eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wakacje a oglądanie telewizji 2009

Wakacje a oglądanie telewizji 2009

2009-09-04 11:29

Wakacje a oglądanie telewizji 2009

Skumulowane udziały TVP1, TVP2, Polsat, TVN (%) w latach 2005-2009 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W tegoroczne wakacje (lipiec-sierpień 2009) statystyczny Polak spędził przed telewizorem średnio 2 godz. 53 min. dziennie. Jest to o prawie 2 minuty krócej niż w analogicznym okresie 2008 r.

Przeczytaj także: Rynek telewizyjny I-VI 2009

Najwięcej czasu przed telewizorami Polacy spędzali w wakacyjne niedziele – średnio 3 godziny 37 min. Wakacyjny rekord oglądalności - 4 godziny i 1 minuta - miał miejsce w niedzielę 19 lipca br. Z kolei najmniej czasu przed telewizyjnymi ekranami, średnio 2 godz. 39 min., Polacy spędzali w wakacyjne piątki. Wakacyjnym dniem o najkrótszej oglądalności - średnio 2 godz. 26 min - był piątek 17 lipca 2009 r. Był to jednocześnie dzień, w którym Polacy najkrócej oglądali telewizję w 2009 r.

W okresie wakacyjnym cztery największe stacje na rynku telewizyjnym – TVP1, TVP2, Polsat, TVN – uzyskały w sumie udziały na poziomie średnio 58%. W porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku jest to spadek o 7,4 pkt. proc.

fot. mat. prasowe

Skumulowane udziały TVP1, TVP2, Polsat, TVN (%) w latach 2005-2009

Skumulowane udziały TVP1, TVP2, Polsat, TVN (%) w latach 2005-2009

Łączne udziały TVP1, TVP2, Polsat i TVN w ostatnich latach sukcesywnie maleją. W 2005 roku cztery największe stacje stanowiły łącznie blisko trzy czwarte rynku telewizyjnego (udziały 74%). Od tamtej pory średnia wartość ich udziałów w miesiącach styczeń - sierpień zmalała o 11,7 punktów procentowych do poziomu 58,1 %. Z kolei dla miesięcy wakacyjnych spadek był większy i wyniósł aż 16,2 pkt. proc.

Natomiast w porównaniu z analogicznym okresem w 2008 r. swoje wyniki w tegoroczne wakacje poprawiły największe stacje informacyjne. TVP Info uzyskała średnie udziały na poziomie 5,8% (wakacje 2008 - 5,4%), a TVN24 – 3,9% (wakacje 2008 – 3,7%).

Najlepiej oglądanym programem w okresie wakacji był film „U Pana Boga za piecem” (TVP1, 25.08), który przyciągnął średnio 4,5 mln widzów (udziały 39%). Na drugim miejscu w rankingu znalazło się wieczorne wydanie „Wiadomości” TVP1, wyemitowane 19 sierpnia br., które przyciągnęło średnio 4,1 mln widzów. Z programów informacyjnych w pierwszej dziesiątce uplasował się jeszcze tylko Teleexpress (TVP1, 29.08; średnio 3,6 mln widzów). Spośród programów rozrywkowych najlepiej oglądany był koncert „Jedynka, gwiazdy i ty” (TVP1, 30.08; średnio 3,9 mln widzów). W TOP10 programów znalazła się także transmisja drugiej połowy meczu piłki nożnej pomiędzy Polską i Grecją (TVP1, 12.08; średnio 3,6 mln widzów).

fot. mat. prasowe

Najlepiej oglądane programy w okresie 01.07 – 31.08 2009

Najlepiej oglądane programy w okresie 01.07 – 31.08 2009

Niskie wskaźniki oglądalności zanotowały wakacyjne programy kanałów TVN i TVP2. Emitowane w piątki „Studio Kemping” (TVP2) zgromadziło widownię na poziomie średnio 338 tys. osób (udziały 6%). Nieco mniej widzów przyciągały sobotnie i niedzielne wydania „Projektu Plaża” (TVN; średnio 328 tys.; udziały 5%). Natomiast czwartkowa propozycja TVN - „Projekt Plaża Nocą” - cieszył się zainteresowaniem średnio 409 tys. osób, przy udziałach w rynku telewizyjnym na poziomie 7%.

Informacje o badaniu
Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: 3003 osób powyżej 4 roku życia, bez uwzględnienia widowni gościnnej.

Przeczytaj także: Rynek telewizyjny w 2009 r. Rynek telewizyjny w 2009 r.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: