eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Hakerzy podszywają się pod Walmart, Microsoft i Wells Fargo

Hakerzy podszywają się pod Walmart, Microsoft i Wells Fargo

2023-10-18 13:36

Hakerzy podszywają się pod Walmart, Microsoft i Wells Fargo

Hakerzy podszywają się pod Amazona, Microsoft oraz Walmart © fot. mat. prasowe

Walmart, Microsoft i Wells Fargo to marki pod które w III kwartale 2023 roku najchętniej podszywają się cyberprzestępcy przeprowadzający ataki phishingowe - informuje Check Point Research.

Przeczytaj także: Walmart, DHL i Microsoft - pod te marki najchętniej podszywają się hakerzy

Eksperci z Check Point Research ostrzegają przed udostępnianiem danych logowania np. do konta Google, Microsoft lub Amazon i klikaniem w linki umieszczone w ostatnio otrzymanych wiadomościach mailowych od tych marek. Cyberprzestępcy chętnie podszywają się pod znane firmy, wykorzystując je do przeprowadzania ataków phishingowych.

W III kwartale 2023 roku marką najczęściej wykorzystywaną w atakach phishingowych był Wallmart, którego wizerunek odnotowany został w 39% wszystkich prób phishingu. To wyjątkowo wysoki wynik - uwzględniając obecność Walmarta jedynie na niektórych rynkach - oraz imponujący skok z szóstego miejsca w poprzednim kwartale! Na drugim miejscu znalazł się technologiczny gigant Microsoft z 14%, a Wells Fargo (międzynarodowa firma finansowa) na trzecim miejscu z 8% obecnością w obserwowanych kampaniach.

fot. mat. prasowe

Hakerzy podszywają się pod Amazona, Microsoft oraz Walmart

Najczęściej wykorzystywaną marką w atakach phishingowych w 3 kwartale roku był Wallmart, którego wizerunek odnotowany został w 39% wszystkich prób phishingu.


W czołówce znalazł się również Amazon (4%), co zbiegło się z ogłoszeniem przez firmę wyprzedaży Fall Prime Day 2023, zaplanowanej na drugi tydzień października oraz Home Depot – międzynarodowa sieć hipermarketów budowlanych. Eksperci Check Point zauważają również, że Mastercard, druga co do wielkości korporacja zajmująca się przetwarzaniem płatności na świecie, znalazła się po raz pierwszy w pierwszej dziesiątce rankingu, zajmując 9. miejsce z 1% udziałem.
Phishing pozostaje jednym z najpowszechniejszych rodzajów ataków. Obserwujemy podszywanie się pod różne marki, głównie z sektora detalicznego, technologicznego oraz bankowego. Coraz częstsze stosowanie sztucznej inteligencji sprawiło, że dostrzeżenie różnicy między prawdziwą a fałszywą wiadomością e-mail stało się trudniejsze, jednak nie niemożliwe – powiedział Omer Dembinsky, menedżer działu analiz danych w Check Point Software.

Aby uchronić się przed atakami typu phishing, należy zachować wyjątkową czujność podczas otwierania e-maili od renomowanych firm. Ekspert Check Pointa zaznacza, że warto sprawdzać adres nadawcy i poprawność wiadomości, a także odwiedzać stronę internetową firmy korzystając z przeglądarki, zamiast klikać w link dostarczony w wiadomości.

Najpopularniejsze marki wykorzystywane w atakach phishingowych:

Poniżej znajduje się lista 10 najlepszych marek według ich ogólnego występowania w phishingu w trzecim kwartale 2023 r.:
  1. Walmart (39%)
  2. Microsoft (14%)
  3. Wells Fargo (8%)
  4. Google (4%)
  5. Amazon (4%)
  6. Apple (2%)
  7. Home Depot (2%)
  8. LinkedIn (2%)
  9. Mastercard (1%)
  10. Netflix (1%)

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: