-
Najpopularniejsze stacje telewizyjne VII 2007
Telewizyjna Jedynka była najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w lipcu br., ale w tzw. grupie komercyjnej liderem został Polsat - wynika z najnowszych danych AGB Nielsen Media Research. Udział w rynku TVP1 w lipcu 2007 roku wyniósł 22,25 proc. (w lipcu 2006 roku: 24,22 proc.), Polsatu - 17,44 proc. (15,56 proc.), TVP2 - 16,63 proc. (20,05 proc ...
-
Święta z TV: co oglądają Polacy?
Statystyczny Polak podczas ubiegłorocznych świąt Bożego Narodzenia (25-26 grudnia) oglądał telewizję przez 4 godziny 43 minuty dziennie. W ciągu 10 lat, tj. od momentu powstania pomiaru telemetrycznego TNS OBOP, czas ten spadł o ponad godzinę. W 1997 roku podczas świąt przed telewizorem spędziliśmy średnio 5 godzin i 45 minut każdego świątecznego ...
-
Telewizja cyfrowa mało popularna
Ponad 3/4 polskich gospodarstw domowych odbiera sygnał telewizyjny za pośrednictwem telewizji kablowej - wynika z badania PBS DGA. Zdecydowana większość respondentów - 75,6 proc. gospodarstw, odbiera sygnał telewizyjny za pośrednictwem telewizji kablowej. Zjawisko zmiany dostawcy telewizji jest znikome i dotyczy około 5 proc. gospodarstw, które ...
-
PKPP Lewiatan: nowelizacja VAT niewystarczająca
Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan oraz Rada Podatkowa przy PKPP Lewiatan popierają prace nad nowelizacją ustawy o VAT jeszcze w pierwszym półroczu 2008 r. Niestety ich zdaniem jest ona niewystarczająca. Choć projekt obejmuje zagadnienia oczekiwane przez środowisko przedsiębiorców, to nie stanowi on wystarczająco głębokiej reformy ...
-
Egzekucja komornicza nieefektywna wg firm
Zdaniem PKPP Lewiatan jeden z poważniejszych problemów w prowadzeniu działalności gospodarczej w Polsce to brak możliwości skutecznego i szybkiego egzekwowania długów. Potwierdza to wiele firm członkowskich PKPP Lewiatan, które skarżą się zwłaszcza na jakość i efektywność egzekucji komorniczej. PKPP Lewiatan podaje, że przedsiębiorcy potwierdzają ...
-
Oferta UPC: telefon i Internet dla firm
UPC Polska, dostawca potrójnej usługi: telewizji, Internetu i telefonii, wprowadził zmiany w portfolio usług dla małych firm. Nowa oferta obejmuje prędkości do 30 Mb/s, a także pakiety telefoniczne od 20 zł miesięcznie. Oferta została również rozbudowana o usługę telewizji cyfrowej. Nowa propozycja UPC dla małych firm obejmuje takie pakiety ...
-
Najczęściej cytowane media III 2009
W marcu najczęściej cytowanym tytułem prasowym był Dziennik, najbardziej opiniotwórczą stacją radiową - RMF FM, a telewizyjną - TVN24 – wynika z najnowszego rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W pierwszej piętnastce znalazły się po dwie stacje telewizyjne i radiowe oraz trzy ...
-
Oglądalność telewizji: udział dzieci spada
W 2008 r. najmłodsi widzowie (4 - 15 lat) przeznaczyli na oglądanie telewizji średnio 2 godziny 12 minut dziennie. To o godzinę i 14 minut mniej niż statystyczny polski telewidz. Najchętniej oglądaną dziecięcą stacją tematyczną jest Disney Channel, którą codziennie chociaż przez chwilę ogląda ponad 500 tysięcy osób w wieku 4 - 15 lat - wynika z ...
-
Kreowanie marki na bazie emocji
Dzisiejszy klient, podobnie jak świat, w którym żyje, jest pełen sprzeczności. Wszyscy są przekonani o skuteczności reklamy telewizyjnej, a jednocześnie, jak dowodzą badania, prawie połowa emitowanych w Polsce reklam telewizyjnych nie ma widzów. Czy można jednocześnie kochać i kalkulować, wierzyć i sprawdzać? Ależ można, bo tradycyjny obraz ...
