Rynek reklamy w Europie rozwija się
2007-07-05 11:32
Przeczytaj także: Starlink: rynek reklamowy I-III 2007
Dynamika rynku reklamowego w Europie Środkowej i Wschodniej osiągnie w tym roku 16,9 proc. Drugim pod względem wzrostu rejonem świata będzie Afryka i Bliski Wschód - 15,6 proc. Tegoroczna średnia dynamika dla całego świata wyniesie 5,5 proc., poniżej tej średniej będzie rósł rynek między innymi w: USA - 3,3 proc., całej Ameryce Północnej - 3,5 proc. i Europie Zachodniej - 4,2 proc.Najnowsze estymacje ZenithOptimedia wskazują, że wzrost rynku reklamowego do 2009 r. w Europie Środkowo-Wschodniej wyniesie nie 50 proc. a 57 proc. W rankingu TOP 10 krajów, w których wydatki reklamowe będą w tym czasie rosły najszybciej znalazło się aż 5 krajów z regionu CEE: Ukraina, Rosja, Rumunia, Mołdawia i Białoruś.
Specjaliści ZenithOptimedia szacują, że w przyszłym roku reklama na świecie będzie rosła szybciej niż w roku bieżącym. Z najnowszego raportu wynika, że przyszłoroczna średnia wyniesie 6,4 proc.
Sieć domów mediowych ZenithOptimedia podniosła również prognozy dla rozwoju reklamy internetowej. W poprzednich raportach szacowano, że udział Internetu w globalnym rynku reklamowym sięgnie 8,6 proc. w 2009 r. Ze względu na bardzo szybki rozwój formatów wideo w sieci, udział na poziomie 8,6 proc. może zostać osiągnięty już w 2008 r. a w roku następnym wyniesie 9,4 proc.
![Starlink: rynek reklamowy I-VI 2007 [© Scanrail - Fotolia.com] Starlink: rynek reklamowy I-VI 2007](https://s3.egospodarka.pl/grafika/rynek-reklamy/Starlink-rynek-reklamowy-I-VI-2007-apURW9.jpg)
oprac. : Mediarun.pl
Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
Kobiety na rynku pracy: mniejsze ambicje czy większe bariery?
-
KLM wprowadza taryfę "basic" bez bagażu podręcznego - podróż tylko z małą torbą pod fotel
-
Pokolenie Z w pracy: jak różnią się priorytety i oczekiwania młodych pracowników w Polsce
-
Nie tylko cena. Co naprawdę przyciąga klientów i buduje ich lojalność?