Kradzieże w sklepach: straty sięgają 4,4 mld zł rocznie
2007-11-18 01:11
Przeczytaj także: Handel detaliczny a kradzież towaru 2014-2015
Polska charakteryzuje się najniższym udziałem klientów w kradzieżach w Europie (40,5 proc.). Jednocześnie ma najwyższy odsetek kradzieży pracowników (35,1 proc.), za prawie 6 proc. kradzieży odpowiadają dostawcy, a ponad 18 proc. to straty wynikające z pomyłek samych sieci, np. błędnego ometkowania towarów.Średnia wartość jednej kradzieży klienta to niecałe 200 euro, pracownika - aż 1,5 tys. euro. Z rodzimych sklepów giną przede wszystkim: alkohol, damska odzież, perfumy oraz żyletki.
Innym rodzajem kradzieży jest podjadanie w sklepie produktów bez płacenia za nie - miesięcznie klienci średniej wielkości hipermarketu zjadają w sklepie 1,5 tony różnych produktów.
Sklepy, aby uniknąć kradzieży, wydają coraz więcej na zabezpieczenia - w 2007 roku w Polsce właściciele sklepów wydali na różnego rodzaju systemy zabezpieczeń aż 235 mln euro.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl
Przeczytaj także
-
Handel detaliczny a kradzież towaru 2010
-
Handel detaliczny a kradzież towaru 2009
-
Handel detaliczny a kradzież towaru 2008
-
Handlowcy chcą publikować zdjęcia sklepowych złodziei
-
Rośnie liczba włamań i kradzieży w sklepach
-
Allegro, Nike i Adidas na szczycie rankingu detalistów 2023
-
Kradzież w sklepie: walka ze złodziejami przybiera na sile
-
BLIX AWARDS 2023. Te sklepy w Polsce oferują najlepsze promocje
-
TOP 10 sieci handlowych według Polaków