Obiecujące perspektywy dla reklamy
2006-12-11 00:31
Przeczytaj także: Rynek reklamowy 2006
Najbardziej optymistyczny jest Universal McCann, który zapowiada 4,8 proc. wzrost wydatków na reklamę w Stanach Zjednoczonych. ZenithOptimedia przepowiada 4,1 proc. wzrost, natomiast GrupMm szacuje rozwój reklamy na rynku amerykańskim na 2 proc.W prognozach globalnych agencje były zgodne, różnice w ich szacunkach sięgały zaledwie 0,1 proc. Analityk Merrill Lynch, Lauren Rich Fine, uważa, iż owe prognozy są bardzo optymistyczne. Szacunki firmy Merrill Lynch są bardziej powściągliwe i przewidują 2,9 proc. wzrost wydatków na reklamę w Stanach Zjednoczonych i 3,6 proc. na rynku globalnym.
Pomimo silnego wzrostu regionalnych i lokalnych wydatków na cele polityczne, roku 2006 nie można nazwać intensywnym pod względem reklamy. Główną tego przyczyną była niechęć największych graczy na rynku do wydawania dużych sum, nawet w obliczu obietnicy znacznych i trwałych przyszłych zysków.
- W samych Stanach Zjednoczonych dziesięciu największych reklamodawców, którzy w sumie stanowią połowę całkowitych krajowych wydatków na reklamę, w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2006 roku zanotowało średni ich wzrost na poziomie zaledwie 2 proc. - podaje Bob Coen, director of forecasting z Universal McCann. Drugorzędne w tym zakresie kategorie produktów, takie jak telekomunikacja, komputery czy ubezpieczenia, tym razem znacznie przerosły średnią, wykazując w tym okresie nawet 15 proc. tempo wzrostu wydatków na reklamę.
Prognozy dotyczące reklamy różnią się w zależności od medium. Według szacunków Universal McCann telewizja zanotuje 3 proc. wzrost w tym zakresie, przy czym stopa wzrostu wydatków na reklamę w telewizji kablowej będzie znacznie wyższa i osiągnie 6,5 proc. Radio może liczyć na 4 proc. wzrost, magazyny na 5 proc., natomiast gazety na zaledwie 1 proc. Na zdecydowanie lepsze wyniki może liczyć mailing bezpośredni - tu wzrost wydatków na reklamę ma wynieść 7,5 proc. - oraz standardowo już internet, który z 15 proc. wzrostem jest liderem wśród mediów.
oprac. : Mediarun.pl
Przeczytaj także
-
Starlink: rynek reklamowy I-III 2007
-
Wydatki na reklamę w Europie 2007-2009
-
Outdoor zyskuje, telewizja traci
-
Jak branża turystyczna inwestuje w reklamę?
-
Reklamodawcy w TV: Lidl na czele rankingu marek
-
Reklamodawcy w TV: branża farmaceutyczna bez konkurencji?
-
Najbardziej dochodowe programy TV 2018 r.
-
Cyfrowa reklama zewnętrzna wychodzi na pozycję lidera
-
Lidl liderem reklamy telewizyjnej