eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Handel detaliczny a kradzież towaru 2011

Handel detaliczny a kradzież towaru 2011

2011-10-18 11:14

Handel detaliczny a kradzież towaru 2011

Straty wg sektorów © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W wyniku kradzieży, których sprawcami są zarówno klienci, pracownicy jak i zorganizowane grupy przestępcze oraz przez błędy wewnętrzne, straty w handlu osiągnęły wartość prawie 89 miliardów euro, co stanowi 1,45% dochodów ze sprzedaży w tym sektorze. Światowy poziom kradzieży wzrósł o 6,6% (w Europie 7,8%, w Polsce 4,4%) i wg Światowego Raportu o Kradzieży w Handlu Detalicznym jest najwyższy od 2007 roku.

Przeczytaj także: Handel detaliczny a kradzież towaru 2010

Raport opracowany na zamówienie Checkpoint Systems, Inc., monitoruje koszty strat (kradzieże dokonywane przez klientów, pracowników, błędy logistyczne) w światowym handlu w okresie od lipca 2010 roku do czerwca 2011. Wyniki raportu wskazują na wzrost poziomu strat we wszystkich badanych krajach. Odnotowano największy wzrost kradzieży dokonywanych przez klientów i zorganizowane grupy przestępcze na poziomie 13,4% w stosunku do roku poprzedniego, kosztujący sprzedawców prawie 38,5 miliarda euro (45,2% strat).

Nieuczciwi pracownicy w ujęciu globalnym są odpowiedzialni za 35% strat co stanowi ponad 31 miliardów euro. Najwięksi sprzedawcy europejscy postrzegają nieuczciwych klientów, odpowiedzialnych za prawie 17,3 mld euro (47,7% ogółu) strat jako główne ich źródło. Należy jednak pamiętać, że średnia wartość kradzionych przez nieuczciwych pracowników towarów jest niemal 15 krotnie większa w porównaniu do tych kradzionych przez nieuczciwych klientów.

„Chociaż nie brakuje opinii, w których zjawisko kradzieży uznawane jest za nieszkodliwe, postrzegane jako intrygujący fenomen socjologiczny lub, co gorsza, jako koszt prowadzenia biznesu, to ignorują one wpływ tych kryminalnych zachowań na wzrost przemocy wobec pracowników oraz klientów i powiązania kradzieży w handlu z oszustwami, wyłudzeniami i handlem narkotykami przez zorganizowane grupy przestępcze.” – mówi profesor Joshua Bamfield, Dyrektor Centre for Retail Research i autor raportu. „Ponadto w skutek kradzieży sklepowych w każdym z badanych krajów przeciętna rodzina straciła niemal 150 euro w skali roku.”

Zależność pomiędzy wydatkami na zabezpieczenia i kradzieżami

Zwiększone o 5,6% wydatki na ochronę w 2010 roku stanowiące ponad 21 miliardów euro przyniosły efekt w postaci zmniejszenia poziomu kradzieży. Obecny raport ujawnia, że wskutek zmniejszenia wydatków na zabezpieczenia antykradzieżowe w roku 2011 odnotowano znaczący wzrost poziomu strat, w Europie aż o 7,8%.

fot. mat. prasowe

Straty wg sektorów

Straty wg sektorów

„50-ciu największych światowych detalistów, którzy wzięli udział w badaniu, odnotowało spadek kradzieży w stosunku do roku poprzedniego skupiając wysiłki nie tylko na walce z kradzieżami, ale również w poprawianiu skuteczności wykrywania kradzieży dokonywanych przez pracowników, dostawców i błędów administracyjnych. W niemal wszystkich należących do nich sklepach (96%) wykorzystywano audyty do monitorowania i egzekwowania wdrożonych procedur antykradzieżowych a wydatki na ochronę były niemal dwukrotnie większe niż średnia światowa.” – dodaje Bamfield.

 

1 2 3

następna

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: