2020-12-04 11:23
Listopad najlepszym miesiącem dla e-handlu © alexstr - Fotolia.com
Przeczytaj także: Shoper: jaki okazał się Black Friday w czasach pandemii?
Schyłek roku to tradycyjnie już okres żniw zarówno w handlu stacjonarnym, jak i e-commerce. Bieżący, pandemiczny rok jest wyjątkowy - kolejne obostrzenia w działalności galerii handlowych spowodowały, że kupujący postawili głównie na zakupy online.Już w pierwszy weekend listopada, statystyki sprzedaży naszych sklepów poszły mocno w górę i ten poziom utrzymywał się praktycznie do końca miesiąca. Przypominało to sytuację, którą obserwowaliśmy już wiosną, choć obecnie pandemiczne obostrzenia dotyczące wychodzenia z domu nie są tak surowe jak wówczas. Reżim sanitarny naturalnie przekierowuje klientów do sieci, a niepewność co do tego, jak będą wyglądały tegoroczne święta, skłania do zakupu prezentów wcześniej - ocenia Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.
fot. alexstr - Fotolia.com
Listopad najlepszym miesiącem dla e-handlu
Na platformie sklepów internetowych Shoper kupujący wydali w listopadzie łącznie o 93 proc., a w ostatni Black Friday o 53 proc. więcej niż rok temu.
W tym roku Black Week również wyróżnia się na plus w naszych statystykach, choć widać jednocześnie, że czas intensywnego kupowania rozciągnął się na cały miesiąc, dzięki czemu sprzedawcy poprawili rekordowy wynik sprzedażowy z kwietnia - dodaje ekspertka Shoper.
Za część notowanych w piątek wzrostów w skali roku odpowiada pojawienie się nowych sklepów na platformie jak i obserwowana przez nas coraz większa skłonność sprzedawców do prowadzenia działań reklamowych. W październiku aż połowa z nich deklarowała, że ma już zaplanowane akcje promocyjne na ostatni tydzień listopada. Wielu sprzedawców organizowało Black Weekend lub Black Week. Dodatkowym powodem rekordowych wyników może być rosnąca skłonność konsumentów do robienia e-zakupów za pomocą smartfonów, których szybkość działania procentuje zwłaszcza podczas polowania na promocje. Podczas tegorocznego Black Friday liczba mobilnych transakcji po raz pierwszy niemal zrównała się z liczbą zakupów dokonanych za pomocą komputerów - zauważa Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.
oprac. : eGospodarka.pl
Black Friday i Cyber Monday: jak wyjść cało z szału zakupów?
Zachowania konsumentów: Black Friday po polsku
Idą Black Friday i Cyber Monday. Mamy rady dla e-commerce
Jak nie dać się nabrać na promocje Black Friday?
Black Friday i Cyber Monday, czyli jak upolować okazje?
Dlaczego Czarny Piątek zawiódł Polaków?
Ile oszczędziliśmy podczas Black Friday? Obniżki cen nie powaliły
Black Friday w pandemii - wielkie okazje czy karykatura wielkich wyprzedaży?
Udział e-commerce w handlu rośnie do 8 proc. Rekord dzięki pandemii?
Witam, chciałabym założyć biznes online sprzedając produkty poprzez serwis zagraniczny dla kupujących na całym świecie. Jak wygląda w ...
Witam, Proszę o informację dotyczącą obowiązku posiadania kasy fiskalnej od 1 marca 2013 r. Otóż prowadzę sprzedaż detaliczną (tylko ...
eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Na zakup mieszkania pożyczamy coraz więcej
W PIT za 2020 rok ulga abolicyjna w pełnej wysokości
Sprzedaż internetowa bez podatku od sprzedaży detalicznej
BIK Indeks - Popytu na Kredyty Mieszkaniowe kolejny miesiąc na plusie
Jaki kapitał trzeba mieć, chcąc otrzymać licencję na zakłady bukmacherskie?
USD odrabia straty
Długi Polaków przekroczyły 81 mld zł