-
Świadectwo pracy - co powinno zawierać?
... zarówno pozytywnych, jak i krytycznych. Świadectwo powinno zawierać informacje niezbędne do ustalenia uprawnień ze stosunku pracy i uprawnień z ubezpieczenia społecznego, dotyczące: wymiaru czasu pracy pracownika w czasie trwania stosunku pracy, podstawy prawnej rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy, urlopu wypoczynkowego wykorzystanego przez ...
-
Jak zredagować świadectwo pracy?
Świadectwo pracy to bardzo ważny dla pracownika dokument wydawany przez pracodawcę po rozwiązaniu lub wygaśnięciu stosunku pracy. Dokument ten powinien zawierać informacje niezbędne do ustalenia uprawnień ze stosunku pracy i uprawnień z ubezpieczeń społecznych. Kwestie związane ze świadectwem pracy uregulowane są przede wszystkim w Kodeksie pracy ...
-
Świadectwo pracy
Świadectwo pracy jest dokumentem, który otrzymuje pracownik w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy. Podlega wydaniu do rąk pracownika. Pracodawca jest obowiązany wydać świadectwo pracy bez osobnego wezwania pracownika, niezwłocznie po ustaniu stosunku pracy. Treść świadectwa pracy Każde świadectwo pracy powinno zawierać ...
Tematy: świadectwo pracy, treść świadectwa pracy -
Rodzaje umów pracy i współpracy
... co powinno ... świadectwo pracy. Pracodawca korzystający z pracowników tymczasowych ma natomiast obowiązek zapewnić im odpowiednie warunki pracy ...
-
Zatrudnianie pracowników: wszystko, co trzeba wiedzieć
... zawierać informację o możliwości odwołania się przez pracownika do sądu i wskazanie właściwego sądu. Zwalnianemu pracownikowi należy wydać świadectwo pracy w ostatnim dniu pracy. Jeśli jest to niemożliwe, należy przekazać je pracownikowi w ciągu 7 dni od zakończenia stosunku pracy. Najpóźniej w dniu rozwiązania stosunku pracy ...
-
Zasiłki ZUS - druki po zmianach
... miejsca zamieszkania) co najmniej na ... świadectwo pracy lub inny dokument potwierdzający rozwiązanie stosunku pracy z powodu ogłoszenia upadłości lub likwidacji pracodawcy, oświadczenie ubezpieczonej o niezapewnieniu jej innego zatrudnienia (dotychczas przepisy przewidywały zaświadczenie powiatowego urzędu pracy ... to powinno zawierać: imię i nazwisko ...
-
Akta osobowe pracowników a kontrola PIP
... świadectwo pracy z poprzedniego miejsca pracy z tego roku, w którym osoba ubiega się o zatrudnienie. Świadectwo pracy ma bardzo ważne znaczenie dla nabycia uprawnień pracowniczych, których wymiar jest powiązany z danym rokiem kalendarzowym. Świadectwo z poprzedniego miejsca pracy ...
-
Podpisanie umowy o pracę: rodzaje i warunki
... Świadectwo pracy ...
-
Zaświadczenie od pracodawcy na wniosek pracownika
... Świadectwo to powinno zawierać informację dotyczącą przyporządkowania konkretnego stanowiska pracy do rodzaju prac określonych w wykazach A i B rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wieku emerytalnego pracowników zatrudnionych w szczególnych warunkach lub w szczególnym charakterze. Świadectwo pracy w warunkach szczególnych powinno ...
-
Urlop ojcowski budzi wątpliwości
... ojcowskiego). Co ... pracy pracownika. Świadectwo pracy powinno zawierać informacje niezbędne do ustalenia uprawnień wynikających ze stosunku pracy oraz ubezpieczenia społecznego. Informacja o wykorzystanym urlopie ojcowskim z pewnością mieści się w tym zakresie. Powyższe wskazanie znajduje również oparcie w wyjaśnieniach do wzoru świadectwa pracy ...
-
Praca sezonowa w wakacje
... pracy, wolno zatrudniać tylko tych młodocianych, którzy ukończyli co najmniej gimnazjum oraz przedstawią świadectwo lekarskie stwierdzające, że praca danego rodzaju nie zagraża ich zdrowiu. Jednocześnie wspomniany Kodeks pracy, określa, że minister Pracy ...