Polacy nie rezygnują z wydatków na odzież i obuwie, wakacje oraz platformy streamingowe
2023-03-28 13:20
![Polacy nie rezygnują z wydatków na odzież i obuwie, wakacje oraz platformy streamingowe [© pixabay.com] Polacy nie rezygnują z wydatków na odzież i obuwie, wakacje oraz platformy streamingowe](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/wydatki/Polacy-nie-rezygnuja-z-wydatkow-na-odziez-i-obuwie-wakacje-oraz-platformy-streamingowe-251634-200x133crop.jpg)
Wiosna budzi do życia plany urlopowe © pixabay.com
Przeczytaj także: Przez wysokie ceny pary częściej kłócą się o pieniądze
Pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej Polacy nie chcą całkowicie rezygnować z rzeczy i usług, które sprawiają im przyjemność. Z marcowego raportu Current Consumer Mood wynika, że 28 proc. respondentów nie zamierza oszczędzać na ubraniach i obuwiu, 23 proc. na podróżach, a 19 proc. nie jest skora do ograniczania wydatków związanych z subskrypcją platform streamingowych oferujących muzykę, filmy, seriale i audiobooki. Zauważalna jest także różnica w podejściu do sprawiania sobie radości pomiędzy kobietami i mężczyznami. Panie częściej dogadzają sobie wizytami u kosmetyczki (21 proc.) i zakupem kosmetyków (23 proc). Z kolei mężczyźni bez oporu wydadzą więcej na wyjścia do kina i teatru (21 proc.) oraz zakup gadżetów elektronicznych (16 proc.).Obecna sytuacja gospodarcza wymusiła na polskich konsumentach przemodelowanie dotychczasowego stylu życia. Za nasze pensje kupimy znacznie mniej niż jeszcze rok, czy dwa lata temu. Dlatego ściśle kontrolujemy wydatki i w większości przypadków rezygnujemy z produktów i usług, które nie są niezbędne. Są jednak obszary, w których bez względu na ogólną strategię oszczędzania wciąż będziemy zostawiać pieniądze, by sprawić sobie odrobinę przyjemności i zapewnić rozrywkę. To niezwykle ważne w tych trudnych i przepełnionych niepokojem czasach – mówi Dominika Grusznic-Drobińska, director marketing & consumer intelligence w GfK.
fot. pixabay.com
Wiosna budzi do życia plany urlopowe
50 proc. badanych deklaruje wydatki na wyjazd urlopowo-wakacyjny. To o 12 p.p więcej niż w poprzedniej, grudniowej fali badania Current Consumer Mood.
Wiosna budzi do życia plany urlopowe
Rozpoczynająca się wiosna ma również duży wpływ na plany urlopowe Polaków. W najbliższym czasie aż 50 proc. badanych deklaruje wydatki na wyjazd urlopowo-wakacyjny. To o 12 p.p więcej niż w poprzedniej, grudniowej fali badania Current Consumer Mood.
Cieplejsze dni pobudziły naszą wyobraźnię i sprawiły, że coraz więcej z nas myśli o urlopowych wyjazdach. Przed nami bardzo długa majówka i spodziewamy się, że mimo niesłabnącego kryzysu, wiele osób spędzi ją w tym roku poza domem. Oszczędności poszukamy zatem gdzie indziej – kolejne miesiące pokażą, które kategorie stracą, a które najmocniej zyskają – komentuje Dominika Grusznic-Drobińska.
![Zakupy z głową, czyli jak wydawać mniej? [© pixabay.com] Zakupy z głową, czyli jak wydawać mniej?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zakupy/Zakupy-z-glowa-czyli-jak-wydawac-mniej-250623-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Studniówka 2023 ciosem dla domowego budżetu?
-
Jak Polacy radzą sobie z podwyżkami cen? 2/3 z nas zaciska pasa
-
Negatywne skutki wydatków świątecznych odczuwa niemal połowa Polaków
-
Inflacja ogranicza wydatki Polaków
-
4 sposoby na zakupy świąteczne z inflacją w tle
-
Zrównoważona konsumpcja. UOKiK radzi, jak robić zakupy
-
Oszczędności Polaków topnieją. Wydajemy je na podstawowe potrzeby
-
4 błędy, przez które oszczędzanie Ci nie wychodzi
-
Jedna czwarta Polaków bez żadnych oszczędności
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)