-
15,6 mln mkw. powierzchni handlowej w Polsce na koniec II kw. 2022
... w pandemicznym roku 2020 przekroczyła 100 mld PLN, a zakupy w sieci robiło aż 77% internautów. Ponieważ polski ... wyniki odnotowały duże i bardzo duże centra handlowe (o pow. 40-60 tys. i powyżej 60 tys. mkw. GLA) – w czerwcu 2022 roku zanotowano wzrost o 8% niż w 2019 roku. Wzrost liczby odwiedzających w dużych i bardzo dużych centrach handlowych ...
-
Rynek odzieżowy w Polsce wart 15 mld zł
... wyniki nie sumują się do 100 proc., gdyż badani mogli podać kilka odpowiedzi). W uruchamianiu nowoczesnej powierzchni sprzedażowej w centrach handlowych staliśmy się europejskim potentatem. W latach 2005-06 oddano w Polsce większą powierzchnię w centrach handlowych ... wyrobów, inwestują w promocję swoich marek i tworzą sieci sprzedaży detalicznej ...
-
UOKiK: owoce i warzywa źle oznakowane. Kupujemy polskie, dostajemy holenderskie
... sieci handlowych badanych w poprzednich ... sieci handlowe, oczekuję szczególnej staranności i dbałości o klientów, w tym prawidłowej informacji o oferowanych produktach. Wprowadzanie konsumentów w błąd jest absolutnie niedopuszczalne – mówi Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przedstawiciel UOKiK dodaje również, że wyniki ...
-
Jak 2. fala pandemii wpływa na zachowania konsumenckie?
... zyskujemy wiarygodny obraz zachodzących zmian. Przedstawione poniżej wyniki pochodzą z 11. już fali tego ... sieci handlowych zdają się mieć Holendrzy i Belgowie. Żywność sprzedawaną pod marką własną sieci kupuje odpowiednio 45 proc. i 44 proc. badanych. Trend BOPIS zadomowiony nad Wisłą Po żywności produktami, których nie lubimy kupować w sieci ...
-
Gazetki promocyjne bez promocji
... możliwości wyboru i oszczędzania pieniędzy. Ogólnie rzecz biorąc, klienci sieci handlowych mogli stracić przez te pół roku na zakupach ... Wyniki pochodzą z analizy przeprowadzonej przez ekspertów z platformy analityczno-badawczej UCE RESEARCH, agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland i Grupy BLIX. Objęto nią blisko 7 tys. gazetek handlowych ...
-
Nowe smartwatche i tablety Huawei zaprezentowano w Barcelonie
... całą dobę i wykorzystuje system HUAWEI TruSense™, aby zapewnić szybkie i dokładne wyniki. Za pomocą jednego dotknięcia użytkownicy mogą zmierzyć 8 wskaźników organizmu ... strefie marki na Allegro oraz u Partnerów Biznesowych firmy – operatorów sieci Plus, Play, Orange i T Mobile oraz w sklepach sieci handlowych: Media Expert, RTV Euro AGD, Media Markt ...
-
Centra handlowe w Polsce: oferta szeroka czy unikalna?
... sieci jak np. Hugo Boss czy Tommy Hilfiger, które nie występują w innych centrach handlowych ...
-
Czy mobile sprzedaje?
... „w pobliżu” ewidentnie przekładają się na ilość użytkowników odwiedzających serwisy mobilne sieci handlowych – na dzień dzisiejszy wizyty ze smartfonów dorównują, a często ... zmieniają zachowania konsumenckie i w dłuższej perspektywie mogą wpłynąć np. na wyniki sprzedaży samochodów w dużych aglomeracjach. Użyteczność i łatwość korzystania z tego typu ...
-
Rynek nieruchomości komercyjnych wobec 2. fali pandemii
... wyniki odnotowane w I połowie roku w sektorze biurowym, rosnąca odwiedzalność centrów handlowych po wiosennym lockdownie, czy ... powierzchni, przekraczając dotychczasowe wyniki z analogicznych okresów ubiegłych lat. Polskim rynkiem magazynowym nadal interesują się przede wszystkim firmy logistyczne, dystrybucyjne, produkcyjne, sieci handlowe oraz ...
-
Centra handlowe muszą się zmieniać
... Handlowych i firma badawcza GfK przestawiają wyniki raportu "Przyszłość centrów handlowych". Opracowanie potwierdza, że Polacy nadal chętnie ... handlowych Od niemal 30 lat centra handlowe kreują nowoczesną przestrzeń dla handlu, rozrywki i gastronomii. Wielu sieciom i ich markom dały możliwość rozwoju i zbudowania kompletnej i efektywnej sieci ...
-
Coca-Cola czy Pepsi - który napój wybiorą Polacy na święta?
... Wśród dużych sieci handlowych od początku IV kwartału dominacja Coca-Coli jest najbardziej widoczna w Aldi, gdzie marka ta zajmuje ponad 45 proc. powierzchni półek napojów, bez uwzględniania marki własnej sieci. Z kolei w ... tą samą technologię, by przedstawić m.in. ekspozycje piw, musów w tubkach czy napojów energetycznych. Wyniki wszystkich ...
-
Parki handlowe to 3/4 realizowanych na rynku inwestycji
... handlowych. Udział centrów handlowych w powierzchni w budowie na koniec IV kw. wyniósł jedynie 10%. Wyniki te potwierdzają obserwowany już od czasu pandemii trend rosnącej roli parków handlowych, które stają się coraz bardziej popularne jako odpowiedź na potrzeby wygodnych i szybkich zakupów w najbliższej okolicy. Transformacja parków handlowych ...
-
Handel detaliczny a kradzież towaru 2011
... w światowym handlu w okresie od lipca 2010 roku do czerwca 2011. Wyniki raportu wskazują na wzrost poziomu strat we wszystkich ... handlowych - po 150,33 euro na przeciętną europejską godzinę (98,12 euro w Polsce). Klienci polskich sieci handlowych nadal są jednymi z najuczciwszych w Europie, odpowiadają bowiem za tylko 42,6% strat sieci handlowych ...
-
Grunty inwestycyjne w Polsce w 2015 r.
... grunty pod nowe inwestycje z tego obszaru. Inwestorzy, którzy poszukiwali gruntów handlowych, skupiali się w głównej mierze na terenach odpowiednich do realizacji ... na dobre wyniki finansowe operatorów. Dodatkowo, Polska staje się coraz popularniejszym miejscem do organizacji spotkań i konferencji biznesowych o dużej skali. Międzynarodowe sieci ...
-
Aplikacje zakupowe. Popularne czy jeszcze nie?
... . Choć wyniki te z całą pewnością nie są spektakularne, analizy ekspertów Spicy Mobile pokazują, że zasięgi rosną, rośnie też liczba wywołań aplikacji. „Analizując dane widzimy, jak bardzo dynamiczny jest rynek. Ubiegły rok był czasem znacznych przetasowań” – zdradza Rafał Karczewski. – „Niektóre z sieci handlowych niestety sporo ...
-
Stopy kapitalizacji dla nieruchomości logistycznych najniższe od lat
... podejmowaniu decyzji o inwestowaniu na brytyjskim rynku nieruchomości handlowych, ponieważ szereg sieci handlowych planuje redukcję liczby sklepów lub oczekuje obniżki ... wyniki sprzedaży detalicznej w Polsce. Pomimo wysokiego wolumenu transakcji inwestycyjnych i bardzo dużej podaży aktywów, aktywność inwestycyjna w sektorze nieruchomości handlowych ...
-
Rynek handlowy 2022: Polacy wrócili na zakupy
... rynku w minionym roku dominowały parki handlowe, trwała ekspansja sieci takich jak Action, Pepco czy Dealz, w dużych miastach ... wyniki w pierwszym kwartale, ale już kolejne miesiące to diametralna zmiana sytuacji. Mieliśmy do czynienia z dużym wzrostem odwiedzalności, a co za tym idzie również obrotów w centrach handlowych. Aktualnie dostępne wyniki ...
-
Płatności zbliżeniowe w Polsce rosną dynamicznie
... wyniki badania na temat płatności zbliżeniowych, przeprowadzonego wśród przedstawicieli banków, agentów rozliczeniowych i operatorów sieci GSM. Coraz więcej kart, rozwój sieci ... mocno wspieramy rozwój sieci akceptacji. Strategia ta zakładała rozwój terminali zbliżeniowych zarówno w dużych sieciach, jak i w małych punktach usługowo handlowych po to, ...
-
Aplikacje zakupowe walczą o klienta
... wielu bardzo trudny do osiągnięcia. „Rynek jest bardzo konkurencyjny i opanowany przez aplikacje międzynarodowych sieci handlowych oraz duże sklepy internetowe. Wśród nich najliczniejszą grupę tworzą branża odzieżowa, spożywcza oraz drogerie” – komentuje wyniki Michał Pietruszka, stojący na czele zespołu Just Run App, specjalizującego się w rozwoju ...
-
Zachowania konsumentów: obawy na rekordowym poziomie, tniemy wydatki
... robimy zakupy spożywcze? Jaki mamy stosunek Polaków do private labels, czyli marek własnych sieci handlowych? Przed nami kolejna porcja wyników badania „Global State of the ... obraz zmian, jakie zachodzą w społeczeństwie w dobie zmagań z koronawirusem. Przedstawione poniżej wyniki pochodzą z 12. już fali tego projektu (9. dla Polski), którą ...
-
Wzrost e-commerce będzie trwał w 2021 r.? Co sądzą eksperci?
... wyniki niż w ostatnich latach. Nawet jeśli w niektórych obszarach wyniki w sieci będą rekordowe. Patrząc z perspektywy handlu w sieci wymieniłbym trzy różne grupy, które zyskają najbardziej. Pierwsza grupa to obszary, w których wzrost sprzedaży w sieci ... . Tutaj nawet uziemienie przedstawicieli handlowych spowodowało konieczność poszukiwania innego ...
-
Powierzchnie handlowe w Polsce I-IX 2010
... handlowych utrzymuje się stabilna sytuacja. Chociaż najemcy starannie analizują swoje wyniki finansowe, a wiele firm nadal ogranicza koszty, zauważalny jest rosnący powoli optymizm. Zwiększyła się aktywność deweloperów - obecnie ponad 940 000 mkw powierzchni handlowych ...
-
Polski system podatkowy jest zły i drogi
... . Warto to zobaczyć na konkretnym przykładzie, np. dużych sieci handlowych w Polsce. Bardzo długo pojawiało się wiele sieci handlowych i one się rozwijały, dopóki nie musiały ... luki widocznej w podatku VAT. W rozmowie z naszą redakcją Marek Łangalis przytacza wyniki swoich szacunków dotyczących z kolei podatku CIT. „Polski budżet traci około 12-15 ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce I kw. 2017 r.
... sieci wprowadzając nowe koncepty i formaty, co pozytywnie wpływa na różnorodność oferty handlowej. Średni wskaźnik powierzchni niewynajętej w 8 największych polskich aglomeracjach wyniósł 3,3 % na koniec 2016 roku i był nieznacznie wyższy niż na koniec pierwszej połowy 2016. Stawki czynszów i długość negocjacji w najlepszych centrach handlowych ...
-
Nieruchomości komercyjne: stopa kapitalizacji pod presją
... wyniki najnowszego raportu Cushman & Wakefield „DNA of Real Estate”. Czego dowodzi opracowanie? ... ulicach handlowych w Europie nadal rosną. Jednocześnie w ostatnich miesiącach obserwujemy coraz lepsze wskaźniki gospodarcze. Jednak trend ten nie odzwierciedla postępującej polaryzacji pomiędzy najsilniejszymi i najsłabszymi segmentami rynku. Sieci ...
-
Centra handlowa: niższa odwiedzalność i obroty, wyższa cyfryzacja
... prezentowała się odwiedzalność i obroty w centrach handlowych? W minionym rok rynek powierzchni handlowych powiększył się o przeszło 340 ... na rynku handlowym przyspieszyła decyzje wielu sieci o restrukturyzacji lub zakończeniu działalności. Wśród ... osiągał w tych okresach rekordowe (dla Polski) wyniki 11,9% w kwietniu i 11,4% w listopadzie 2020 r. ...
-
Trwa bojkot konsumencki towarów z Rosji. Polacy stanowczy, ale...
... Wojciechowski, Partner, Dział Audytu, Lider Sektora Handlu i Produktów Konsumenckich EY. Wyniki badania EY – Future Consumer Index – wskazują, że aż 62% konsumentów ... . Porównywalną skalę (17 pkt. proc. różnicy) to zjawisko ma w przypadku sieci handlowych, które nie zadeklarowały wycofania się z Rosji. Wśród najmłodszej grupy wiekowej ich bojkot ...
-
Parki i centra handlowe w trudnych czasach. Podsumowanie 2022
... handlowych w grudniu 2022 osiągnęła średni miesięczny poziom prawie 510 000 osób na obiekt handlowy. Jest to o wynik o ponad 5% wyższy niż w 2019 roku, mimo coraz bardziej konkurencyjnego rynku, na którym od tego czasu przybyło prawie 800 000 mkw. Szczególnie dobre wyniki ...
-
Sklepy na lekkim minusie w 2023 roku. Hipermarkety z największym spadkiem ruchu
... .r. Wiele też zależy od tego, jak sieci notujące największe spadki zareagują na wskazane tendencje. Być może wyniki badania skłonią je do przetasowań w ... ponad 37 tys. obiektów, których lokalizacje zostały pozyskane ze stron internetowych sieci handlowych oraz z Google Maps. Dane zostały zgromadzone poprzez sieć aplikacji mobilnych wykorzystujących ...
-
Handel detaliczny a kradzież towaru 2014-2015
... placówkach handlu detalicznego powiększył się o 28%. Najnowszy Global Retail Theft Barometer powstał w oparciu o ankiety, które rozesłano do sieci handlowych na całym świecie. Jego wyniki pokazują, że europejskie straty spowodowane nieuczciwością klientów, pracowników lub dostawców oraz błędami natury administracyjnej i logistycznej skurczyły się ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 45/2019
... zwiększenie prędkości transmisji w porównaniu do obecnych sieci 4G. A to umożliwić m.in. rozwój internetu ... wyniki były obiecujące: uzyskano zwiększenie przychodu na pracownika o 40 proc. w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Te wyniki ... światowej gospodarki? A są to napięcia w relacjach handlowych, bariery geopolityczne oraz niepewność ...
-
Duże centra handlowe tracą klientów. Kto wygrywa?
... handlowych po wiosennym lock-downie systematycznie rosła, osiągając rekordowe 90% ubiegłorocznych wartości w ostatnim tygodniu sierpnia. O ile wrześniowe wyniki również przedstawiały się jeszcze bardzo optymistycznie, to od początku października, wraz ze wzrostem liczby nowych zachorowań w Polsce, odwiedzalność centrów handlowych ...
-
Centra handlowe po pandemii. Czy restart się udał?
... się m.in.: Jakie wyniki zanotowała w ostatnim okresie sprzedaż detaliczna? Jak prezentuje się odwiedzalność centrów handlowych ... Handlowych BNP Paribas Real Estate W tym duchu w sieci marketów Auchan pojawiły się używane ubrania znanych marek, które można kupić w okazyjnych cenach – podkreśla Natasa Mika, Dyrektor, Dział Wynajmu Powierzchni Handlowych ...
-
Ceny w sklepach rosną wolniej, jednak codzienne zakupy nadal droższe o 5,1% rdr
... . W najnowszej odsłonie porównano wyniki z sierpnia 2025 r. i analogicznego okresu z 2024 r. Dotyczyło to 17 kategorii i ponad 100 najczęściej wybieranych przez konsumentów produktów codziennego użytku. Łącznie zestawiono ze sobą ponad 92,6 tys. cen detalicznych z ponad 43,6 tys. sklepów należących do 61 sieci handlowych. Badaniem objęto wszystkie ...
-
Powierzchnie handlowe: mniejsze miasta z potencjałem
... dosyć trudno je porównywać i uzyskać miarodajne wyniki. Jednak istnieją pewne kluczowe czynniki ... . W Piasecznie zlokalizowany jest również sklep sieci Decathlon. Większe galerie handlowe zlokalizowane ... handlowych: Echo oraz Focus Mall. Drugim miastem pod względem ilości istniejącej powierzchni jest Sieradz, w którym w trzech obiektach handlowych ...


Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?