eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Handel detaliczny a kradzież towaru 2011

Handel detaliczny a kradzież towaru 2011

2011-10-18 11:14

Przeczytaj także: Handel detaliczny a kradzież towaru 2010


Klienci polskich sieci handlowych nadal są jednymi z najuczciwszych w Europie, odpowiadają bowiem za tylko 42,6% strat sieci handlowych. To trzeci wynik na kontynencie, po Słowacji i Rosji. W zeszłorocznym zestawieniu, Polska zajmowała tę samą pozycję a liderem była również Słowacja. Jednocześnie zatrudnieni w sieciach handlowych w Polsce należą do czołówki wśród nielojalnych pracowników. 33,5% całkowitych strat to wynik, który plasuje polskich pracowników na niechlubnym trzecim miejscu w Europie. Pierwsze dwa miejsca pod tym względem zajmują kolejno, Rosja i Słowacja.

Podobnie jak rok temu niepokojącym sygnałem dla zarządzających sieciami handlowymi w Polsce może być również stosunkowo duży udział nieumyślnych pomyłek wewnętrznych. W tej kategorii również znajdujemy się w czołówce kontynentu z nieco ponad 17%-owym udziałem pomyłek w całkowitych stratach detalistów. Jeśli zaś chodzi o kradzieże ze strony nieuczciwych dostawców, zajmujemy 7 pozycję. Wynik 6,80% jest grubo powyżej średniej dla całego kontynentu i jeszcze gorszy w zestawieniu ze średnią światową (5,6%). Pod tym względem prezentujemy się znacznie lepiej niż reszta krajów z naszego regionu. Szczególny problem z nieuczciwymi dostawcami nadal mają kraje bałtyckie (Estonia, Litwa, Łotwa), w których odpowiadają oni za blisko 8,4% strat detalistów. To najwięcej w Europie.

Informacje o badaniu
Badania prowadzone na zlecenie Checkpoint Systems przez brytyjski instytut Centre for Retail Research w Nottingham rozpoczęte w 2001 roku obejmowały zasięgiem kilka większych europejskich krajów. Publikowane w cyklu rocznym, sukcesywnie rozszerzane o kolejne rynki osiągnęły w 2007 roku charakter globalny. Od tego czasu ukazują się pod nazwą The Global Retail Theft Barometer (GRTB, Światowy Raport o Kradzieży w Handlu Detalicznym). Badania prowadzone pod przewodnictwem Profesora Joshuy Bamfilda są największym i najbardziej kompleksowym podejściem do tematu strat i przestępczości w handlu detalicznym, obejmującym swym zasięgiem 43 kraje i regiony na całym świecie w tym Stany Zjednoczone, Chiny, Indie, Europę, Rosję, Japonię i Australię. Po raz pierwszy badania obejmują Koreę Południową, w zeszłym roku do badanych krajów dołączyła Rosja. Raport bazuje na poufnych informacjach pozyskanych od 1187 największych detalistów (ponad 250 tyś. punktów sprzedaży detalicznej), których łączne przychody ze sprzedaży wynoszą ponad 736 miliardów euro.


poprzednia  

1 2 3

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: