eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Brand phishing w I kw. 2024. Cyberprzestępcy podszywają się pod Airbnb

Brand phishing w I kw. 2024. Cyberprzestępcy podszywają się pod Airbnb

2024-04-18 13:08

Brand phishing w I kw. 2024. Cyberprzestępcy podszywają się pod Airbnb

Pod jakie marki podszywają się hakerzy? © weerapat1003 - Fotolia.com

Microsoft, Google oraz LinkedIn to marki najczęściej wykorzystywane przez cyberprzestępców do przeprowadzania ataków phishingowych w I kwartale 2024 roku - informuje Check Point Research. Do dziesiątki marek, pod które hakerzy podszywają się najczęściej, dołączyło Airbnb.

Przeczytaj także: Brand phishing atakuje. W III kw. 2022 na celowniku najczęściej DHL

Lista marek najczęściej wykorzystywanych do ataków phishingowych zdominowana jest przez firmy technologiczne oraz media społecznościowe. W I kwartale roku dołączył do nich serwis Airbnb umożliwiający wynajmowanie lokali od osób prywatnych. Zdaniem ekspertów wpływ na to miały święta wielkanocne oraz zbliżający się okres urlopowy. Marka Airbnb wykorzystywana była w około 1 proc. wszystkich zaobserwowanych ataków phishingowych w 2024 roku.

Na pozycji lidera niezmiennie pozostaje jednak Microsoft. Logo giganta z Redmond obecne było w 38 proc. prób phishingu. Na drugie miejsce awansował Google z 11-proc. obecnością, a na trzecie LinkedIn z niemal identycznym wynikiem. Uwagę przykuwa również znajdująca się na ósmej pozycji edukacyjna gra Roblox, która codziennie przyciąga przed ekrany ponad 50 mln graczy!

fot. weerapat1003 - Fotolia.com

Pod jakie marki podszywają się hakerzy?

Microsoft, Google oraz LinkedIn to marki najczęściej wykorzystywane przez cyberprzestępców do przeprowadzania ataków phishingowych w I kwartale 2024 roku.


Sektor technologiczny jest zatem wciąż ulubieńcem hakerów, pozwalającym na najbardziej skuteczne próby wyłudzania danych. Wg Check Pointa w wielu przypadkach marki te stają się – ze względu na ich szerokie zastosowanie w korporacyjnych i zdalnych środowiskach pracy – punktem wejścia do aktywów firmy. Przejęcia danych logowania stwarza więc jeszcze większe ryzyko niż przejęcia kont w mediach społecznościowych, platformach spedycyjnych czy bankowych.

Najpopularniejsze marki wykorzystywane w atakach phishingowych w pierwszym kwartale 2024 r.:
  1. Microsoftu (38%)
  2. Google (11%)
  3. LinkedIn (11%)
  4. Apple (5%)
  5. DHL (5%)
  6. Amazon (3%)
  7. Facebook (2%)
  8. Roblox (2%)
  9. Wells Fargo (2%)
  10. Airbnb (1%)

oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: