-
Jak kupujemy RTV/AGD?
Zbliża się koniec listopada, co oznacza, że niektórzy z nas żyją już nadchodzącymi promocjami. Pierwsze dwie okazje na zakupy w okazyjnych cenach to Black Friday oraz Cyber Monday. Doświadczenie pokazuje, że w czasie listopadowych obniżek Polacy dość często decydują się na kupno sprzętu RTV/AGD. Jak podchodzą do tych zakupów? Roztropnie a może z ...
-
Black Friday. Rzeczywiste okazje zakupowe czy triki sprzedawców?
W Polsce pod hasłem Black Friday kryje się wstęp do najgorętszego dla handlu okresu związanego z „gorączką” zakupową poprzedzającą Boże Narodzenie. Można zatem powiedzieć, że przedświąteczny ruch napędzają nie tylko same Święta, ale i Black Friday. Z punktu widzenia handlu, pod tym hasłem kryją się głównie klasyczne zabiegi związane z promocją ...
-
Idą Black Friday i Cyber Monday. Mamy rady dla e-commerce
Nadchodzą Black Friday i Cyber Monday. Zaadaptowane zza oceanu wyprzedaże rozpoczynają okres przedświątecznych żniw w handlu. Polacy lada dzień zaczną szturmować stacjonarne placówki handlowe, ale również sklepy internetowe, ponieważ rzesza tych, którzy na miejsce zakupów wybierają internet, rośnie z roku na rok. E-sprzedawcy powinni być na to ...
-
Black Friday i Cyber Monday. Jakie prawa konsumenta ci przysługują?
Zbliża się gorączka przedświątecznych zakupów, które zainicjują Black Friday i przypadający kilka dni po nim Cyber Monday. W tym okresie szczególnej wagi nabierają prawa konsumenta. Zakupy okażą się tym bardziej udane, im mniej będziemy mieli z nimi kłopotów. Jakie obowiązki spoczywają po stronie sprzedawców? Jakie uprawnienia przysługują ...
-
Black Friday i Cyber Monday - okazje, które czynią złodzieja
Schyłek listopada to jednocześnie początek gorącego okresu zakupowego. Inicjują go Black Friday i Cyber Monday, kiedy to handlowcy kuszą nas zakrojonymi na szeroką skalę akcjami promocyjnymi. Jako że znaczna część transakcji jest dokonywana za pośrednictwem internetu, do działania pobudzani są również cyberprzestępcy. Można śmiało zakładać, że ich ...
-
Black Friday: w święto zakupów na raty zadbaj o bezpieczeństwo danych
Zbliżają się wyczekiwane przez wielu Polaków Black Friday i Cyber Monday, ale promocyjne oferty w sklepach „zawisły” już kilka tygodni temu. Doświadczenie ubiegłych lat pozwala z dużą dozą pewności zakładać, że amatorów na nie z pewnością nie zabraknie. W zakupowym szaleństwie wskazany jest jednak umiar oraz należyta dbałość o bezpieczeństwo ...
-
Atrakcyjne wyprzedaże w e-commerce? Znalezienie okazji to wyzwanie
Kochamy wyprzedaże. Black Friday, Cyber Monday, święta. Teraz pora na te noworoczne. Już przed Sylwestrem sklepy kusiły nas promocjami, rabatami, obniżkami. Zarówno te stacjonarne, jak i internetowe. Tylko czy rzeczywiście te obniżki są takie ogromne? Z kolejnej edycji "Świątecznego Barometru Cenowego" opracowanego przez Deloitte i Dealavo wynika, ...
-
Black Friday w pandemii - wielkie okazje czy karykatura wielkich wyprzedaży?
Od kilku lat w Polsce pod hasłem „Black Friday” kryje się wstęp do najgorętszego dla handlu okresu związanego z „gorączką” zakupową poprzedzającą Boże Narodzenie. Można zatem powiedzieć, że przedświąteczny ruch napędzają nie tylko same Święta, ale i Black Friday. Z punktu widzenia handlu w większości przypadków pod tym hasłem kryją się klasyczne ...
-
Black Friday i Cyber Monday: jak wyjść cało z szału zakupów?
27 listopada br. odbędzie się kolejny już w historii polskiego handlu Black Friday, a 30 listopada jego internetowy odpowiednik, czyli Cyber Monday. Można się spodziewać, że w tych dniach wielu łowców okazji rzuci się w wir zakupów. Emocje z pewnością będą spore, ale warto zadbać, aby nie przysłoniły one racjonalnego myślenia. Jak nie dać się ...
-
Black Friday i Cyber Monday. Inne niż rok temu?
Nadchodzi schyłek listopada, a to oznacza nic innego niż wzmożoną mobilizację łowców okazji. Przed nimi Black Friday oraz Cyber Monday. Z badania PAYBACK Opinion Poll wynika, że pomimo ciągle trwającej pandemii Polacy nie zaniechają zakupów, choć co 3. z badanych przyznaje, że w tym roku ograniczy nieco swoje wydatki. Z tego tekstu dowiesz się m. ...
-
Cyberprzestępczość czeka na wyprzedaże. Stare i nowe zagrożenia
Pandemia wywarła istotny wpływ na zachowania konsumentów. Można spodziewać się, że w tym roku szczególnie tłumnie wyruszymy na zakupy internetowe, za czym przemawiać będą przede wszystkim względy bezpieczeństwa. Już wkrótce czkają nas dwie duże okazje zakupowe - Black Friday i Cyber Monday. Warto abyśmy pamiętali, że o intensyfikacji zakupów ...
-
Ile oszczędziliśmy podczas Black Friday? Obniżki cen nie powaliły
Za nami Black Friday oraz Cyber Monday 2020. Nie inaczej niż miało to miejsce w minionych latach, handlowcy reklamowali te dni jako wyjątkową i niepowtarzalną okazję do oszczędności. Niejednokrotnie z banerów krzyczały do nas obietnice -30%, -40% czy -50%. Nie brakowało również jeszcze hojniejszych propozycji. Tyle teorii. Jak było w praktyce? ...
-
Shoper: listopad ucieszył e-commerce?
E-commerce czekało z utęsknieniem na Black Friday i Cyber Monday. I nie ma w tym nic zaskakującego, skoro w ostatnich latach te dwa dni znacznie windowały słupki sprzedaży. W tym roku było podobnie. Co więcej, okazało się, że świetnym okresem dla sklepów internetowych okazał się cały listopad - w minionym miesiącu klienci wydali na zakupy o 93 ...
-
Microsoft, DHL i Amazon to ulubione marki hakerów
... się handel detaliczny prawdopodobnie za sprawą kampanii wyprzedażowej Amazon Prime Day. Zdaniem ekspertów Check Pointa cyberprzestępcy w ostatnich trzech miesiącach chętnie wykorzystywali ... logowania, podszywając się pod wiodące marki. W okresie poprzedzającym Amazon Prime Day zarejestrowano ponad 2300 nowych domen nawiązujących do marki Amazon – ...
Tematy: ataki hakerów, phishing, ataki phishingowe, hakerzy, cyberprzestępcy, Microsoft, DHL, Amazon -
Wysyp złośliwych e-sklepów. Dla hakerów Black Friday już trwa
Zmasowane ataki hakerów to problem, który daje o sobie znać zwłaszcza w okresie wzmożonego ruchu internetowego, a więc m.in. podczas okresu przedświątecznej gorączki zakupowej, inicjowanej przez zbliżające się wielkimi krokami Black Friday i Cyber Monday. Już dziś jest właściwie pewne, że ten rok nie będzie pod względem aktywności hakerów żadnym ...
-
Black Friday: co 2. Polak dostrzega manipulacje
Nadchodzi Black Friday – amerykańska tradycja zakupowa, która zdaje się zaskarbiać coraz większą sympatię polskich kupujących. Czy faktycznie? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwali analitycy Picodi.com, którzy sprawdzili, jak zmieniało się zainteresowanie wyprzedażami Black Friday na przestrzeni ostatnich lat i przeprowadzili na ten temat ankietę ...
-
Zakupy w Black Friday a koszty firmowe
Jak rozliczyć zakupy dokonane w czasie Black Friday oraz Cyber Monday i maksymalnie dużo z nich odzyskać? Jak zaliczyć majątek prywatny do kosztów firmowych? Na te i inne pytania związane z nadchodzącymi wyprzedażami odpowiadają eksperci z firmy inFakt. Obowiązek wykazania związku pomiędzy poniesieniem kosztu a uzyskaniem przychodu ciąży na ...
-
Black Friday i co jeszcze napędzi e-commerce w IV kwartale?
Ostatni kwartał roku to dla branży e-commerce jeden z najbardziej intensywnych okresów. Black Friday, Cyber Monday, Dzień Darmowej Dostawy, Mikołajki i Boże Narodzenie - to okazje, które właściciele sklepów internetowych starają się maksymalnie wykorzystać. Co roku jest to czas wyjątkowo wysokich obrotów i bardzo dużej liczby przeprowadzonych ...
-
Jaki będzie Black Friday i Cyber Monday w dobie wysokiej inflacji?
Niebawem Black Friday i Cyber Monday. Czy w dobie galopującej inflacji zdecydujemy się skorzystać z organizowanych w tych dniach akcji promocyjnych? Jakie budżet przeznaczymy te na zakupy? Na te i inne pytania odpowiada badanie PAYBACK. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaki odsetek Polaków skorzysta w tym roku z Black Friday i Cyber Monday? Ile ...
-
Ceny bez tajemnic, czyli jak nie wpaść w pułapkę w Black Friday
Black Friday i Cyber Monday rozpoczynają okres przedświątecznych wyprzedaży i promocji. Z tej okazji UOKiK wraz z Europejskim Centrum Konsumenckim przygotowali poradnik na temat cen. Kiedy okazja cenowa powinna wzbudzić naszą czujność? Jak nie wpaść w pułapki zastawiane przez sprzedawców? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy każda promocja to ...
-
Black Friday i Cyber Monday: uwaga na spoofing
Black Friday oraz Cyber Monday są wielkimi świętami wyprzedaży. Kuszeni promocjami klienci internetowych sklepów stają się atrakcyjnym celem dla cyberprzestępców, którzy stosują coraz to nowe techniki wyłudzania pieniędzy. Eksperci Sophos radzą jak skutecznie chronić się przed działaniami cyfrowych oszustów. W ferworze polowania na okazje ...
-
Black Friday i Cyber Monday. Na co trzeba uważać?
Dziś Black Friday, a tuż po nim Cyber Monday - święta obniżek i wyprzedaży. Od lat nieodłącznym elementem tych dni są zakupy online. Pozwalają one uniknąć tłumów w sklepach, jednak są idealną okazją dla cyberprzestępców, którzy chcą wykraść dane konsumentów. Dlatego eksperci Fortinet radzą, na co zwrócić uwagę, by poufne informacje nie trafiły w ...
-
Cyber Week 2022: Black Friday i Cyber Monday z rekordami
Salesforce zaprezentował dane dotyczące wyników Cyber Week w 2022 roku. Dotyczą one e-zakupów dokonanych przez ponad 1,5 miliarda konsumentów, obrazując przy okazji aktywność w obszarze handlu, marketingu i usług. Okazuje się, że geopolityczna i gospodarcza niepewność nie powstrzymuje kupujących przed wydawaniem pieniędzy. Tegoroczne Cyber Monday ...
-
Black Friday czy Fake Friday? Jak zorganizować promocje zgodne z Dyrektywą Omnibus
W tradycyjny Black Friday i Cyber Monday wchodzimy z nowymi regulacjami Dyrektywy Omnibus, obowiązującymi od 1 stycznia 2023 roku. Te nowe przepisy dotyczące promocji wymagają uwagi zarówno od konsumentów, jak i przedsiębiorców. Przed świętami, warto zrozumieć, jak dostosować zasady promocji i sprzedaży do nowych wytycznych. Właściciele sklepów ...
-
7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday
Black Friday, Black Week, Cyber Monday... W te dni ogarnia nas zakupowe szaleństwo. Poszukując jak najatrakcyjniejszych cen możemy jednak wpaść w niejedną pułapkę. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 7 porad dla kupujących i przypomina o przysługujących konsumentom prawach. Punkt odniesienia – najniższa cena z 30 dni przed obniżką Od ...
Tematy: Black Friday, Black Weeks, Cyber Monday, ceny, cena, promocje, promocja, rabaty, wyprzedaże, obniżki cen, promocje cenowe, ochrona konsumentów, prawa konsumenta, prawa konsumentów, uprawnienia kupującego, UOKiK, Omnibus, reklamacja, prawo do reklamacji, zakupy online, zakupy internetowe, zwrot towaru, odstąpienie od umowy -
Black Friday i Cyber Monday 2023 w polskim internecie
Black Friday i Cyber Monday są coraz popularniejsze w Polsce, co widoczne jest choćby w Internecie. Polacy chętnie przeglądają strony z kategorii "Zakupy online" i szukają informacji o obniżkach cenowych. Temu zjawisku przyjrzeli się eksperci z Gemius i PBI, wykorzystując do analizy dane z badań Mediapanel oraz gemiusAdReal. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Black Friday - jak sklepy kuszą klientów?
