Wydatki na reklamę w Europie 2007-2009
2006-12-07 00:23
Przeczytaj także: Rynek reklamowy 2006
Według prognoz sieci domów mediowych ZenithOptimedia w 2007 r. rynek reklamowy w Europie Środkowo - Wschodniej wzrośnie o 15,6 proc. (w porównaniu do 2006 r.), w 2008 r. - o 14,4 proc. a w 2009 r. - o 13,9 proc. i wówczas osiągnie wartość 41 mld dolarów.Na przestrzeni lat 2006 do 2009 do mediów w regionie CEE napłynie więcej "nowych" budżetów reklamowych niż w Europie Zachodniej. Wzrost ten wyniesie niemal 14 mld dolarów, podczas gdy w krajach Europy Zachodniej będzie to niespełna 13 mld dolarów.
Oprócz Europy Środkowo - Wschodniej, powyżej średniej dla całego świata, rosnąć będą rynki Azji i Pacyfiku oraz Afryki i Bliskiego Wschodu. Zdaniem ZenithOptimedia w przypadku Azji i Pacyfiku kluczowym bodźcem wzrostu będą Igrzyska Olimpijskie w 2008 r. w Pekinie.
Standardowo największy udział we wzroście wydatków reklamowych na świecie w najbliższych latach będzie miał internet. Z prognoz ZenithOptimedia wynika, że już w 2007 r. dynamika reklamy internetowej wyniesie 28,2 proc. W tym roku internet przebije pod względem udziałów reklamę zewnętrzną, zaś już w 2009 r. jego znaczenie dla reklamodawców będzie większe niż radia.
Oprócz internetu tylko reklama kinowa i outdoorowa będą w najbliższych latach rosły powyżej globalnej średniej dla wszystkich mediów - prognozuje ZenithOptimedia.
oprac. : Mediarun.pl
Przeczytaj także
-
Cyfrowa reklama zewnętrzna wychodzi na pozycję lidera
-
Reklama wielkoformatowa 2012 r.
-
Reklama wielkoformatowa VII-IX 2012 r.
-
Reklama wielkoformatowa IV-VI 2012 r.
-
Reklama wielkoformatowa I-III 2012 r.
-
Reklama wielkoformatowa w 2011 r.
-
Starlink: rynek reklamowy I-VI 2007
-
Rynek reklamy w Europie rozwija się
-
Starlink: rynek reklamowy I-III 2007