Phishing zmienił cel. Pod jaką markę podszywają się teraz cyberprzestępcy?
2023-01-31 09:26
Przeczytaj także: Walmart, DHL i Microsoft - pod te marki najchętniej podszywają się hakerzy
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Pod jakie marki najchętniej podszywają się cyberprzestępcy?
- Jak często w atakach phishingowych wykorzystywany jest wizerunek Netflixa?
- Która z firm kurierskich wykorzystywana jest w phishingu najczęściej?
Cyberprzestępcy nieustannie poszukują nowych sposobów na oszukiwanie ludzi i kradzież danych, pokazuje najnowszy raport Brand Phishing firmy Check Point Software. Według analityków bezpieczeństwa cybernetycznego w ostatnim kwartale nastąpił gwałtowny wzrost wykorzystania wizerunku witryny Yahoo jako najpopularniejszej marki, pod którą podszywają się cyberprzestępcy.
Z raportu firmy Check Point Software wynika, że w ciągu ostatniego kwartału nastąpił wzrost liczby ataków phishingowych opartych na imitacji oficjalnych stron internetowych marek, takich jak Apple, Microsoft czy Amazon. Atakujący wykorzystują fałszywe strony i fakturowanie elektroniczne do uzyskania dostępu do poufnych danych użytkowników, takich jak numery kart kredytowych i hasła.
Aż 20 proc. wszystkich ataków phishingowych wykorzystywało wizerunek Yahoo. Marka ta awansowała aż o 23 miejsca w stosunku do trzeciego kwartału roku. Wszystko za sprawą potężnej kampanii mailingowej, sugerującej wygranie setek tysięcy dolarów w konkursie „Yahoo Award”. Nadal popularnymi markami wśród hakerów są DHL (16 proc. – dotychczasowy lider), Microsoft (11 proc.) oraz Google (5,8 proc).
fot. mat. prasowe
Brand phishing w IV kw. 2022
Aż 20 proc. wszystkich ataków phishingowych wykorzystywało wizerunek Yahoo
Phishing stanowi nadal poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa online i jest jednym z najczęstszych sposobów na wyłudzanie danych oraz pieniędzy. Warto zwrócić uwagę na to, jak cyberprzestępcy starają się ukryć swoje intencje a ich ataki stają się coraz bardziej złożone i wyrafinowane.
Aby chronić się przed atakami phishingowymi, należy zachować ostrożność podczas korzystania z internetu i nie wprowadzać żadnych poufnych informacji na fałszywych stronach. Zaleca się również instalowanie oprogramowania antywirusowego i uaktualnianie go regularnie, a także stosowanie silnych haseł i uwierzytelniania dwuskładnikowego.
Wnioski z raportu są jednoznaczne - cyberprzestępcy nieustannie poszukują nowych sposobów na oszukiwanie i kradzież danych, dlatego ważne jest, aby użytkownicy byli świadomi tego zagrożenia i stosowali się do wytycznych bezpieczeństwa. Tylko w ten sposób można skutecznie chronić się przed phishingiem i innymi formami ataków cybernetycznych.
![Brand phishing w I kw. 2024. Cyberprzestępcy podszywają się pod Airbnb [© weerapat1003 - Fotolia.com] Brand phishing w I kw. 2024. Cyberprzestępcy podszywają się pod Airbnb](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/ataki-hakerow/Brand-phishing-w-I-kw-2024-Cyberprzestepcy-podszywaja-sie-pod-Airbnb-259253-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Marka Microsoft najczęściej wykorzystywana przez hakerów
-
Hakerzy podszywają się pod Walmart, Microsoft i Wells Fargo
-
LinkedIn najczęściej wykorzystywaną marką w atakach phishingowych
-
Dodatkowe logowanie do Microsoft? To atak cyberprzestępcy!
-
Brand phishing atakuje. W III kw. 2022 na celowniku najczęściej DHL
-
LinkedIn, Microsoft i DHL najczęściej wykorzystywane przez hakerów w II kw. 2022
-
DHL ulubioną marką hakerów
-
Hakerzy podszywają się pod Microsoft, Amazon i DHL
-
Microsoft, DHL i Amazon to ulubione marki hakerów
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)