklamy będzie się kurczył wraz z dalszymi spadkami sprzedaży. Rynek magazynów także nie daje nadziei na ...
-
Rynek mediów i reklamy 2013-2017
... reklam radiowych, czego powodem może być planowane na drugą połowę 2013 r. udostępnienie 12 cyfrowych kanałów radiowych” – wskazuje Agnieszka Kurzeja, menedżer w zespole ds. sektora telekomunikacji, mediów i rozrywki PwC. Dostęp do Internetu w Polsce i na świecie Rynek ...
-
Ad viewability, czyli o niskiej widoczności reklam online
... reklam nie jest widoczna, daleka jest od komfortowej, przede wszystkim z punktu widzenia reklamodawców. Widoczność reklam wideo w Polsce jest również poniżej średniej międzynarodowej, choć różnica ta nie jest aż tak duża. Polski rynek ...
-
Rynek reklamy większy o ponad 7 proc.
... do wyświetlania im spersonalizowanych reklam. W odpowiedzi na to, ... rynek reklamy radiowej powrócił sektor motoryzacja – drugi pod względem wolumenu wzrostu (więcej o 13,6 mln zł, dynamika 38,2%), zaś na trzecim miejscu znalazł się sektor pozostałe – ze wzrostem o 13,0 mln zł (dynamika 20,3%, głównie wzrosły wydatki instytucji politycznych oraz reklam ...
-
Rynek reklamy w Polsce I-II kw. 2011 r.
... raport "MPG Media Market Scan 1H 2011. Analiza rynku reklamy w Polsce". I. Rynek ogółem Jak czytamy w raporcie, najszybciej rozwijały się wydatki w Internecie – w ... do I połowy 2010 roku. Wzrost liczby emitowanych reklam w I połowie 2011 rozłożył się pomiędzy wszystkie godziny dnia. Przyrosty reklam były przy tym najwyższe pomiędzy godziną 6 a ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6,7 proc. i solidne podstawy na przyszłość
... wzrost globalnych przychodów reklamowych o 3,3% – tym samym w całym półroczu przychody z reklam wzrosły o 1,6%. Globalne przychody z SEM wzrosły o 3,3%, zaś z YouTube’a wzrosły o 1,0%. ... o 56,6 mln zł (dynamika 9,8 proc.). Pomimo naszej ostrożności co do prognoz, rynek reklamy poradził sobie bardzo dobrze w pierwszym półroczu i zbudował solidne ...
-
Rynek reklamy: kto straci w kryzysie?
... .pl podaje, iż z opracowania domu mediowego MPG wynika, że w I kwartale 2009 br. rynek reklamy skurczył się o 160 mln zł, czyli prawie o 9 proc. Dwudziestu ... narzędzia skutecznie eliminujące nachalne reklamy. Dodatkowo, duża liczba pojawiających się w sieci reklam powoduje uodparnianie się na takie formy komunikatu marketingowego. Dla wielu osób ...
-
Rynek reklamy w I kw. 2022 r. Wojna i inflacja hamują wzrosty?
... w wydatkach na reklamę digital? SEKTORY REKLAMOWE W pierwszym kwartale 2022 r. rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 6,8% względem analogicznego okresu roku ubiegłego. Oznacza ... Inc. W wyniku inwazji Rosji na Ukrainę, reklamodawcy często rezygnowali z reklam w kanałach społecznościowych w obawie przed user generated content. Z kolei Alphabet ...
-
Inquiry: jak pandemia obniżyła znajomość reklam?
... o 4%). Podobny wzrost odnotowano dla marki Glovo, która niedawno weszła na polski rynek Tymczasem w czerwcu zaobserwowaliśmy już wyraźne odbicie. Wśród sieci detalicznych i gastronomicznych większość firm odmroziła budżety, a wskaźnik znajomości reklam wzrósł w niemal wszystkich przypadkach. Najsilniejszy wzrost zaobserwowano dla marek związanych ...
-
Rosną wydatki na reklamę. Rynek już wraca do formy?
... zł, czyli 1,3%. Mimo lekkiego spadku, reklama telewizyjna bardzo dobrze radzi sobie w nowej pandemicznej rzeczywistości. Po załamaniu wydatków w drugim kwartale 2020 r., rynek zaczął wracać do dobrej kondycji sprzed pandemii. Reklamodawcy dostosowali swoją komunikację do sytuacji i mimo obostrzeń i osłabienia koniunktury, nie ograniczają inwestycji ...
-
Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2012
... są zachowane, między innymi obserwowany jest dalszy wzrost SEM i reklamy wideo. Pomimo ciągłych spadków na wydatki reklamowe w prawie wszystkich mediach, rynek online nadal rośnie, osiągając po trzech kwartałach 2012 już 18,9% całego tortu reklamowego w Polsce (za Starlink). Według AdEx reklama online ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2012
... marketingowej. Aby rynek reklamy osiągnął wartość z roku wcześniejszego, musiałaby wzrosnąć o ponad 40% (szacunki na podstawie Starlink). Rynek reklamy cyfrowej jest w ... . Reklama SEM, posiadając 35% udziału, nadal rośnie szybciej niż cały rynek, z dynamiką na poziomie około 20%. W pozostałych formatach (Ogłoszenia – 15% i E-mail – 6%) zanotowano ...
-
Rynek reklamy napędzany przez online
... poszczególnych klasach mediów? Które sieci handlowe wydały na reklamę najwięcej? Jak prezentował się udział poszczególnych kategorii reklamy w digital? SEKTORY REKLAMOWE Rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 5,1% po trzech kwartałach 2022 r. względem analogicznego okresu roku 2021. Oznacza to poziom budżetów reklamowych przekraczający o niemal ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2016
... wydatki przeznaczone na ten cel wzrosły o niemal 1/5 (19,9%), dzięki czemu rynek komunikacji cyfrowej osiągnął wartość 1,7 mld zł. Najbardziej prężnymi reklamodawcami są ... wiodące w strategii komunikacji. Temu trendowi nie szkodzi nawet zjawisko blokowania reklam. Dynamika wydatków pokazuje wyraźnie, że zdecydowane działania, podejmowane między innymi ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6 proc. i dobre prognozy na przyszłość
... czyli sektora handel – o niemal 8,8 mln zł (więcej o 12,2 proc.). Na rynek reklamy radiowej powrócił sektor motoryzacja - drugi pod względem wolumenu wzrostu (więcej o ... do kwartału i pozostał na poziomie zbliżonym do analogicznego okresu roku ubiegłego. Także rynek reklamy ma za sobą lepszy kwartał od oczekiwanego: dynamika rynku reklamy w pierwszym ...
-
Rośnie rynek reklamy video online
... na ten typ reklamy półtora miliarda dolarów. Czynnikiem, który napędza rozwój reklam video online jest przede wszystkim wzrost połączeń szerokopasmowych do Internetu w ... też w takich przypadkach duże możliwości badania aktywności konsumenta po obejrzeniu określonych reklam w telewizji. Zbliża się czas, kiedy agencje będą musiały świadczyć usługi "ful ...