eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Osoby starsze a telewizja 2008

Osoby starsze a telewizja 2008

2009-01-21 13:16

Osoby starsze a telewizja 2008

Piętnaście programów wyemitowanych w 2008 roku, które zgromadziły największą widownię wśród osób 65+ © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W 2008 roku osoby w wieku powyżej 65 roku życia spędziły przed telewizorem średnio 4 godziny i 44 minuty dziennie. W przypadku mężczyzn w tym wieku średni czas oglądania telewizji wyniósł 4 godziny 55 minut i był o ponad 18 minut dłuższy niż analogiczny wskaźnik dla kobiet (średnio 4 godziny 37 minut dziennie) - wynika z badania TNS OBOP.

Przeczytaj także: Weekendy majowe a telewizja 2008

Według badania, dla porównania, w tym samym okresie statystyczny Polak w wieku powyżej 4 roku spędził przed telewizorem średnio 3 godziny 26 minut (kobiety 3 godziny 36 minut, mężczyźni 3 godziny 16 minut).

W grupie seniorów najlepiej oglądanym programem był jeden z odcinków serialu „M jak miłość”, który obejrzało ponad 2,2 mln osób (udziały 65,5%). Dużym zainteresowaniem cieszyły się również programy informacyjne – „Teleexpress” (1,9 mln widzów, udziały 71,2%) oraz „Wiadomości” (1,9 mln widzów, udziały 61,3%). Statystyczny Polak w wieku 65+ z oferty programowej wybierał nie tylko programy społeczno-polityczne (częściej niż ogół społeczeństwa), ale śledził również transmisje sportowe. Mecz piłki nożnej Niemcy - Polska obejrzało średnio 1,8 mln emerytów (udziały 62%), mecz Austria-Polska – 1,75 mln (62,5%), a zawody narciarskie pucharu świata w Zakopanem 1,6 mln (62,1%).

fot. mat. prasowe

Piętnaście programów wyemitowanych w 2008 roku, które zgromadziły największą widownię wśród osób 65+

Piętnaście programów wyemitowanych w 2008 roku, które zgromadziły największą widownię wśród osób 65+

Pozostałe miejsca w rankingu zajęły odcinki popularnych polskich seriali – m.in. „Ranczo” (1,9 mln, udziały 65,5%) i „Klan” (1,8 mln, udziały 62,5%).

Osoby w wieku powyżej 65 roku życia wybierają najczęściej stacje publiczne – TVP1 (udziały 33,1%) oraz TVP2 (udziały 20,2%). W przypadku rankingu stacji potwierdza się także teza, że seniorzy częściej poszukują w telewizji informacji o rzeczywistości społeczno-politycznej. Zarówno TVP Info, jak i TVN24 mają znacznie wyższe udziały w rynku w odniesieniu do grupy 65+ niż 4+.

„Warto zauważyć, że pomimo iż około 50% osób powyżej 65 roku życia posiada dostęp do telewizji kablowo-satelitarnej, to jednak osoby te ponad połowę czasu poświęcanego na oglądanie telewizji przeznaczają na TVP1 i TVP2” – komentuje Dariusz Rocki, Główny Specjalista ds. Obsługi Klienta Telemetrycznego TNS OBOP.

fot. mat. prasowe

Dziesięć stacji, które zgromadziły największą widownię w 2008 roku wśród osób 65+ oraz 4+

Dziesięć stacji, które zgromadziły największą widownię w 2008 roku wśród osób 65+ oraz 4+

Informacje o badaniu
Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: 3071 osób powyżej 4 roku życia, bez uwzględnienia widowni gościnnej.

Przeczytaj także: Rynek telewizyjny w 2009 r. Rynek telewizyjny w 2009 r.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: