Starlink: rynek reklamowy zwolnił
2006-11-05 14:49
Przeczytaj także: Mniejsze wydatki na reklamę
- Wyhamowanie rynku, którego się spodziewaliśmy, jest konsekwencją dwóch aspektów. Po pierwsze mamy do czynienia z efektem wysokiej bazy. W III kwartale ub.r. miały miejsce kampanie reklamowe związane z wyborami parlamentarnymi, podczas gdy w tym roku tego dodatkowego zastrzyku pieniędzy nie było. Poza tym, naszym zdaniem, reklamodawcy ze względu na rosnące ceny reklam w mediach zdecydowali się skoncentrować swoje wydatki wiosną i jesienią - tłumaczy Jarosław Roszkowski, dyrektor mediów Starlinku.Po trzech kwartałach br. najwyższą dynamikę, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, odnotowała reklama internetowa (+ 49,1 proc.) oraz reklama kinowa (+ 25,4 proc.). Na dalszych pozycjach znalazły się: telewizja (+ 11,9 proc.), radio (+ 11,6 proc.) oraz reklama zewnętrzna (+ 10,0 proc.). Zestawienie zamykają segmenty reklamy w dziennikach (+ 2,7 proc.) i magazynach (+ 4,6 proc.).
Na reklamę w mediach najwięcej wydawały sektory: finanse i usługi marketingowe (+103,5 mln zł), rozrywka, kultura, edukacja (+79,9 mln zł) oraz żywność (+55,5 mln zł). Sektory te łącznie zwiększyły swoje inwestycje reklamowe o 239 milionów złotych, co stanowi 66,3 proc. wzrostu rynku reklamowego w pierwszych trzech kwartałach br.
Starlink podtrzymuje jednocześnie swoją prognozę dynamiki rynku reklamowego w 2006 r., która powinna wynieść 10,1 proc., dokonując korekty IV kwartału do poziomu 9,4 proc. (wcześniej 9,2 proc.).
oprac. : Mediarun.pl
Przeczytaj także
-
Rynek reklamy w Europie rozwija się
-
Starlink: rynek reklamowy I-III 2007
-
Rynek reklamowy 2006
-
Obiecujące perspektywy dla reklamy
-
Wydatki na reklamę w Europie 2007-2009
-
Polski rynek reklamy 2007-2008
-
Jak branża turystyczna inwestuje w reklamę?
-
Co i za ile reklamuje branża finansowa?
-
Wydatki reklamowe w I kw. 2019 r. Kto i co reklamował?