Telewizja cyfrowa mało popularna
2008-01-25 02:08
Przeczytaj także: Cyfryzacja: niewiedza Polaków wciąż duża
Zdecydowana większość respondentów - 75,6 proc. gospodarstw, odbiera sygnał telewizyjny za pośrednictwem telewizji kablowej. Zjawisko zmiany dostawcy telewizji jest znikome i dotyczy około 5 proc. gospodarstw, które decydują się na ofertę jednego z dostępnych operatorów platform cyfrowych.Badania wskazują, że 44,2 proc. respondentów zna możliwości oferowane przez telewizję cyfrową. Najczęściej usługa ta kojarzona jest z lepszą jakością obrazu i dźwięku (53,7 proc.) oraz różnorodnością kanałów (35,5 proc.). Znacznie rzadziej wymieniane były funkcje dodatkowe, w tym możliwość nagrywania (15,8 proc.) i zatrzymywania programów (8,8 proc.) oraz video on demand (7 proc.).
Ok. 16 proc. respondentów było zainteresowanych usługą HDTV i deklarowali oni gotowość poniesienia z tego tytułu dodatkowych opłat wynoszących około 30 zł miesięcznie.
Ponad połowa badanych gospodarstw domowych (51 proc.) posiada dostęp do internetu. Najpopularniejszą przepustowością łącza jest 512 kbit/s (37,1 proc.) i jest ona uznawana przez większość użytkowników (58 proc.) za wystarczającą. W ciągu ostatnich 5 lat 14 proc. gospodarstw domowych zmieniło dostawcę internetu.
Badanie PBS DGA zostało przeprowadzone na zlecenie sieci Vectra w 2007 r. na grupie 920 ankietowanych w 34 miastach Polski, gdzie operator świadczy swoje usługi.
oprac. : Mediarun.pl
Przeczytaj także
-
Telewizja cyfrowa wg Polaków
-
Polacy a telewizja cyfrowa
-
Telewizja bez kobiet, debata publiczna to męska rzecz?
-
Wiadomości TVP 1 nie dla kobiet? Gdzie jest równouprawnienie?
-
Rynek mediów: trendy 2014
-
Platformy cyfrowe: nc+ i Cyfrowy Polsat z nowymi ofertami
-
Zmiana prawa: światłowód i HDTV w każdym nowym mieszkaniu
-
Światłowody w nowych budynkach
-
Oglądanie telewizji nie odchodzi do lamusa