Z perspektywy polskiego handlu Black Friday to wstęp do najgorętszego okresu związanego ze Świętami Bożego Narodzenia. Można powiedzieć, że przedświąteczny ruch napędzają nie tylko same Święta, ale i Black Friday. Z punktu widzenia marketingu w większości przypadków pod tym hasłem kryją się klasyczne zabiegi związane z promocją sprzedaży. ...
Tematy: Black Friday, promocja, promocje, akcje promocyjne, promocje cenowe, obniżki cen, wyprzedaże, zakupy, Omnibus -
Black Friday na giełdzie. Kto zarobi najwięcej?
Black Friday jest wstępem do sezonu świątecznego i stałym elementem prognoz wyników giełdy w końcówce roku. Ubiegłe lata pokazują trend wzrostu rynków w tym okresie, zwłaszcza kilku wiodących sektorów, takich jak elektronika. Zwyżkę tę napędza sprzedaż detaliczna, która jednak w tym roku może być ograniczona. Zadłużenie konsumenckie czy niepokoje ...
-
Black Friday na rynku mieszkaniowym. Rekordowy wysyp promocji
Deweloperzy wykorzystują marketingowo Black Friday, by niezdecydowanych skłonić do zakupu mieszkania. To dla nich ważne, bo na rynku nieruchomości trwa zastój, a w dodatku zbliża się koniec roku. Na Black Friday 2024 przygotowali atrakcyjne rabaty, harmonogramy płatności 10/90, a także darmowe garaże, komórki lub wyjazdy do ciepłych krajów. ...
-
Cyberhigiena na Black Friday, czyli bezpieczne zakupy online
Zagrożenie cyberatakami z wykorzystaniem wiadomości e-mail zawierających złośliwe link rośnie w czasie Black Friday czy Cyber Monday. Możliwość skorzystania z tańszych zakupów odbiera nam niekiedy zdrowy rozsądek i jesteśmy na te ataki bardziej narażeni. Eksperci z firmy Sophos przypominają podstawowe zasady cyberhigieny, których powinniśmy ...
-
Black Friday bez haczyków. Poradnik dla seniorów
W tym roku Black Friday wypada 29 listopada, a Cyber Monday - 2 grudnia. Te dwa dni rozpoczynają sezon przedświątecznych wyprzedaży. Sklepy kuszą wyjątkowymi promocjami i niskimi cenami. Warto jednak zachować zimną krew i być odpornym na marketingowe sztuczki. UOKiK i Fundusz Hipoteczny DOM przygotowali kilka porad dla seniorów. Zanim skorzystasz ...
-
Jak ochronić budżet domowy przed pułapkami Black Friday?
Dane SMSAPI wskazują, że już przeszło co 2. Polak zamierza skorzystać w tym roku z okazji przygotowanych przez sprzedawców na Black Friday, jednak blisko co 4. osoba z tej grupy uzależnia zakupy od jakości i rodzaju ofert. Tak czy inaczej, ostatni piątek listopada będzie z pewnością dniem wzmożonych wydatków. Eksperci przypominają, że Black Friday ...
-
Gotowi na Black Friday i Cyber Monday? Takie pułapki zastawiają hakerzy
Phishing, spoofing stron internetowych i oszustwa "na dostawę paczki" - to zdaniem ekspertów Fortinet najczęściej zastawiane przez cyberprzestępców pułapki na konsumentów szukających okazji w czasie Black Friday i Cyber Monday. Jak co roku, razem ze wzmożoną aktywnością kupujących, rośnie także aktywność cyberprzestępców. W gorącym okresie ...
-
Co muszą detaliści, czyli wyzwania sprzedaży detalicznej
Allianz Trade przedstawia opracowanie omawiające główne trendy w sektorze handlu detalicznego. Za nami dwa "handlowo elektryzujace" wydarzenia Black Friday i Cyber Monday, które stają się corocznymi papierkami lakmusowymi sytuacji i tendencji w handlu. Z analiz Allianz Trade wynika, że sprzedawcy detaliczni dostosowują się do inflacji i wyzwań ...
-
Co trzeci dolar dla e-Mikołaja
Sklepy internetowe powinny już teraz myśleć o świętach Bożego Narodzenia. W listopadzie i grudniu obroty spółek e-commerce B2C wzrosną o 17 procent, uważają analitycy z firmy Jupiter Research w najnowszym opracowaniu Holiday Season. Dwa ostatnie miesiące roku generują 32 procent wszystkich obrotów sektora e-handlowego business-to-customer. Są ...