eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Microsoft, DHL i Amazon to ulubione marki hakerów

Microsoft, DHL i Amazon to ulubione marki hakerów

2021-07-20 00:55

Microsoft, DHL i Amazon to ulubione marki hakerów

Microsoft ulubioną marką hakerów © pixabay.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Microsoft jest ulubioną marką cyberprzestępców. W II kwartale 2021 roku aż 45 proc. ataków wykorzystywało wizerunek tej marki. Inne marki najczęściej wykorzystywane w kampaniach phishingowych to DHL i Amazon - informują eksperci Check Point Research.

Przeczytaj także: Brand phishing atakuje. W III kw. 2022 na celowniku najczęściej DHL

Microsoft jest ulubioną marką hakerów już trzeci kwartał z rzędu. Z raportu Brand Phishing Report stworzonego przez Check Point Research wynika, że 45% kampanii phishingowych, mających na celu przejęcie danych logowania, wykorzystywało wizerunek tej marki. Potwierdzają to także komunikaty Microsoftu, który w ostatnich tygodniach ostrzegał m.in. przed rosyjską kampanią Nobelium, atakującą jej użytkowników.
Cyberprzestępcy nadal podszywają się pod zaufane marki, aby nakłonić ludzi do ujawnienia swoich danych osobowych. Przestępcy liczą na brak czujności i błąd ludzki zarówno podczas zakupów internetowych jak i odczytywania e-maili. Jak zawsze, zachęcamy użytkowników do zachowania ostrożności podczas ujawniania swoich danych oraz otwierania załączników czy linków z e-maili, które rzekomo pochodzą od firm takich jak Amazon, Microsoft czy DHL – dodaje Wojciech Głażewski, dyrektor Check Point Software w Polsce.

fot. mat. prasowe

Czołowe marki phishingowe Q2 2021

Microsoft jest ulubioną marką wśród hakerów.


Popularność zakupów internetowych nieustannie rośnie o czym pamiętają również cyberprzestępcy. O ile w pierwszym kwartale 2021 r. wśród najczęściej „imitowanych” branż, zaraz za technologiczną, była bankowość i finanse, tak w okresie kwiecień-czerwiec na drugim miejscu podium umiejscowił się handel detaliczny prawdopodobnie za sprawą kampanii wyprzedażowej Amazon Prime Day. Zdaniem ekspertów Check Pointa cyberprzestępcy w ostatnich trzech miesiącach chętnie wykorzystywali również wizerunek DHL (26%) oraz właśnie Amazona (13%), który od tego roku oficjalnie dostępny jest również w Polsce.
Cyberprzestępcy nieustannie ponawiają próby kradzieży danych osobowych i logowania, podszywając się pod wiodące marki. W okresie poprzedzającym Amazon Prime Day zarejestrowano ponad 2300 nowych domen nawiązujących do marki Amazon – powiedział Omer Dembinsky, kierownik grupy ds. badań danych w Check Point Software.

Najczęściej wykorzystywane marki w kampaniach phishingowych

  1. Microsoft (45%)
  2. DHL (26%)
  3. Amazon (11%)
  4. Bestbuy (4%)
  5. Google (3%)
  6. LinkedIn (3%)
  7. Dropbox (1%)
  8. Chase (1%)
  9. Apple (1%)
  10. Paypal (0.5%)

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: