Rynek reklamowy 2006
2007-02-07 13:19
Przeczytaj także: Obiecujące perspektywy dla reklamy
W 2006 r. najwyższą dynamikę w porównaniu z rokiem 2005 odnotowały: reklama internetowa (+59,3 proc.) oraz reklama kinowa (+21,3 proc.). Powyżej średniej rynkowej rosły również nakłady na reklamę w telewizji (+12 proc.). Porównywalny przyrost odnotowały radio (+10,1 proc.) oraz reklama zewnętrzna (+10,4 proc.).Najgorzej radziły sobie segmenty reklamy w dziennikach (+3,0 proc.) i magazynach (+3,6 proc.). Najwięcej inwestycji reklamowych ulokowano w telewizji - 2,77 miliarda złotych, co stanowi 49,9 proc. ogółu inwestycji.
Najwyższy wzrost wolumenu inwestycji wystąpił w sektorach: finanse i usługi marketingowe (+161 mln zł), rozrywka, kultura, edukacja (+80 mln zł) oraz żywność (+85 mln zł). Sektory te łącznie z sektorem sprzedaż zwiększyły swoje inwestycje reklamowe o 404 miliony zł, co stanowi 77 proc. wzrostu rynku reklamowego w ub.r.
W 2006 r. nastąpiło spowolnienie rynku w porównaniu do 2005 r., kiedy dynamika wyniosła 13,5 proc. Zdaniem Tomasza Chełmeckiego, dyrektora zarządzającego Starlinka, jest to efekt spadku wydatków reklamowych w sektorze telekomunikacyjnym. - Poza tym w 2005 r. istotnym czynnikiem wzrostu były kampanie polityczne - dodaje Chełmecki.
Starlink prognozuje, że dynamika rynku reklamowego w 2007 r. będzie wyższa niż w roku ubiegłym. - Z naszych wstępnych estymacji wynika, że wzrost wydatków reklamowych w 2007 r. powinien przekroczyć 10,4 proc. Będą miały na to wpływ dwie zasadnicze kwestie: podwyżki cen reklam w telewizji oraz rosnąca konkurencja w sektorze telekomunikacja. Spodziewamy się również utrzymania wysokiej dynamiki rynku reklamy internetowej - komentuje Tomasz Chełmecki.
oprac. : Mediarun.pl
Przeczytaj także
-
Starlink: rynek reklamowy I-VI 2007
-
Starlink: rynek reklamowy I-III 2007
-
Outdoor zyskuje, telewizja traci
-
Jak branża turystyczna inwestuje w reklamę?
-
Reklamodawcy w TV: Lidl na czele rankingu marek
-
Reklamodawcy w TV: branża farmaceutyczna bez konkurencji?
-
Najbardziej dochodowe programy TV 2018 r.
-
Cyfrowa reklama zewnętrzna wychodzi na pozycję lidera
-
Lidl liderem reklamy telewizyjnej