-
Najczęściej cytowane media V 2009
Według najnowszego rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" opracowanego przez Instytut Monitorowania Mediów najczęściej cytowanym tytułem prasowym w maju był Dziennik, najbardziej opiniotwórczą stacją radiową Radio ZET, zaś telewizyjną TVN24. W zestawieniu obejmującym pierwszą piętnastkę powoływanych tytułów znalazły się dwie stacje ...
-
Telewizja publiczna może zagrozić rynkowi
Zdaniem PKPP Lewiatan i Związku Pracodawców Prywatnych Mediów, jeżeli telewizja państwowa zostanie uzależniona politycznie od uznaniowych pieniędzy publicznych, a jednocześnie uwolniona zostanie od zakazu przerywania audycji reklamami, dla pozostałych mediów oznaczać to będzie zagrożenie finansowych podstaw istnienia. Sejm ma rozpatrzyć poprawki ...
-
Rynek telewizyjny I-VI 2009
W pierwszym półroczu 2009 r. Polacy poświęcili na oglądanie telewizji średnio 3 godziny 42 minuty dziennie. Oznacza to, że spędzamy więcej czasu na oglądaniu telewizji. Coraz rzadziej jednak wybieramy ofertę programową czterech największych stacji - wynika z badania TNS OBOP. W pierwszym półroczu 2009 r. Polacy poświęcili na oglądanie telewizji ...
-
Najczęściej cytowane media VIII 2009
Według sierpniowego rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" opracowanego przez Instytut Monitorowania Mediów najczęściej cytowanym tytułem prasowym w badanym okresie była Gazeta Wyborcza, najbardziej opiniotwórczą stacją radiową - RMF FM, zaś telewizyjną - TVN24. W zestawieniu obejmującym pierwszą piętnastkę powoływanych tytułów ...
-
Telewizja cyfrowa: VOD atrakcyjny wg Polaków
Polscy widzowie wyraźnie dążą do samodzielnego decydowania o treściach oglądanych w telewizji. Jako ważne i atrakcyjne postrzegają rozwiązania technologiczne, które umożliwiają im dostęp do ulubionych programów, bez konieczności dostosowywania się do ramówki telewizyjnej - wynika z badań przeprowadzonych przez PBS DGA na zlecenie platformy ...
-
Nadawanie cyfrowe wg Polaków
O wyłączeniu w 2013 roku naziemnego analogowego sygnału telewizyjnego wciąż nie słyszała blisko połowa Polaków, jednocześnie atuty technologii cyfrowej, dostępne obecnie m.in. za pośrednictwem platform satelitarnych , cieszą się dużym zainteresowaniem wśród telewidzów - wynika z raportu PBS DGA przeprowadzonego dla CYFRY+. Z raportu wynika, że ...
-
Rynek telewizyjny w 2009 r.
Statystyczny Polak w 2009 roku poświęcił na oglądanie telewizji 3 godziny i 35 minut dziennie. To o przeszło 9 minut więcej niż w roku ubiegłym. Oznacza to, że statystycznie poświęciliśmy na oglądanie telewizji w ubiegłym roku 54 i pół dnia - wynika z badania TNS OBOP. Liderem wśród stacji pozostaje TVP1. Udziały stacji wyniosły 21,42%. W ...
-
Telewizja mobilna: Polacy zadowoleni po pilotażu
Aż 75% ankietowanych zadeklarowało chęć zakupu usługi telewizji mobilnej w abonamencie za cenę 10 zł miesięcznie. Średni czas korzystania z usługi wyniósł 107 minut dziennie. Takie są wyniki badania marketingowego przeprowadzonego przez GfK Polonia podczas programu pilotażowego telewizji mobilnej DVB-H w Warszawie. Zakupem usługi w cenie 15 zł ...
-
Bloki reklamowe oglądane niechętnie
W ciągu ostatniej dekady zaobserwowano nasilające się zjawisko zmieniania kanałów telewizyjnych w trakcie trwania bloku reklamowego (tzw. zapping). W ostatnich latach trend ten ustabilizował się i utrzymuje na podobnym poziomie. Według badania Ipsos 43% Polaków w wieku 15 lat i więcej przyznaje, że gdy tylko w telewizji pojawia się blok reklamowy, ...
-
PKPP Lewiatan: Czarna Lista Barier 2010
PKPP Lewiatan podaje, iż w ubiegłym roku uchwalono w Polsce 243 ustawy i ponad 1,4 tys. rozporządzeń. Część z nich powiększyła pakiet ok. tysiąca aktów prawnych, które powinien znać przedsiębiorca, żeby prowadzić biznes w zgodzie z prawem. Nasz kraj w światowych rankingach gospodarczych wypada zdecydowanie źle. Jeśli mimo to nasza gospodarka ...
-
Cyfryzacja telewizji w Europie
Konsumenci w Wielkiej Brytanii mają najlepszy dostęp do usług telewizyjnych w Europie - wynika z najnowszego rankingu Instytutu Globalizacji. Polska uplasowała się w środku stawki - zajęła ex aequo ze Szwecją 12 miejsce, co sprawia, że zalicza się do grupy "krajów rozwojowych". Najbardziej rozwiniętym krajem pod względem cyfryzacji telewizji ...
-
Przelew zagraniczny tańszy niż krajowy
Płatność przelewem za zagraniczne wakacje wcale nie musi kosztować kilkudziesięciu złotych. Europejski przelew może być nawet tańszy od przesłania polskiej waluty między dwoma krajowymi bankami. Aby niedrogo przesłać pieniądze za granicę wystarczy skorzystać z polecenia przelewu w ramach Jednolitego Obszaru Płatności w Euro (ang. Single Euro ...
-
Internauci a konsumpcja mediów i reklamy
Reklama online, pomimo dekoniunktury gospodarczej odnotowuje co kwartał dwucyfrowe wzrosty przychodów w dynamice rok do roku, będąc zarazem drugim po telewizji udziałowcem w całkowitym torcie reklamowym. W związku z jej dynamicznym rozwojem IAB Polska postanowiło zrealizować badanie rynku, które pozwoli marketerom na lepsze zrozumienie współpracy ...
-
Mieszkania Królewskie Tarasy w Wieliczce
Królewskie Tarasy to nowa inwestycja Murapol S.A. Osiedle zostanie wybudowane w Wieliczce przy ul. Bolesława Chrobrego. Jest zlokalizowana na terenie bardzo atrakcyjnym krajobrazowo i sąsiaduje z dawną puszczą, uznaną za ekologiczny użytek. Królewskie Tarasy to osiedle obejmujące w I etapie budowy pięć budynków (każdy po 40 mieszkań). Pierwsze ...
-
Ruszają przelewy natychmiastowe
Już wkrótce klienci trzech banków będą mogli realizować przelewy natychmiast i bez pośredników. BRE Bank, Bank Millennium i Meritum Bank, jako pierwsze banki w Polsce uruchomiły system rozliczeń płatności natychmiastowych Express ELIXIR, umożliwiający dokonywanie błyskawicznych przelewów międzybankowych, w czasie liczonym w sekundach. Sześć ...
-
Najbardziej dochodowe programy TV 2012 r.
Gotowanie na ekranie wciąż przyciąga - nie tylko widzów, ale także pieniądze reklamodawców. "Kuchenne rewolucje" Magdy Gessler okazały się najlepszą lokomotywą reklamową w polskiej telewizji w 2012 r. Dom mediowy PanMedia Western przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej „dochodowych“ celebrytów w całym 2012 r. W rankingu ...
-
Najpopularniejsze telewizory 2012
W roku 2012 kampania społeczna, dotycząca cyfryzacji telewizji naziemnej informowała posiadaczy tradycyjnych odbiorników o tym, co muszą zrobić, by cieszyć się cyfrową jakością. Przygotowana przez Porównywarkę Cen Okazje.info druga edycja raportu "Preferencje zakupowe w kategorii Telewizory" dowiodła, że wielu Polaków wolało kupić nowy sprzęt RTV, ...
-
Przelewy natychmiastowe Blue Cash w BRE Banku
BRE Bank wdrożył system płatności ekspresowych BlueCash. Dla klientów oznacza to możliwość realizowania błyskawicznych płatności do 25 banków, dla banku to szansa budowania nowych usług w oparciu o BlueCash. BRE Bank jest pierwszym bankiem w Polsce, który wprowadził dla klientów korporacyjnych i firm możliwość zlecania i odbierania przelewów za ...
-
Koniec telewizji analogowej
We wtorek, 23 lipca 2013 roku zakończy się w Polsce era naziemnej telewizji analogowej. Tego dnia zostaną wyłączone ostatnie nadajniki emitujące program telewizyjny w technice analogowej. Zostaną one zastąpione przez nadajniki cyfrowe DVB-T. Nowa technika umożliwia nadawanie większej liczby programów, pozwala na emisję programów w jakości HD, a ...
-
Przelewy natychmiastowe Express ELIXIR w Citi Handlowy
Ruszyły przelewy natychmiastowe Express ELIXIR w Citi Handlowy. Klienci bankowości korporacyjnej mogą teraz przelewać i odbierać pieniądze w zaledwie kilka sekund. Express ELIXIR to pierwszy w Polsce profesjonalny system rozliczeń natychmiastowych płatności realizowanych bezpośrednio. Z rozwiązania, którego operatorem jest Krajowa Izba ...
-
Najlepsze reklamy telewizyjne X 2013
Dom mediowy Lowe Media bada to jakie spoty reklamowe najbardziej lubią Polacy. Najnowszy ranking z cyklu Spot Liga by Lowe Media dotyczy telewizyjnych reklam, które pokazywały telewizje w październiku. Ulubione reklamy Lowe Media podzieliło na dwa podsumowania. Spot Liga – 10 najbardziej lubianych reklam z najpopularniejszych kategorii ...
-
Najbardziej dochodowe programy publicystyczne w TV 2013 r.
Gwiazdy dziennikarstwa i publicystki przyciągają reklamodawców i tym samym dają milionowe dochody telewizyjnym stacjom. „Dzień na Żywo” z oferty TVN 24 wśród propozycji publicystycznych okazał się najlepszą lokomotywą reklamową w polskiej telewizji w 2013 roku. Dom mediowy Lowe Media przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem ...
-
Jak działa system ELIXIR?
Podobnie jak serce jest centralnym elementem naszego organizmu, dzięki któremu krew w odpowiedniej ilości i jakości dociera w każde miejsce we właściwym czasie, dbając o prawidłową pracę organów, tak w sektorze finansowym elektroniczne systemy rozliczeniowe zapewniają sprawne przekazywanie pieniędzy z banku do banku i od klienta do klienta: osób ...
-
Bezpłatna telewizja naziemna coraz popularniejsza
Brak opłat, brak umowy oraz interesująca oferta programowa to czynniki, dzięki którym Polacy coraz częściej doceniają bezpłatną telewizję naziemną - wynika z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia. Telewizja satelitarna oraz kablowa krytykowane są z kolei za zbyt wysokie opłaty oraz nieadekwatną do potrzeb abonentów ofertę. Mimo iż ...
-
Czy reklama telewizyjna wzbudza zaufanie?
Dynamiczny rozwój mediów elektronicznych na razie nie zagraża jeszcze pozycji telewizji. Wydawałoby się zatem, że reklama telewizyjna powinna być skutecznym narzędziem w rękach marketingowców, tymczasem okazuje się, że zaufanie do niej deklaruje niespełna 1/3 polskich internautów. Co ma największy wpływ na utratę zaufania i jakie reklamy ...
-
Błędny przelew bankowy: jak odzyskać pieniądze?
W pierwszym półroczu tego roku Polacy wykonali ponad 825 mln przelewów krajowych. Wśród nich były niestety i takie, które wysłano przez pomyłkę do niewłaściwej osoby lub na nieodpowiednią kwotę. Expander podpowiada, co można zrobić, jeśli wyślemy błędny przelew. Pomyłka w przelewie krajowym może polegać jedynie na wysłaniu pieniędzy na ...