eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Polscy blogerzy - TOP 10

Polscy blogerzy - TOP 10

2015-01-27 10:25

Polscy blogerzy - TOP 10

Maffashion zwyciężyła w Rankingu Najbardziej Wpływowych Blogerów 2014 © Marco2811 - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Maffashion, czyli Julia Kuczyńska, kolejny raz zwyciężyła w Rankingu Najbardziej Wpływowych Blogerów 2014, przygotowanego przez Jasonhunta. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeanalizował, jak często pojawiały się w mediach informacje o dziesiątce najpopularniejszych polskich blogerów. Zwyciężczyni może pochwalić się wynikiem 3,2 tys. wzmianek. Druga Jessica Mercedes pojawiła się w mediach 2,4 tysiąca razy.

Przeczytaj także: Polscy blogerzy. Z kim warto współpracować?

Niekwestionowaną liderką rankingu ponownie została Julia Kuczyńska – Maffashion. Dziennikarze trzy razy częściej używają w materiałach jej pseudonimu niż imienia i nazwiska. W ubiegłym roku media opublikowały o niej 3,2 tys. informacji – dwa razy więcej niż w 2013 r. Tą liczbą Kuczyńska pozostawiła innych blogerów znacząco w tyle. Na drugim miejscu znalazła się Jessica Mercedes Kirschner – Jemerced.com z 2,4 tys. wzmianek. Miejsce na podium zajął także Grzegorz Marczak, autor bloga Antyweb.pl. Na czwartej pozycji uplasowała się Karolina Gliniecka – Charlize Mystery, która w rankingu awansowała aż o 4 miejsca.

Analizie poddano złotą dziesiątkę Rankingu Najbardziej Wpływowych Blogerów 2014, przygotowanego przez Jasonhunta. Na liście pojawiły się osoby o ugruntowanej pozycji, ale nie brakuje także nowych twarzy. Pierwszy raz w badaniu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli udział Marta Dymek (Jadlonomia.com), Paweł Opydo (Zombiesamurai.pl), Michał Szafrański(Jakoszczedzacpieniadze.pl) oraz Andrzej Tucholski (Jestkultura.pl). Analiza obejmuje publikacje, jakie ukazały się w 2014 r. i dotyczy źródeł internetowych, prasy oraz RTV.

fot. mat. prasowe

Najpopularniejsi blogerzy w Polsce

Julia Kuczyńska po raz kolejny zwyciężyła w rankingu najpopularniejszych polskich blogerów


Jak przystało na blogerów, najbardziej medialny okazał się dla nich internet. W przypadku Maffashion publikacje te stanowiły 92 proc. przekazu, 5 proc. to wzmianki w prasie, a pozostałe – w radiu i telewizji. Podobną tendencję można dostrzec także wśród pozostałych osób z zestawienia. U Kirschner materiały pochodzące z internetu stanowią 87 proc., a u Marczaka – 90 proc. Jedynie materiały na temat Andrzeja Tucholskiego pochodzą w połowie z internetu, a w połowie ze źródeł telewizyjnych.

O popularności właścicieli dzienników internetowych świadczy także fakt, że pojawiają się na okładkach magazynów: Kuczyńska 6 razy, Kirschner – 4, Pająk – 2. O liderkach badania najczęściej pisano na stronach Zeberka.pl, Afterparty.pl oraz Kozaczek.pl. Z kolei właściciel bloga Antyweb.pl pojawiał się głównie na Ictgrajewo.pl, Full-hdmi.com.pl oraz Pc0.pl.

fot. mat. prasowe

Liczba publikacji na temat Julii Kuczyńskiej w poszczególnych miesiącach

Popularność Maffashion zaczęła mocno wzrastać od października


Większa aktywność medialna blogerów miała miejsce w drugiej połowie roku. Od października bardzo dynamicznie rosła liczba wzmianek na temat Julii Kuczyńskiej. Wszystko za sprawą prowokacyjnej akcji reklamowej z zaginionym telefonem oraz nową kampanią marki Versus. Pozostali nie odnotowali tak dużego skoku, liczba materiałów publikowanych w ciągu roku była raczej stabilna.

Przeczytaj także: Najlepsi polscy blogerzy 2015 Najlepsi polscy blogerzy 2015

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: