eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek telewizyjny I-VI 2009

Rynek telewizyjny I-VI 2009

2009-07-10 14:15

Rynek telewizyjny I-VI 2009

Udziały największych stacji w okresie styczeń – czerwiec 2008 r. i 2009 r. © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

W pierwszym półroczu 2009 r. Polacy poświęcili na oglądanie telewizji średnio 3 godziny 42 minuty dziennie. Oznacza to, że spędzamy więcej czasu na oglądaniu telewizji. Coraz rzadziej jednak wybieramy ofertę programową czterech największych stacji - wynika z badania TNS OBOP.

Przeczytaj także: Rynek telewizyjny w 2009 r.

W pierwszym półroczu 2009 r. Polacy poświęcili na oglądanie telewizji średnio 3 godziny 42 minuty dziennie. W analogicznym okresie 2008 roku zasiadali przed ekranami swoich telewizorów średnio 3 godziny 29 minut. Oznacza to wzrost o prawie 13 minut, czyli 1,1%.

Jednocześnie zmniejszył się łączny udział w rynku największych stacji telewizyjnych - TVP1, TVP2, Polsat i TVN w okresie od stycznia do czerwca 2009 uzyskały łącznie udziały na poziomie 67,1%. W analogicznym okresie 2008 roku wynik ten był wyższy o blisko 5,5 pkt. procentowych.

fot. mat. prasowe

Udziały największych stacji w okresie styczeń – czerwiec 2008 r. i 2009 r.

Udziały największych stacji w okresie styczeń – czerwiec 2008 r. i 2009 r.

W połowie roku zestawienie najlepiej oglądanych stacji otwiera TVP1, która zdecydowanie wyprzedza pozostałe kanały, gromadząc udziały w rynku na poziomie 22,8%. Na drugim miejscu znajduje się TVP2 z udziałami 15,9%, która wyprzedza Polsat – 14,8% oraz TVN – 13,7%. Cztery wiodące stacje uzyskały wyniki gorsze w porównaniu z analogicznym okresem w 2008 roku. Największy procentowy spadek zanotował TVN – 12,1% oraz Polsat – 8,2%. Z kolei TVP2 zmniejszyła udziały o 5,9%, natomiast TVP1 o 5,2%.

W okresie od stycznia do czerwca 2009 r. Polacy najchętniej wybierali polskie seriale emitowane w telewizji publicznej. Liderem w tej kategorii programów okazał się serial „Ranczo”. Emisja serialu z 1 marca 2009 roku zgromadziła przed telewizorami średnio 9,4 mln widzów, co stanowiło ponad połowę Polaków (55%) oglądających w tym czasie telewizję. Średnia dla wszystkich tegorocznych emisji serialu „Ranczo” wyniosła 8,8 mln widzów (udziały 55%). Łącznie, przynajmniej przez jedną minutę, serial ten oglądało 25,7 mln osób powyżej 4. roku życia.

Wśród najlepiej oglądanych programów znalazły się także programy informacyjne: „Sport TVP1” (6,7 mln widzów; udziały 44%), „Wiadomości 19:30” (6,3 mln; 42%) oraz Teleexpress (6,3 mln; 50%). Dla porównania najlepiej oglądane tegoroczne „Fakty” (TVN, 26.01) zgromadziły 4,3 mln widzów przy udziałach na poziomie 30%, a „Wydarzenia” (Polsat, 08.02) - 3,3 mln przy udziałach 24%.

fot. mat. prasowe

Najlepiej oglądane programy w okresie stycznia – czerwiec 2009 r.; z uwzględnieniem programów

Najlepiej oglądane programy w okresie stycznia – czerwiec 2009 r.; z uwzględnieniem programów trwających co najmniej 6 min.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: