eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek telewizyjny I-VI 2009

Rynek telewizyjny I-VI 2009

2009-07-10 14:15

Przeczytaj także: Rynek telewizyjny w 2009 r.

Z kategorii rozrywka w pierwszej dziesiątce uplasował się program „Jaka to melodia”, który przyciągnął przed telewizory średnio 6,4 mln osób (48%) oraz druga część transmisji gali „Telekamery Teletygodnia 2009” (6,2 mln; 41%). Wśród najlepiej oglądanych programów znalazły się także transmisje sportowe: pierwsza połowa meczu Polska – Chorwacja w ramach Mistrzostw Świata w Piłce Ręcznej (6,2 mln widzów; udziały 39%) oraz skoki narciarskich z udziałem Adama Małysza.

fot. mat. prasowe

Udziały największych stacji tematycznych w okresie styczeń – czerwiec 2008 r. i 2009 r.

Udziały największych stacji tematycznych w okresie styczeń – czerwiec 2008 r. i 2009 r.




W rankingu stacji tematycznych liderem pozostają stacje informacyjne TVP Info (udziały 4,2%) oraz TVN24 (udziały 3%). TVP Info uzyskała wynik gorszy o 0,32 pkt. procentowego, ale wciąż pozostaje liderem wśród stacji informacyjnych. Z kolei TVN24 poprawiła nieznacznie swój wynik o 0,11 pkt. procentowego w porównaniu do analogicznego okresu w 2008 r.

Kolejne miejsca zajęły stacje tematyczne skierowane do najmłodszej widowni - „Disney Channel” (wzrost z 0,65% do 0,95%) oraz Jetix (wzrost z 0,56% do 0,86%).

fot. mat. prasowe

Wydatki poszczególnych sektorów rynku w okresie od stycznia do czerwca 2008 r. i 2009 r.; według dyn

Wydatki poszczególnych sektorów rynku w okresie od stycznia do czerwca 2008 r. i 2009 r.; według dynamiki 2008 – 2009; dane cennikowe, bez uwzględnienia rabatów; analiza obejmuje okres od 1 stycznia do 28 czerwca w roku 2008 i 2009

Pierwsze półrocze br. przyniosło stacjom telewizyjnym przychody reklamowe na poziomie 5,6 mld zł (dane cennikowe, bez uwzględnienia rabatów), co oznacza - mimo kryzysu - wzrost o 5,3% w porównaniu do analogicznego okresu 2008 r. Najwięcej na reklamę przeznaczyły firmy z sektora „żywność” (1,13 mld zł), natomiast największy wzrost wydatków na reklamę miał miejsce w firmach z sektora „telekomunikacja” (wzrost o 43%) oraz „podróże, turystyka, hotele i restauracje” (41%).

"Większa możliwość wyboru stacji odpowiadających zainteresowaniom polskiego telewidza oraz rozwój platform cyfrowych i telewizji kablowych powoduje w konsekwencji wzrost udziałów kanałów tematycznych, przy jednoczesnym spadku udziałów czterech największych stacji telewizyjnych" - komentuje Krzysztof Guzowski, Specjalista ds. Obsługi Klienta Telemetrycznego TNS OBOP.

Informacje o badaniu
Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: 3281 osób powyżej 4 roku życia, bez uwzględnienia widowni gościnnej. Dane o wydatkach reklamowych są danymi cennikowymi, bez uwzględnienia rabatów; analiza obejmuje okres od 1 stycznia do 28 czerwca w roku 2008 i 2009.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: