eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Zimowe Igrzyska Olimpijskie: wysoka oglądalność

Zimowe Igrzyska Olimpijskie: wysoka oglądalność

2010-02-15 13:14

Zimowe Igrzyska Olimpijskie: wysoka oglądalność

Widownia zimowych Igrzysk Olimpijskich w latach 1998-2006 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Przynajmniej jedną transmisję z zimowych Igrzysk Olimpijskich w latach 1998-2006 widziało 33,8 mln Polaków w wieku powyżej czwartego roku życia. Statystyczny Polak najwięcej czasu poświęcił na oglądanie zmagań w Turynie w 2006 r. - 7 godzin i 15 minut - wynika z badania TNS OBOP.

Przeczytaj także: Telewizja cyfrowa: VOD atrakcyjny wg Polaków

Z badania TNS OBOP wynika, że trzy miliony Polaków nie widziało ani jednej transmisji z Turynu, z kolei prawie 200 tysięcy rodaków poświęciło na oglądanie sportowych zmagań podczas tych igrzysk ponad 64 godziny.

Na drugim miejscu pod względem wielkości widowni plasują się igrzyska na kontynencie amerykańskim. Sportowe zmagania w Salt Lake City oglądaliśmy średnio przez 5 godzin 59 minut. Najmniej czasu Polacy spędzili przed telewizorami w związku z relacjami z igrzysk rozgrywanych w Japonii – 4 godziny 59 minut. Należy przy tym pamiętać, że w przypadku Salt Lake City i Nagano mamy do czynienia ze zmianą strefy czasowej (odpowiednio -8 i +7 względem położenia Polski), co znacząco ograniczało możliwość dotarcia do polskiego widza, zwłaszcza w przypadku Nagano.

fot. mat. prasowe

Widownia zimowych Igrzysk Olimpijskich w latach 1998-2006

Widownia zimowych Igrzysk Olimpijskich w latach 1998-2006

Z analizy wynika, że średnia widownia zimowych Igrzysk Olimpijskich w latach 1998-2006 wyniosła 1,3 mln widzów (udziały 30%). Największą średnią widownię miały zawody w Turynie i Salt Lake City – średnio około 1,6 mln osób. Znacznie gorszy wynik zanotowały transmisje z Nagano – widownia na średnim poziomie 0,9 mln.

Widownię igrzysk tworzyli głównie mężczyźni (60%), mieszkańcy miast (68%) oraz osoby powyżej 45. roku życia (54%).

Spośród wszystkich transmisji podczas Igrzysk Olimpijskich w analizowanym okresie, największą widownię (13,8 mln osób) zgromadziły zawody w skokach narciarskich (TVP1, 13.02.2002) w Salt Lake City, podczas których Adam Małysz zdobył brązowy medal na skoczni K-90. Oznacza to, że ponad trzy czwarte osób (77%), które miały w tym czasie włączony telewizor, zdecydowało się kibicować naszemu najlepszemu skoczkowi w historii. Był to jednocześnie najlepiej oglądany program od początku prowadzenia pomiaru telemetrycznego przez TNS OBOP.

Podczas ostatnich zimowych Igrzysk Olimpijskich w Turynie stacje telewizyjne zarobiły na reklamach telewizyjnych emitowanych przy okazji transmisji 17,1 mln PLN. Wśród reklamodawców najwięcej wydały firmy z sektora telekomunikacyjnego: Polkomtel (1,69 mln PLN), PTK Centertel (1,48 mln PLN) oraz Telekomunikacja Polska (0,86 mln PLN).

fot. mat. prasowe

TOP10 reklamodawców według wydatków podczas ostatnich Igrzysk Olimpijskich w Turynie w 2006 r.

TOP10 reklamodawców według wydatków podczas ostatnich Igrzysk Olimpijskich w Turynie w 2006 r.

Informacje o badaniu
Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: 3343 osoby powyżej 4 roku życia.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: