eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Najbardziej dochodowe programy publicystyczne w TV 2014 r.

Najbardziej dochodowe programy publicystyczne w TV 2014 r.

2015-01-29 16:50

Najbardziej dochodowe programy publicystyczne w TV 2014 r.

„Dzień na Żywo” zarobił na reklamach 104,3 mln złotych © IvicaNS - Fotolia.com

Michał Cholewiński, Dagmara Kaczmarek–Szałkow, Joanna Kryńska, Krzysztof Górlicki oraz Igor Sokołowski czyli prowadzący w TVN 24 „Dzień na Żywo” to najbardziej "dochodowi" dziennikarze publicystyczni ubiegłego roku - wynika z najnowszego raportu sporządzonego przez dom mediowy Lowe Media. Na kolejnych pozycjach uplasowali się m.in. gospodarze polsatowskiego Nowego Dnia oraz Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński i Grzegorz Markowski - dziennikarze Szkła Kontaktowego.

Przeczytaj także: Najbardziej dochodowe programy publicystyczne w TV 2013 r.

To już kolejna odsłona realizowanego przez Dom mediowy Lowe Media rankingu najbardziej „dochodowych“ gwiazd dziennikarstwa i publicystyki. W 2014 roku nie doszło do żadnych przetasowań w jego czołówce.

I tak na pierwszym miejscu pośród najlepiej zarabiających dla swoich stacji dziennikarzy stanęli ponownie Michał Cholewiński, Dagmara Kaczmarek – Szałkow, Joanna Kryńska, Igor Sokołowski - prowadzący w TVN 24 (emitowany także w TVN 24 Biznes i Świat”) „Dzień na Żywo”. Ten program zarobił na reklamach 104,3 mln złotych (Michał Cholewiński od września pracuje dla TVP Info).

„Dzień na Żywo” wyprzedził propozycję emitowaną w kilku stacjach Polsatu - prowadzony przez Beatę Cholewińską, Joannę Górską, Bartosza Kurka, Mariusza Abramowicza i Krzysztofa Ibisza program „Nowy Dzień”, który przyniósł 91,9 mln zł (w podsumowaniu 2013 roku „Nowy Dzień także znalazł się na drugim miejscu).

fot. IvicaNS - Fotolia.com

„Dzień na Żywo” zarobił na reklamach 104,3 mln złotych

Michał Cholewiński, Dagmara Kaczmarek – Szałkow, Joanna Kryńska, Krzysztof Górlicki, Igor Sokołowski to najbardziej "dochodowi" dziennikarze.


Na trzecim miejscu, podobnie jak w 2013 roku, uplasowali się Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Grzegorz Markowski. Prowadzony przez nich w TVN 24 program „Szkło Kontaktowe” zarobił 39,1 mln zł. Podobnie jak w wypadku dwóch najbardziej dochodowych programów publicystycznych również „Szkło Kontaktowe” powtórzyło miejsce z podsumowania 2013 roku.

  1. Michał Cholewiński, Dagmara Kaczmarek – Szałkow, Joanna Kryńska, Krzysztof Górlicki, Igor Sokołowski (Dzień na Żywo – TVN 24) – 104,3 mln zł
  2. Beata Cholewińska, Joanna Górska, Bartosz Kurek Mariusz Abramowicz, Krzysztof Ibisz (Nowy Dzień – Polsat, Polsat News, Polsat News 2 (do czerwca Polsat Biznes)) – 91,9 mln zł
  3. Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Grzegorz Markowski (Szkło Kontaktowe – TVN 24) – 39,1 mln zł
  4. Elżbieta Jaworowicz (Sprawa dla Reportera – TVP 1) – 30,2 mln zł
  5. Michał Olszański (Ekspress Reporterów – TVP 2) - 25,3 mln zł
  6. Andrzej Morozowski, Maciej Knapik (Tak Jest – TVN 24) – 24,3 mln zł
  7. Tomasz Lis (Tomasz Lis na Żywo – TVP 2) – 22,2 mln zł
  8. Przemysław Talkowski (Państwo w Państwie – Polsat, Polsat News, Polsat News 2 (do czerwca Polsat Biznes)) – 16,3 mln zł
  9. Piotr Jacoń, Krzysztof Górlicki (Dzień po Dniu – TVN 24, TVN 24 BiS) – 15,4 mln zł
  10. Ewa Gajewska, Maciej Stroiński (To jest Dzień – Polsat News) – 13,6 mln zł

- Programy i gwiazdy publicystyki, które zajęły podium swą pozycję zawdzięczają głównie ogromnej ilości emisji (odpowiednio 51, 113, 16 tys.), a co za tym idzie przerw reklamowych pokazywanych przy danej pozycji. Warto odnotować, że nie są to najdroższe emisje.

Spoty reklamowe o najgorszym wskaźniku efektywności kosztowej CPP (koszt dotarcia do procenta grupy docelowej), znajdują się w drugiej/trzeciej dziesiątce, tak jak „Biznes dla Ludzi” (TVN24 BiŚ), „To Był Dzień na Świecie „(Polsat News2) czy „Na Pierwszym Planie” (TVP+TVP Info).

Natomiast na najdroższe programy (średni koszt reklamowego spotu 30 sekundowego liczony cennikowo, bez ewentualnych rabarów) natrafimy przy publicystyce na TVP1 („Wszystko co Chcielibyście Wiedzieć o Giełdzie”, „Sprawa dla Reportera”, „Express Reporterów” czy „Tomasz Lis na Żywo”) jednakże należy tez zauważyć, że są to pozycje generujące jedne z najwyższych oglądalności (GRP/spot) – komentuje najnowszy ranking Michał Bakalarczyk, senior media planner z domu mediowego Lowe Media.

Kwoty wzięte pod uwagę przy tworzeniu rankingu pochodzą z danych cennikowych stacji telewizyjnych i nie uwzględniają ewentualnych rabatów.

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: