eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Marka Microsoft najczęściej wykorzystywana przez hakerów

Marka Microsoft najczęściej wykorzystywana przez hakerów

2024-01-12 00:12

Marka Microsoft najczęściej wykorzystywana przez hakerów

Cyberprzestępcy wykorzystują markę Microsoft © Artur Marciniec - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Microsoft, Amazon i Google - pod te marki w IV kwartale 2023 roku najchętniej podszywali się cyberprzestępcy przeprowadzający ataki phishingowe - informuje Check Point Research.

Przeczytaj także: Hakerzy podszywają się pod Walmart, Microsoft i Wells Fargo

W IV kwartale 2023 Microsoft zajął pierwsze miejsce w rankingu najczęściej wykorzystywanych przez hakerów marek, a jego wizerunek obecny był w 33% wszystkich prób phishingu. To ponad dwukrotny wzrost w porównaniu do drugiego kwartału, w którym wizerunek Microsoftu obecny był w 14% wszystkich ataków, ustępując wyłącznie Walmartowi (39%).

Jak wynika z raportu opracowanego przez Check Point Research, cyberprzestępcy najchętniej podszywają się pod firmy z sektora technologicznego. Drugą marką, która najczęściej obecna była w wiadomościach phishingowych był Amazon (9%), a trzecią Google (8%). Tuż za podium znalazł się z kolei Apple (4%). Inne popularne branże goszczące w złośliwych wiadomościach, to firmy finansowe, głównie banki oraz firmy kurierskie.

Zdaniem analityków DHL znalazł się w pierwszej dziesiątce, prawdopodobnie ze względu na wzmożoną aktywność zakupową w listopadzie, podobnie jak Amazon, który w październiku głośno promował „Prime Days”. Właśnie takie okoliczności mają bezwzględnie wykorzystywać aktorzy zagrożeń.
Nawet cyberprzestępcy z ograniczoną wiedzą informatyczną mogą dokładnie naśladować wiadomości i witryny popularnych marek, aby oszukiwać niczego niepodejrzewających klientów i przeprowadzać ataki socjotechniczne. W związku z powszechnym wykorzystaniem sztucznej inteligencji możemy spodziewać się w tym roku większej liczby kampanii phishingowych, które w jeszcze większym stopniu będą nawiązywały od prawdziwej komunikacji firmowej. – uważa Omer Dembinsky, menedżer zespołu analizującego dane w Check Point Software.

Poniżej znajduje się lista 10 najczęściej wykorzystywanych marek w atakach phishingowych w czwartym kwartale 2023 r. (Check Point, styczeń 2024):
  1. Microsoft (33%)
  2. Amazon (9%)
  3. Google (8%)
  4. Apple (4%)
  5. Wells Fargo (3%)
  6. LinkedIn (3%)
  7. Home Depot (3%)
  8. Facebook (3%)
  9. Netflix (2%)
  10. DHL (2%)

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: