eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Najlepsze reklamy telewizyjne X 2013

Najlepsze reklamy telewizyjne X 2013

2013-12-24 08:10

Najlepsze reklamy telewizyjne X 2013

Jakie są ulubione reklamy Polaków? © auremar - Fotolia.com

Dom mediowy Lowe Media bada to jakie spoty reklamowe najbardziej lubią Polacy. Najnowszy ranking z cyklu Spot Liga by Lowe Media dotyczy telewizyjnych reklam, które pokazywały telewizje w październiku. Ulubione reklamy Lowe Media podzieliło na dwa podsumowania.

Przeczytaj także: Najbardziej dochodowe programy TV I poł. 2013 r.

Spot Liga – 10 najbardziej lubianych reklam z najpopularniejszych kategorii produktowych

W pierwszej części badania - z dziesięciu kategorii produktowych, które były najbardziej aktywne reklamowo wybrano po jednym najbardziej emitowanym spocie. Każda z wybranych do badania reklam miała premierę w październiku. Respondenci mieli odpowiedzieć na pytanie: „Które z poniższych reklam emitowanych w telewizji w ostatnim miesiącu podobały się Panu/ Pani najbardziej? Proszę obejrzeć wszystkie i wskazać maksymalnie trzy reklamy”.

W tej klasyfikacji przebadanej grupie ponad tysiąca osób najbardziej spodobała się reklama piwa Żubr z hasłem „Żubr idzie za żubrem”

Żubr zwyciężył chociaż pod względem liczby GRP (wskazującej na częstotliwość emisji i zarazem liczbę osób do których dotarła reklama) ten spot był dopiero na piątym miejscu. Bardziej spodobał się mężczyznom, pracownikom fizycznym i właścicielom firm. Mniej przychylne zdanie o październikowym spocie Żubra miały osoby zajmujące się domem, renciści i emeryci.

Drugie miejsce zajął spot czekoladek Wawel. Reklama bardziej podobała się osobom starszym, kobietom i mieszkańcom dużych miast. Z pewnością wpływ na jej popularność miała wysoka liczba GRP.

Trzecia lokata przypadła reklamie Plusa promującej ofertę dla osób, które chciały pozbyć się swoje starej komórki. Ten spot najbardziej przypadł do gustu młodym ludziom przed 25 rokiem życia, singlom i tym którzy mieszkają w miejscowościach mających powyżej 50 tysięcy mieszkańców.

fot. auremar - Fotolia.com

Jakie są ulubione reklamy Polaków?

Największą sympatię wśród spontanicznie wskazywanych ulubionych spotów zyskała kampania Playa ( w tej kategorii w podsumowaniu kwietniowym respondenci również spontanicznie wskazywali na tę markę operatora komórkowego jako na ulubioną).


Spot Liga – 5 spontanicznie wskazywanych jako najbardziej lubiane reklamowanych marek

W drugiej części badania, respondenci nie mieli do wyboru listy reklam, sami spontanicznie przypominali sobie i wskazywali te spoty, które najbardziej polubili. Pytanie brzmiało: „Która z reklam widzianych w telewizji w ostatnim miesiącu, podobała się Panu/ Pani najbardziej? Proszę podać markę, produkt i cechę charakterystyczną tej reklamy.”

Okazało się, że największą sympatią wśród Polaków ponownie zyskała kampania Playa ( w tej kategorii w podsumowaniu kwietniowym respondenci również spontanicznie wskazywali na tę markę operatora komórkowego jako na ulubioną). Reklamowa ofensywa Play znalazła silny oddźwięk wśród konsumentów. Najbardziej popularnym celebrytą z reklam Playa okazał się Kamil Bednarek. Co ciekawe, reklamowa sprzedawczyni z salonu operatora jest już przez znaczną część respondentów identyfikowana pod swoim faktycznym imieniem i nazwiskiem (Barbara Szatan), stając się istotnym uzupełnieniem plejady gwiazd Playa.

Druga lokata wśród spontanicznie wskazywanych ulubionych spotów kwietnia przypadła październikowemu zwycięzcy kategorii Liga Mistrzów czyli piwu Żubr. Okazuje się, że kolejne reklamy w ramach znanego formatu znowu znajdują się w ścisłej czołówce najlepiej zapamiętywanych kampanii. Nie widać śladów znudzenia konsumentów. Respondenci jako charakterystyczną cechę tej reklamy wskazują „potężne zwierzę i pomruki”. Podoba się również zabawne, dwuznaczne hasło.

Na trzecim miejscu w „Polish Open” znalazł się doskonale zakorzeniony w pamięci konsumentów format „Serce i Rozum” sieci Orange. Wprawdzie bardzo niewielu respondentów spontanicznie wskazuje konkretne treści przekazywane przez Serce i Rozum , ale kampania jak można wyczytać wśród odpowiedzi wciąż „jest zabawna i ma poczucie humoru”.

W zestawieniu spontanicznie przypominanych reklam warto zwrócić uwagę na czwarte miejsce. Te lokatę zajęła kampania BZ WBK z hollywodzkim gwiazdorem Kevinem Spacey’em. Tym razem bardzo wysoka liczba GRP nie wystarczyła aby pokonać inne mające o wiele mniej telewizyjnych emisji marki. Dwukrotny zdobywca Oscara nie zapadł szczególnie w pamięć – nazwisko Kevina Spacey podał spontanicznie mniej niż co czwarty respondent wskazujący tę kampanię (dla wielu innych był to po prostu „znany amerykański aktor”). Ewidentnie w reklamie Polacy cenią najbardziej rodzimych celebrytów.

Metodologia:
Badanie dla Lowe Media zrealizował IPSOS w dniach 12-26 listopada. Było ono przeprowadzone metodą CAPI na 1006 osobach powyżej 16 roku życia mieszkających w 100 polskich miastach. Była to grupa reprezentatywna pod względem płci, wieku, regionu, wielkości miejscowości zamieszkania i wykształcenia.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: media, telewizja, reklama telewizyjna

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: