-
Wzrost cen hamuje, a zakupy nie tanieją
Pojawił się najnowszy „INDEKS CEN W SKLEPACH DETALICZNYCH”, autorstwa UCE RESEARCH i Uczelni WSB Merito. Opracowanie dowodzi, że odnotowany w sierpniu br. wzrost cen sięgnął średnio 12,4% rdr. Biorąc pod uwagę, że w dwóch poprzednich miesiącach jego dynamika wyniosła 18,1% (czerwiec) i 15,5% rdr (lipiec), mamy powody do zadowolenia. Autorzy ...
-
Baby boomers, X, Y i Z na rynku pracy. Co ich różni, a co dzieli?
Na rynku pracy mieszają się obecnie przedstawiciele czterech pokoleń. Z jednej strony obecność osób z generacji Baby Boomers, Millenialsów, Iksów oraz Zetek to gwarancja różnorodności i międzypokoleniowej wymiany doświadczeń, z drugiej czynnik, który wymaga od pracodawców naprawdę dużej elastyczności. Czym różnią się reprezentanci poszczególnych w ...
-
Sztuczna inteligencja nie zabierze pracy, ale są inne zagrożenia
Najnowszy raport EY CEO Outlook Pulse Survey pochyla się nad kwestią postrzegania rozwoju sztucznej inteligencji przez prezesów firm na świecie. 2/3 z nich jest przekonanych, że AI wywiera pozytywny wpływ na rozwój społeczeństwa. Taki sam odsetek badanych uważa, że ryzyka związane z upowszechnianiem się sztucznej inteligencji wymagają głębokiej ...
-
Inwestycje w nowe technologie: rewolucja przyspiesza
Rewolucja cyfrowa w biznesie nie traci tempa. Potwierdzeniem tego mogą być wynika zrealizowanego przez EY badania Reimagining Industry Futures Study. Opracowanie potwierdza, że firmy na całym świecie planują kolejne inwestycje w nowoczesne technologie. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak firmy postrzegają nowoczesne technologie? W które z nowych ...
-
Internetowe oszustwa płatnicze: komu i jak zagrażają najbardziej?
... trzeci Polak zawsze sprawdza adres URL strony internetowej, aby upewnić się, że nie wygląda ona podejrzanie (37 proc.). Co więcej, 39 proc. nie włącza na komputerze/telefonie funkcji zapamiętywania szczegółów płatności, ponieważ obawia się oszustwa w internecie – co znacznie obniża poziom wygody i szybkość ...
-
Programy lojalnościowe - tak czy nie?
Jest już najnowsza odsłona cyklicznie publikowanego Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia. Ostatnie badanie dowodzi, że na przestrzeni ostatniego roku odsetek osób korzystających z tego rodzaju systemów wzrósł o 2 punkty procentowe. Aktywność, z jaką korzystają z nich Polacy, wyraźne wskazuje, że pokonały one drogę od atrakcyjnego ...
-
Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego: problemy pracowników i firm
Wybuch pandemii przyniósł za sobą wiele negatywnych konsekwencji. Poczucie wyobcowania, samotność i niepewność przyszłości, które wówczas dały się nam tak mocno we znaki, zbierają swoje żniwo po dziś dzień. Kolejne doniesienia z rynku pracy potwierdzają, że coraz większym problemem staje się zdrowie psychiczne pracowników. To ogromny problem ...
-
Czy Polaków stać na leasing nowego samochodu? Ile trzeba zarabiać?
... się z problemami w produkcji i transporcie. Ten wzrost z pozoru wygląda więc optymistycznie, ale niestety średnia miesięczna liczba nowych rejestracji w tym roku (niespełna 39 tysięcy) jest aż o jedną czwartą mniejsza niż w roku 2019, kiedy co miesiąc rejestrowano średnio 52 tys. nowych aut – zauważają eksperci ...
-
Zrównoważony rozwój: greenwashing wzbudza podejrzliwość konsumentów
Zrównoważony rozwój to zagadnienie, które ma coraz większe znaczenie nie tylko dla firm, ale również dla konsumentów. Potwierdzeniem tego mogą być rezultaty najnowszego badania Kantar - Sustainability Sector Index 2023. Opracowanie wskazuje, jak konsumenci postrzegają kwestię zrównoważonego rozwoju w różnych sektorach, dowodząc jednocześnie ...
-
Salony samochodowe: wzrosty sprzedaży i rentowności tylko przejściowe?
... nastąpiły na początku bieżącego roku. W I kwartale dzięki wyższym wolumenom i mocnym wzrostom cen dynamika przychodów dla dealerów powyżej 49 zatrudnionych wyniosła 39% r/r. Powracanie rynku do stanu normalnego i równowagi popytowo-podażowej widać na uzyskiwanych przez dealerach wynikach. W I kwartale dystrybutorzy (>49 zatrudnionych) uzyskiwali ...
-
Zmiany klimatu: fala upałów ma wymiar społeczny i ekonomiczny
12 z 16 najsilniejszych w historii fal upałów w Europie wystąpiło w obecnym stuleciu. Tylko w drugiej dekadzie XXI w. ilość fal upałów w 10 polskich miastach zwiększyła się w porównaniu z pierwszą połową aż o 50 proc. Przez lejący się z nieba żar w sierpniu 2015 r. Warszawa straciła 0,4 proc. swojego PKB, co jest równowartością 1,1 mld PLN. Te ...
-
Sztuczna inteligencja obniży pensje i zabierze pracę?
Dyskusja o wpływie sztucznej inteligencji na rynek pracy oraz pozycję pracowników właściwie nie ustaje. Z jednej strony AI prezentowana jest jako siła napędowa, która wytworzy przede wszystkim popyt na nowe kompetencje, z drugiej - jako czynnik mogący w znacznym stopniu przyczynić się do redukcji zatrudnienia. Czy sztuczna inteligencja i człowiek ...
-
Szybkość internetu to nie jest pole do oszczędzania. Nawet w kryzysie
Najnowsza odsłona badania EY Decoding the digital home, cyklicznego badania poświęconego zwyczajom konsumentów w zakresie konsumpcji usług cyfrowych dla domu (internet, streaming, smart home etc.), koncentruje się na takich zagadnieniach jak wpływ kryzysu ekonomicznego na zachowania konsumentów, popyt na pakiety usług oraz zmiany w sposobach ...
-
Koszty działalności gospodarczej, czyli największe ryzyko firmy?
Prowadzenie działalności gospodarczej to nie lada wyzwanie tym bardziej, że na rynku nie brakuje czynników, które potrafią w istotny sposób godzić w kondycję przedsiębiorstwa. Co obecnie stanowi największe zagrożenie i ryzyko dla rozwoju firmy? To pytanie zadała firma Dun and Bradstreet zarządzającym przeszło 3000 biznesów na całym świecie. Z tego ...
-
Zakupy online: jak odzyskać porzucone koszyki?
Dbałość o coraz wyższy współczynnik konwersji to niewątpliwie jeden z kluczowych kroków do osiągnięcia sukcesu w e-commerce. Na tym oczywiście nie koniec - warto też zainwestować w dobre opisy produktów, atrakcyjne grafiki czy poprawę nawigacji na stronach. Co jednak, gdy po podjęciu tych wszystkich starań klienci nadal nie finalizują zakupów ...
-
Czy konsumenci chcą płacić więcej za zrównoważony rozwój?
Zrównoważony rozwój to zagadnienie, które porusza się coraz częściej, również w kontekście decyzji zakupowych podejmowanych przez konsumentów. I wprawdzie tych ostatnich ciągle cechuje daleko posunięty pragmatyzm, za sprawą którego głównym kryterium zakupowym pozostaje cena, to jednak równocześnie trudno nie dostrzec rosnącej wrażliwości ...
-
Idealna rekrutacja pracowników: czego oczekują kandydaci?
Rekrutacja pracowników to wymagający proces tym bardziej, że coraz więcej oczekują od niego sami kandydaci. Potwierdzeniem tego są rezultaty opracowanego na zlecenie Pracuj.pl badania „Nowe prawa rekrutacji”. Okazuje się, że dla aplikujących bardzo liczy się m.in. czas. Mowa tu zarówno o minutach poświęconych odpowiadaniu na oferty, jak i okresie ...
-
W Black Friday i Cyber Monday polski konsument wyda około 1000 zł
Tegoroczny Black Friday wypada 24 listopada. Ile w tym dniu i w Cyber Monday zamierzają wydać Europejczycy, a ile Polacy? Z raportu "Black Friday i wyprzedaże przedświąteczne: konsumenci w Polsce szykują portfele" opracowanego przez Strategy& Polska wynika, że w tym roku będzie to odpowiednio 244 euro i 214 euro. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
6 prognoz Salesforce jak sztuczna inteligencja wpłynie na rynek pracy
Podobnie jak w życiu, tak i w technologii jedyną stałą jest zmiana. Poniżej przedstawiamy prognozy liderów Salesforce dotyczące tego, jak technologia będzie kształtować przyszłość, a w szczególności to, jak sztuczna inteligencja zmieni przyszłość naszej pracy. Pracownicy biurowi szacują, że generatywna sztuczna inteligencja pozwoli im zaoszczędzić ...
-
Polska może być liderem terapii fagowej w UE. Jak wykorzystać szansę?
W ostatnich latach nasila się globalny kryzys zdrowotny spowodowany pojawieniem się "superbakterii", czyli drobnoustrojów niewrażliwych na działanie wszystkich lub większości znanych nam antybiotyków. Konieczne jest zatem pilne opracowanie nowych, skutecznych metod i produktów antybakteryjnych, które mogłyby poradzić sobie z najbardziej opornymi ...
-
Przyszłość, nadzieje i zagrożenia oczami CEO
Nowoczesne technologie, w tym również święcąca triumfy popularności sztuczna inteligencja, to dla wielu współczesnych CEO zagadnienia zupełnie priorytetowe. Jednocześnie jednak te same kwestie postrzegane są również jako źródło potencjalnych zagrożeń - wynika z tegorocznej odsłony "KPMG CEO Outlook". Mimo czających się niebezpieczeństw, prezesi ...
-
Portfel studenta coraz chudszy
... mln zł. Dług kobiet w tym samym przedziale wiekowym wynosi niecałe 398 mln zł. Również odsetek zadłużonych kobiet jest niższy i stanowi 39% (51 tys.). Z rejestru wyłania się bardzo ważny wniosek, a mianowicie – co czwarty młody dłużnik ma problem z obsługą kredytów, ale też pozakredytowych ...
-
Sztuczna inteligencja nie dla polskich firm? Tylko 6% deklaruje gotowość na AI
Sztuczna inteligencja szturmem wtargnęła w nasze życie i właściwie nie pozostaje już nic innego niż przyzwyczaić się do jej obecności i jak najlepiej wykorzystywać płynące z niej korzyści. Wyniki najnowszego badania Cisco AI Readiness Index wyraźnie jednak obnażają nasz brak gotowości na wdrożenie AI. Okazuje się, że polskie firmy z jednej strony ...
-
Freelancerzy: copywriting najpopularniejszy i najgorzej opłacany
Serwis Useme.com zaprezentował najnowsze dane odnośnie polskiego rynku freelancingu. Opracowanie dowodzi m.in., że zdecydowanie najpopularniejszy wśród wolnych strzelców jest copywritnig, który jednocześnie jest najmniej dochodową specjalizacją. Czego jeszcze dowiadujemy się o polskim freelancerze i jego zarobkach? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
Jakie działania ekologiczne podejmujemy we własnych domach?
Grupa Europ Assistance przedstawiła wyniki pierwszej fali przeprowadzonego w sierpniu bieżącego roku badania Sustainable Living at Home. Badanie, które objęło swoim zasięgiem 7 000 osób z 7 krajów Europy (Belgii, Francji, Niemiec, Włoch, Portugalii, Hiszpanii i Austrii), odpowiada na pytania o postawy oraz działania ekologiczne podejmowane przez ...
-
4 najbardziej popularne mity o SEO i content marketingu
Międzynarodowy Raport WhitePress rozprawia się z najbardziej rozpowszechnionymi mitami na temat SEO i content marketingu. To interesująca lektura zwłaszcza, że dziś od odpowiedniego pozycjonowania strony zależy naprawdę bardzo wiele, a źle dobrane działania marketingowe są po prostu wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
60 proc. firm planuje podwyżki wynagrodzeń
Instytut Badawczy Randstad we współpracy z Gfk prezentuje najnowszą, 48. edycję badania "Plany Pracodawców". Wynika z niego, że firmy kończą rok w optymistycznych nastrojach. Aż 60 proc. z nich planuje podwyżki wynagrodzeń, a 26 proc. chce zwiększyć zatrudnienie. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile firm planuje podwyżki wynagrodzeń? Jakie branże ...
-
Pokolenie Z na rynku pracy: aktywiści czy hedoniści?
W pokoleniu Z nie brakuje społeczników i aktywistów, zajmujących zdecydowane stanowisko w bardzo ważkich sprawach, jak chociażby edukacja czy ochrona środowiska. Wystarczy wspomnieć tu Malalę Yousafzai, Amikę George czy Gretę Thunberg. Z drugiej strony, w dyskusji o Zetkach nie brakuje zarzutów o egoizm, cynizm lub hedonizm. Jaka jest prawda o ...
-
Małopolska liderem rzetelności płatniczej
... , zadłużenie na tysiąc mieszkańców wynosi 864 tys. zł, a na jednego dłużnika przypada średnio niecałe 20 tys. zł. Na drugim miejscu z 39 punktami znalazło się Podkarpacie, gdzie odnotowano najniższy odsetek zadłużonych wśród mieszkańców, zaledwie 3,45 proc. Na tysiąc mieszkańców przypada tu 697 ...
-
Freelancer: jak i gdzie znajduje klientów?
Freelancing to doskonały wybór dla niezależnych specjalistów. Temu rynkowi od długiego czasu przygląda się portal Useme. Ostatni z jego raportów rzuca światło nie tylko na samych wolnych strzelców, ale również na ich klientów. Kim są ci ostatni? Oto, co udało się ustalić. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak duże są firmy, które zlecając pracę ...
-
Zasoby ludzkie: pracownicy HR niechętni do zmiany pracy?
O ile 2022 rok okazał się dla specjalistów od HR dość łaskawy, o tyle już mijające 12 miesięcy nie było okresem szczególnej prosperity. Powodem było m.in. wstrzymanie zatrudnień w niektórych branżach, co nie pozostało bez wpływu na liczbę ofert dla rekruterów. Jednocześnie okazuje się, że zasoby ludzkie to taki dział, w którym nie widać ...
-
Boże Narodzenie w opcji all inclusive. Gdzie jadą Polacy?
Spędzanie świąt Bożego Narodzenia i Sylwestra na wakacjach to trend, który cieszy się wśród Polaków coraz większą popularnością. Kolejnym tego potwierdzeniem są najnowsze statystyki zaprezentowane przez wakacje.pl. Okazuje się, że w okresie świąteczno-noworocznym pokaźna rzesza Polaków zamierza odpoczywać za granicą. Bezapelacyjnym numerem jeden ...
-
Taylor Swift rządzi gospodarką i PKB. 10 ważnych trendów na 2024 rok
Patrząc wstecz, patrząc w przyszłość – czy spokojnie już było? Na to pytanie próbują odpowiedzieć eksperci Allianz Trade w swojej najnowszej analizie gospodarczej. Ich zdaniem, przeszłość spełniła oczekiwania – bez wstrząsów w końcówce 2023 r. Niestety oczekiwać można ich w przyszłości – w ciągu najbliższych kilku miesięcy głosować będą obywatele ...
-
Zamknięci w bańce ESG?
Kończący się rok upływał w UE pod znakiem ESG (ang. Environment, Society, Governance), a przedsiębiorstwa mogą nazwać go rokiem dużych zmian oraz nowych obowiązków, zwłaszcza w kontekście przyszłego raportowania kwestii zrównoważonego rozwoju i konieczności nadania odpowiedniego priorytetu działaniom społecznym i środowiskowym. Tegoroczna liczba ...
-
Czym nam grozi brak dekarbonizacji?
Polski Instytut Ekonomiczny prezentuje wyniki raportu zatytułowanego „Koszty braku dekarbonizacji gospodarki”. Opracowanie przygląda się stratom i zyskom związanym z odchodzeniem od paliw kopalnych w energetyce w zależności od wybranego wariantu dekarbonizacji. Oto, do jakich wniosków prowadzi. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak daleka droga ...