eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek reklamy w Europie rozwija się

Rynek reklamy w Europie rozwija się

2007-07-05 11:32

Kraje Europy Środkowo-Wschodniej najmocniej odczują wzrost wydatków reklamowych w 2007r. - wynika z najnowszych prognoz sieci domów mediowych ZenithOptimedia.

Przeczytaj także: Starlink: rynek reklamowy I-III 2007

Dynamika rynku reklamowego w Europie Środkowej i Wschodniej osiągnie w tym roku 16,9 proc. Drugim pod względem wzrostu rejonem świata będzie Afryka i Bliski Wschód - 15,6 proc. Tegoroczna średnia dynamika dla całego świata wyniesie 5,5 proc., poniżej tej średniej będzie rósł rynek między innymi w: USA - 3,3 proc., całej Ameryce Północnej - 3,5 proc. i Europie Zachodniej - 4,2 proc.

Najnowsze estymacje ZenithOptimedia wskazują, że wzrost rynku reklamowego do 2009 r. w Europie Środkowo-Wschodniej wyniesie nie 50 proc. a 57 proc. W rankingu TOP 10 krajów, w których wydatki reklamowe będą w tym czasie rosły najszybciej znalazło się aż 5 krajów z regionu CEE: Ukraina, Rosja, Rumunia, Mołdawia i Białoruś.

Specjaliści ZenithOptimedia szacują, że w przyszłym roku reklama na świecie będzie rosła szybciej niż w roku bieżącym. Z najnowszego raportu wynika, że przyszłoroczna średnia wyniesie 6,4 proc.

Sieć domów mediowych ZenithOptimedia podniosła również prognozy dla rozwoju reklamy internetowej. W poprzednich raportach szacowano, że udział Internetu w globalnym rynku reklamowym sięgnie 8,6 proc. w 2009 r. Ze względu na bardzo szybki rozwój formatów wideo w sieci, udział na poziomie 8,6 proc. może zostać osiągnięty już w 2008 r. a w roku następnym wyniesie 9,4 proc.

oprac. : Mediarun.pl Mediarun.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: