eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Najbardziej dochodowe programy TV 2012 r.

Najbardziej dochodowe programy TV 2012 r.

2013-01-01 00:25

Najbardziej dochodowe programy TV 2012 r.

Magda Gessler © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Gotowanie na ekranie wciąż przyciąga - nie tylko widzów, ale także pieniądze reklamodawców. "Kuchenne rewolucje" Magdy Gessler okazały się najlepszą lokomotywą reklamową w polskiej telewizji w 2012 r. Dom mediowy PanMedia Western przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej „dochodowych“ celebrytów w całym 2012 r.

Przeczytaj także: Najbardziej dochodowe programy TV I kw. 2012 r.

W rankingu ujęto przychody reklamowe przypadające na wszystkie premiery i powtórki programów jakie emitowane były od początku stycznia do 16 grudnia 2012 r. W zestawieniu na czołówkę najlepiej zarabiających dla swoich stacji celebrytów wysunęła się znana restauratorka – Magda Gessler. W tym czasie prowadzony przez nią w TVN reality show „Kuchenne Rewolucje” zarobiło ponad 131,6 mln zł.

fot. mat. prasowe

TOP 10 Celebryci – lokomotywy reklamowe

Na drugim miejscu rankingu PanMedia Western znalazła się Ewa Drzyzga, prowadząca popularny talk show „Rozmowy w toku”. W całym 2012 r. Drzyzga zarobiła dla stacji TVN blisko 102 mln zł.


Przypomnijmy, że słynna restauratorka po raz pierwszy stanęła na czele naszego rankingu w I kwartale 2012 r. Wówczas jej pozycja skoczyła o 7 oczek. Obecnie tylko broni swojej pozycji, która wydaje się być niezagrożona.

- Po części wynika to z dość dużej liczby bloków oraz spotów reklamowych, które zostały wyemitowane - przy “Kuchennych rewolucjach” pokazano ponad 5800 reklam. Druga przyczyna sukcesu tego programu, a przez to także czołowemu położeniu w naszym rankingu tkwi w dobrym czasie emisji – zarówno premierowe jak i powtórkowe odcinki pokazywane są w prime timie. Warto zaznaczyć, że program ten znajduje się także w pierwszej szóstce pod względem najwyższej średniej oglądalności spotu oraz najwyższego średniego kosztu spotu – wyjaśnia Michał Bakalarczyk, ekspert od rynku telewizyjnego, Senior Media Planner / Buyer w domu mediowym PanMedia Western.

Na drugim miejscu rankingu PanMedia Western znalazła się Ewa Drzyzga, prowadząca popularny talk show „Rozmowy w toku”. W całym 2012 r. Drzyzga zarobiła dla stacji TVN blisko 102 mln zł.

Na trzecim miejscu uplasował się mocny team jurorów i prowadzących muzycznego programu „Must be the music” - Andrzej Sztaba, Kora, Urszula Zapędowska, Wojtek Łozowski, Maciej Rock, Paulina Sykut – w 2012 r. celebryci zarobili dla Polsatu 98 mln zł.

W pierwszej szóstce “najbardziej dochodowych gwiazd” 2012 r. znalazły się także „Rozmowy w toku” oraz „Jaka to Melodia”, które zawdzięczają silną pozycję dużej liczbie bloków reklamowych i spotów.

- Kolejna trójka to „mocne” i drogie talent shows, które brylują, zarówno pod względem najbardziej dochodowych bloków reklamowych, najdroższych spotów oraz najwyższych ich oglądalności (liczba widzów na spot) – wyjaśnia Bakalarczyk.

fot. mat. prasowe

Magda Gessler

W zestawieniu na czołówkę najlepiej zarabiających dla swoich stacji celebrytów wysunęła się znana restauratorka – Magda Gessler. W tym czasie prowadzony przez nią w TVN reality show „Kuchenne Rewolucje” zarobiło ponad 131,6 mln zł.


Wśród TOP 10 najbardziej dochodowych show roku 2012 najwięcej za 30 - sekundowy spot trzeba było zapłacić w blokach reklamowych stacji TVN (przy programie „Mam talent” – średnio 42 tys zł, przy Must be the music (Polsat) – 38,9 tys. zł. Na trzecim miejscu znalazł się X-Factor (TVN) – za 30 sekund przy tym programie trzeba było zapłacić średnio 37,2 tys zł.

oprac. : Aleksandra Oniszk / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: