2021-01-27 12:29
Niższa odwiedzalność w centrach handlowych © pixabay.com
Przeczytaj także: Duże centra handlowe tracą klientów. Kto wygrywa?
fot. pixabay.com
Niższa odwiedzalność w centrach handlowych
Odwiedzalność w centrach handlowych w ostatnim tygodniu przed grudniowym lockdownem wyniosła średnio 78% wartości z poprzedniego roku.
Dodatkowo małe i średnie obiekty handlowe pokazały wyższą odporność na skutki pandemii w porównaniu do obiektów o dużej i bardzo dużej skali. Spadki odwiedzalności i obrotów były w nich znacznie niższe, a możliwość odrabiania strat następowała szybciej niż w przypadku większych obiektów.
Parki handlowe umożliwiając szybkie i wygodne zakupy doskonale wpisują się w aktualne potrzeby klientów. Format ten już od kilku lat dynamicznie się w Polsce rozwija, a obecnie, w okresie pandemii dodatkowo szczególnie zyskał na atrakcyjności. Ograniczona do minimum powierzchnia wspólna, wygodny parking i oddzielne wejścia do każdego lokalu są nie tylko bardzo atrakcyjne dla klientów, ale również znacząco zwiększają poziom bezpieczeństwa epidemicznego – mówi Małgorzata Dziubińska, Associate Director w dziale Consulting & Research Cushman & Wakefield.
Następujące po sobie kolejne okresy ograniczeń w funkcjonowaniu obiektów handlowych oraz niejasne i niespójne zasady uniemożliwiające działalność poszczególnych kategorii najemców nie służą negocjacjom warunków czynszowych między najemcami a wynajmującymi. Szczególnie ważna w negocjacjach obu stron jest zatem rola banków, które w wielu przypadkach odgrywają ogromną rolę w finansowaniu działalności zarówno wynajmującego, jak i najemcy – mówi Beata Kokeli, Head of Retail Agency, Cushman & Wakefield.
Udział e-commerce w sprzedaży detalicznej przed pandemią oscylował w Polsce w granicach 5%-6%. W wyniku kolejnych obostrzeń nakładanych na branżę i wielu tygodni całkowitego zakazu handlu drogą stacjonarną, dla wielu sklepów handel internetowy był jedynym kanałem dystrybucji. Udział e-commerce w sprzedaży detalicznej osiągał w tych okresach rekordowe (dla Polski) wyniki 11,9% w kwietniu i 11,4% w listopadzie 2020 r. Pandemia pokazała jednocześnie, że handel stacjonarny nie zniknie i wciąż wielu Polaków jest przywiązanych do tradycyjnego modelu sprzedaży, o czym świadczyć może wyraźne wyhamowanie dynamiki sprzedaży online wraz z kończącymi się kolejnymi lockdownami i luzowaniem obostrzeń w działalności centrów handlowych – mówi Małgorzata Dziubińska.
oprac. : eGospodarka.pl
Handlowe ulice w Warszawie: stracą czy zyskają na pandemii?
Centra handlowe: pustki i liczenie strat?
Centra handlowe mają silną konkurencję
Handel odporny na kryzys? Powstało 11 nowych obiektów, park handlowy na fali
Centra handlowe: odwiedzalność na minusie, sprzedaż o 1/4 niższa
Galerie handlowe opustoszeją? Zamknięcie 1/5 sklepów planuje 40% firm
Centra handlowe: w tym roku nie ma co liczyć na żaden rekord
Galerie handlowe w Warszawie mają silną konkurencję
Centra handlowe. 5 najważniejszych wydarzeń III kw. 2019 r.
Witam, Proszę o informację dotyczącą obowiązku posiadania kasy fiskalnej od 1 marca 2013 r. Otóż prowadzę sprzedaż detaliczną (tylko ...
Prowadzę hurtownię obuwia, wystawiam tylko faktury. Chciałabym aby druga firma poprzez swoją kasę fiskalną sprzedawała mój towar odbiorcom ...
eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Najlepsze lokaty bankowe i konta oszczędnościowe II 2021 r.
PPK na ostatniej i najdłuższej prostej
Nowe mieszkania w Poznaniu. Kamienica 176 od Virke gotowa
Rozliczenie PIT 2020: rozwiedziony rodzic to samotny rodzic?
Karuzele VAT: fiskus musi określić rodzaj oszustwa podatkowego
Zwolnienie z podatku od darowizn: upływ czasu bez znaczenia
Funt nie zwalnia tempa