eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Czas oglądania telewizji dłuższy u kobiet

Czas oglądania telewizji dłuższy u kobiet

2009-03-07 13:46

Czas oglądania telewizji dłuższy u kobiet

Udziały najchętniej wybieranych przez kobiety w wieku 16+ stacji telewizyjnych w okresie 01.03.08 &# © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

W 2008 roku statystyczna Polka powyżej 16. roku życia przeznaczyła na oglądanie telewizji średnio 3 godz. 48 min. dziennie. To o ponad 21 minut więcej w porównaniu do mężczyzn w tym samym wieku - wynika z badania TNS OBOP.

Przeczytaj także: Osoby starsze a telewizja 2008

Z analizy elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej (badanie telemetryczne), realizowanego przez TNS OBOP od 1997 wynika, że od początku prowadzenia pomiaru kobiety poświęcają na oglądanie telewizji więcej czasu niż mężczyźni. Co roku średni dzienny czas, jaki kobiety powyżej 16. roku życia przeznaczają na oglądanie telewizji, jest o co najmniej kilka minut dłuższy niż w przypadku mężczyzn. Największa różnica - średnio aż 26 minut dziennie – miała miejsce w 2007 roku.

fot. mat. prasowe

Udziały najchętniej wybieranych przez kobiety w wieku 16+ stacji telewizyjnych w okresie 01.03.08 &#

Udziały najchętniej wybieranych przez kobiety w wieku 16+ stacji telewizyjnych w okresie 01.03.08 – 28.02.09




Najwięcej czasu kobiety przeznaczają na oglądanie stacji TVP1 (w okresie marzec 2008 - luty 2009 r. - 24% całkowitego czasu spędzonego przez telewizorem). Kolejne miejsca zajmują stacje TVP2, TVN oraz Polsat. W przeciwieństwie do kobiet, mężczyźni w tym samym okresie chętniej niż TVN wybierali Polsat.

Stacjami charakteryzującymi się największą przewagą widowni kobiecej w stosunku do męskiej są: Mezzo, Zone Romantica oraz JimJam. W okresie 1.03.08 – 28.02.09 osiągnęły one wskaźnik affinity w grupie kobiet o wartościach odpowiednio: 166, 165, 157. Dla porównania, stacjami o najbardziej męskiej widowni w tym samym okresie były Sport Klub+, Canal+ Sport2 oraz Patio TV.

fot. mat. prasowe

Stacje o najwyższym wskaźniku affinity w grupie kobiet 16+ w okresie 01.03.08 - 28.02.09

Stacje o najwyższym wskaźniku affinity w grupie kobiet 16+ w okresie 01.03.08 - 28.02.09

Analiza czterech najpopularniejszych stacji (TVP1, TVP2, Polsat i TVN) pokazuje, że kobiety najwięcej czasu przeznaczają na oglądanie seriali: w okresie 01.03.2008 – 28.02.2009 jedną czwartą (24%) czasu spędzonego na oglądaniu tych stacji kobiety poświęciły właśnie na seriale. Przez kolejne 19% czasu kobiety oglądały filmy, a 13% przeznaczyły na rozrywkę. Dla porównania mężczyźni w tym samym okresie najwięcej czasu przeznaczyli na oglądanie filmów (23%), na drugim miejscu znalazły się seriale (20% czasu).

Najchętniej oglądanym programem wśród kobiet był serial „M jak miłość”. Średnia widownia premierowych odcinków programu wyniosła 4,9 mln kobiet (średnio 61% kobiet oglądających telewizję w czasie emisji serialu wybierało stację, na której był on nadawany). Kolejne miejsca w rankingu zajęły zmagania polskiej reprezentacji w piłce nożnej z drużynami Austrii i Niemiec podczas Mistrzostw Europy.

fot. mat. prasowe

Najlepiej oglądane programy w grupie Kobiety 16+ w okresie 01.03.2008 – 28.02 2009

Najlepiej oglądane programy w grupie Kobiety 16+ w okresie 01.03.2008 – 28.02 2009

„Chociaż kobiety przeznaczają dziennie na oglądanie telewizji więcej czasu niż mężczyźni, jest również w ciągu doby pora bardziej męska - między północą a 6 rano przed telewizorem zasiada większy odsetek mężczyzn niż kobiet. Warto także zauważyć, że kobiety znacznie chętniej niż mężczyźni oglądają kanały dziecięce razem z pociechami - świadczy o tym wysoki wskaźnik affinity w grupie kobiet 16+ dla stacji typowo dziecięcych, takich jak choćby JimJam, Jetix Play czy MiniMini” – komentuje Dariusz Rocki, Główny Specjalista ds. Obsługi Klienta Telemetrycznego TNS OBOP.

Informacje o badaniu
Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: 3071 osób powyżej 4 roku życia, bez uwzględnienia widowni gościnnej.

Przeczytaj także: Rynek telewizyjny w 2009 r. Rynek telewizyjny w 2009 r.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: