eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Shoper: jaki okazał się Black Friday w czasach pandemii?

Shoper: jaki okazał się Black Friday w czasach pandemii?

2020-12-02 12:16

Shoper: jaki okazał się Black Friday w czasach pandemii?

Jaki był tegoroczny Black Friday © Romolo Tavani - Fotolia.com

Black Friday za nami. Tym razem jego okoliczności były wyjątkowe. Czy w czasach pandemii polscy konsumenci ruszyli na zakupy, czy też zachowali typową dla czasów kryzysu wstrzemięźliwość? Odpowiedzi na to pytanie udziela analiza przeprowadzona przez platformę Shoper.pl.

Przeczytaj także: Shoper: listopad ucieszył e-commerce?

Oto, jak prezentują się zebrane przez Shoper dane odnośnie handlowych wydarzeń z 29 listopada br.
  • Wartość transakcji w sklepach była o połowę (53 proc.) większa niż podczas Black Friday 2019
  • W porównaniu z poprzednim, “zwykłym” piątkiem (20.11.2020) podczas Black Friday liczba transakcji (zamówień) wzrosła o 154 proc., a wartość sprzedaży o 161 proc.
  • Jeśli chodzi o rozkład transakcji w naszych sklepach to największe piki obserwowaliśmy tuż po północy (z czwartku na piątek), kolejny pik rozpoczął się rano o 6 rano i szczyt osiągnął w okolicy godz. 11
  • Tuż przed godz. 17 wartość zamówień złożonych w sklepach korzystających z oprogramowania Shoper była wyższa niż w Czarny Piątek 2019
  • Branże, które co roku zbierają żniwa podczas weekendu promocji to przede wszystkim: Zdrowie i uroda, Dom i ogród, Odzież, Elektronika, Dziecko
  • Suma transakcji (zamówień) dla branż Zdrowie i uroda + Odzież wyniosła 43 proc. wszystkich transakcji dokonanych w naszych sklepach w Black Friday

fot. Romolo Tavani - Fotolia.com

Jaki był tegoroczny Black Friday

Według Shoper wartość transakcji w sklepach była o połowę większa niż podczas Black Friday 2019.


Za część notowanych w piątek wzrostów w skali roku odpowiada pojawienie się nowych sklepów na platformie jak i obserwowana przez nas coraz większa skłonność sprzedawców do prowadzenia działań reklamowych: w październiku aż połowa z nich deklarowała, że ma już zaplanowane akcje promocyjne na ostatni tydzień listopada. Jednak przede wszystkim widzimy, jak samo zjawisko Black Friday w sieci z roku na rok się nasila. W tym roku towarzyszyła mu odrobina niepewności. Z jednej strony mamy czas pandemii, co naturalnie przekierowuje klientów do sieci - w październiku wartość transakcji na naszej platformie zwiększyła się o blisko 80 proc. w stosunku co do roku ubiegłego. Z drugiej strony święta zapowiadają się w tym roku bardziej kameralne, a spora część zakupów w Black Friday stanowiły zawsze prezenty. Tegoroczny rekordowy wynik pokazuje jednak, że optymizm nie opuszcza konsumentów - ocenia Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: