-
Europa w ogonie cyfrowej rewolucji, a Polska nie jest wyjątkiem
... Europa? Niestety dość blado. Szans na wygraną nie mają na razie nawet europejscy przodownicy digitalizacji, jak charakteryzujące się najwyższym wskaźnikiem Digital Economy and Society Index (DESI) Dania, Szwecja, Finlandia czy Holandia. Konkurencyjność wymaga infrastruktury Eksperci Deutsche Bank Research już dziś są ...
-
Co czeka wideo marketing w 2019 roku?
... korzysta z Internetu głównie na urządzeniach mobilnych, a najchętniej eksplorowanym rodzajem treści jest wideo. To właśnie ono zrewolucjonizowało w ostatnich latach światowe rynki digital marketingu. Jak pośród natłoku informacji sprawić, aby to nasz przekaz zainteresował odbiorców? Jakie rozwiązania warto wykorzystać w swojej strategii w 2019 roku ...
-
Automatyzacja pracy. Czy boimy się redukcji etatów?
... TOP CDR – Digitally Responsible Company. Program jest pierwszą w kraju tego typu inicjatywą, popularyzującą ideę ideę cyfrowej odpowiedzialności biznesu (z ang. Corporate Digital Responsibility – CDR). Firma odpowiedzialna pod względem cyfrowym powinna zapobiegać negatywnym skutkom, które wynikają z przeciążenia informacjami. Tak jak CSR ma realny ...
-
Innowacje jedyną drogą transformacji cyfrowej?
... doradczą Deloitte badanie „Accelerating Digital Innovation Inside and Out”, dojrzałość cyfrowa firmy najczęściej oznacza również znaczniejsze nakłady ... doskonalenie jest konieczne, by pozostać w czołówce – mówi Jan Michalski, Partner, Lider Deloitte Digital CE. Współpraca wewnątrz i na zewnątrz Badanie Deloitte pokazuje, że przedsiębiorstwa dojrzałe ...
-
Bankowość elektroniczna: COVID-19 stał się przełomem
... obawy ściśle powiązane z kwestiami cyberbezpieczeństwa, zarządzania nieaktualnymi danymi (68 proc.), czy też w wyznaczeniu właściwego partnera w przejściu na platformę digital (73 proc.). Zgodnie z raportem, rekomendowaną ścieżką postępowania jest stopniowe ewoluowanie instytucji, w stronę inteligentnej bankowości. Przeprowadzone badania wykazały ...
-
Cyfrowe waluty narodowe coraz bliżej?
... bezgotówkowych). Czy tak konserwatywne podejście do cyfrowej waluty jest słuszne? W tej kwestii głosy są podzielone, ale skala popularności pieniędzy w wersji digital staje się naprawdę mocnym argumentem. Ponadto, 4 lata temu wyliczenia Banku Światowego oraz OECD mówiły o kosztach utrzymania fizycznej złotówki rzędu 17 ...
-
TOP 10 najlepiej zarabiających freelancerów 2021
... strzelców i to nie tylko programistów. Na wysokie zarobki mogą liczyć analitycy digital data, e-commerce i sprzedaży czy specjaliści w obszarze marketingu i zarządzania projektami. Platforma ... się także deweloper gier ze stawką 134 zł brutto oraz Analityk Digital Data i analityk E-commerce ze stawką 119 zł brutto. Przy przeliczeniu na wynagrodzenie ...
-
Zachowania konsumentów już nie takie, jak w pandemii
... Digital Consumer Trends wyraźnie potwierdzały, że pandemia wywarła przemożny wpływ na zachowania konsumentów, powodując ... zmiany sposobu zachowania konsumentów i codziennego życia będą miały charakter długotrwały lub wręcz stały, badanie Digital Consumer Trends 2021 pokazuje, że w drugiej połowie 2021 r. nie utrzymała się przynajmniej część z nich. ...
-
Kompetencje cyfrowe: jak pokonać ich deficyt?
... Digital Skills Index autorstwa Salesforce, lidera w dziedzinie CRM, rzuca światło na rosnący ... umiejętnościach cyfrowych, a 69% aktywnie uczy się nowych umiejętności cyfrowych. Najnowszy raport RAND Europe pt. The Global Digital Skills Gap wskazuje, że niektóre kraje będą bardziej dotknięte niedoborem umiejętności cyfrowych niż inne, w zależności ...
-
E-commerce powoli hamuje
... i świetnej egzekucji marketingowej, w której rolę odgrywa zarówno kreacja, marka jak i sprawny performance marketing. Największą zagadką jest dla mnie obszar digital goods/services – pandemia “napompowała” ten sektor. Ogromne wzrosty platform streamingowych, nowe aplikacje z filmami i serialami, fitnessowe, rozwojowe etc., wszystko, co związane ...
-
Transformacja cyfrowa może (nie musi) podwyższać wartość firmy
... być ona jednak przeprowadzona w przemyślany sposób. Autorzy badania Unleashing value from digital transformation: Paths and pitfalls podkreślają, że koniecznością jest m.in. przygotowanie organizacji ... – mówi Wiesław Kotecki, Partner i Lider Customer Strategy & Design w Deloitte Digital CE Jeśli firma w danym momencie może skupić się tylko na jednym ...
-
Jak przebiega transformacja cyfrowa biznesu?
... , niż w większości krajów Unii Europejskiej. Polska wciąż odnotowuje straty w stosunku do innych gospodarek wysoko rozwiniętych. Osiągnięty w 2022 roku w rankingu DESI (Digital Economy and Society Index) wynik 40,5 pkt stanowi niespełna 77% średniej unijnej. W 2022 roku Polska zajęła po raz kolejny 24 ...
-
Ochrona zdrowia w aplikacjach mobilnych - przyszłość pacjenta?
... lekarskie czy kontrola stanu zdrowia za pomocą urządzeń mobilnych. Z raportu zespołu Deloitte Digital "Pacjent XXI wieku szanse, wyzwania i możliwości" wynika, że połowa Polaków ... zdrowotnych może w najbliższym czasie doświadczyć dynamicznego – mówi Jan Michalski, partner, Digital CE Leader, Deloitte. W przypadku polskiego rynku, zależność między ...
-
Polscy eksporterzy w czołówce internacjonalizacji produkcji oraz digitalizacji
... i zarządzanie produkcją oraz sprzedażą Polskie firmy są najbardziej „ucyfrowione” w badanym przez Allianz Trade gronie firm! (na podium w każdej z badanych kategorii digital, a w części na czele z dużą przewaga nad innymi krajami) – nowoczesny park produkcyjny, to i nowoczesne metody zarządzania. Eksport polskich firm nie jest ...
-
Czy e-faktura działa?
... . Fakturowanie elektroniczne w Unii Europejskiej Państwa członkowskie Unii Europejskiej dążą do ujednolicenia praktyk fakturowania elektronicznego. Przykładem jest projekt "VAT in the Digital Age" (ViDA), który ma na celu wprowadzenie obowiązkowych e-faktur we wszystkich krajach UE. W Europie jako pierwsze Włochy wdrożyły obowiązkowe fakturowanie ...
-
E-administracja w Polsce na europejskim poziomie
... czynników, które wymagane są do osiągnięcia cyfryzacyjnych celów Unii Europejskiej, czyli Digital Decade. Oto, do jakich wniosków prowadzi. Z tego tekstu dowiesz się m. ... do lokalnych potrzeb. Dodatkowym benefitem wdrażania systemów takich, jak Single Digital Gateway jest możliwość wprowadzania bliźniaczych rozwiązań we wszystkich krajach Europy ...
-
E-fakturowanie będzie obowiązkiem w całej UE
... być obligatoryjne w całej Unii Europejskiej, data nie jest jednak potwierdzona. System zaprezentowany przez Komisję Europejską określany jest jako VAT in Digital Age (ViDA). Ma on na celu dostosowanie obecnego systemu rozliczeń VAT do współczesnych wyzwań ery cyfrowej. Wstępnie będzie on obowiązkowy ...
-
Emisja papierów wartościowych przy użyciu technologii blockchain zdobywa uznanie inwestorów
Digital Securities Issuance, czyli proces wprowadzania cyfrowych instrumentów finansowych na rynek, ... . To rozwiązanie samo w sobie staje się systemem transakcyjnym, do którego każdy ma dostęp. Digital Securities Issuance przynosi nową erę w świecie papierów wartościowych, eliminując zbędne procedury biurokratyczne i umożliwiając inwestorom ...
-
Media społecznościowe bez znaczenia dla e-commerce?
... są mniej istotne w procesie kupowania niż tradycyjne sklepy, Internet, smartfony, poczta email czy technologie wykorzystywane w sklepach. Kees Jacobs, Global Digital Proposition Lead, Capgemini Digital Customer Experience, komentuje: „Pomimo wzrostu dochodów Facebooka z reklam i pojawienia się innowacji marketingowych, takich jak przycisk "Kup" na ...
-
Rynek reklamy przegania polską gospodarkę
... Źródła: GWI; Raport Consumer Journey Minds&Roses dla Allegro). W pierwszym półroczu 2024 r. reklama digital non-search osiągnęła 4,0% wzrostu rok do roku. Prawie 92% tego ... Publicis Groupe oszacowali na poziomie 3,9%. Motorem wzrostu dla tej reklamy digital non-search pozostają formaty displayowe w sieciach społecznościowych META. Od początku 2023 ...
-
Oferty pracy: czy spece od e-commerce mogą narzekać?
... tych obszarów w zależności od rodzaju stanowiska możemy mówić o wzrostach wynagrodzeń o 10-15% rok do roku. Poza tym widoczne są wzrosty w obszarach digital activation, social mediów i komunikację on-line – mówi Elżbieta Sobiech z Devire. Strategiczna rola digitalu Wyraźnie zarysowuje się trend strategicznego pozycjonowania zespołów digitalowych ...
-
Canon: 9 nowości
... nowości należą do „miniaturowej” serii Digital Ixus. Listę otwiera 5-megapikselowy Digital IXUS 55. Podobnie jak kolejny premierowy model, Digital Ixus 750 posiada duży, 2,5-calowy wyświetlacz oraz ... Ceny nowości wynoszą kolejno: 400 euro za Digital Ixus 55, 500 euro za Digital Ixus 750 oraz 380 euro za Digital Ixus i zoom. Dwie ostatnie premiery ...
Tematy: Canon, aparaty cyfrowe -
Cyfrowa lustrzanka Olympus E-520
... DIGITAL ED 14-42mm 1:3.5-5.6) Olympus E-520 Zestaw z dwoma obiektywami zoom (Korpus E-520 z obiektywami ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm 1:3.5-5.6 oraz ZUIKO DIGITAL ED 40-150mm 1:4.0-5.6) Olympus E-520 Zestaw Tele z dwoma obiektywami zoom (Korpus E-520 z obiektywami ZUIKO DIGITAL ED 14-42mm 1:3.5-5.6 oraz ZUIKO DIGITAL ...
-
Projekty innowacyjne a reklama w Internecie
... się nowszej treści w przypadku portalu internetowego. Rozwiązaniem tych wszystkich problemów jest Digital PR ponieważ jest to jednocześnie forma reklamy oraz idealne ... zastosowania w ich życiu nowatorskiego działania czy produktu. Start-up dzięki inwestycji w Digital PR otrzyma to, czego najbardziej potrzebuje na etapie wypromowania, tak siebie, ...
-
Customer experience: jedyny sposób na konkurencję?
... aktualnie korzystają. Obsługa i kontakt muszą zostać zapewnione absolutnie natychmiast – mówi Jan Michalski, Salesforce Practice CE Leader, Partner w Deloitte Digital. Eksperci Deloitte Digital podkreślają również, że współcześnie klienci oczekują „mądrej” personalizacji, a taka jest oparta na danych. – W praktyce personalizacja oznacza, że firma ...
-
Marki kosmetyczne tną wydatki na reklamę. Wzrost jeszcze nie w tym roku
... 53,1% wydatków, które przeznaczone zostały na digital na całym rynku. Wynik ten spowodowany jest brakiem powierzchni premium w kanale digital, które wspierałyby wysokiej jakości ... . Według prognozy agencji mediowej Zenith, średni wzrost reklamy w kanale digital osiągnie poziom 5,9% rocznie w latach 2019-2022. Wydatki reklamowe w sektorze Beauty and ...
-
Oto fakty i mity na temat subskrypcji
... & Design w regionie Europy Centralnej, Deloitte Digital. Fakt: Subskrypcja zwiększa lojalność klientów i ich wydatki Z badania Deloitte Digital wynika, że 41 proc. Polaków ... konkurencją – mówi Daniel Majewski, lider zespołu Strategii Cyfrowej, Deloitte Digital. Mit: Popularność subskrypcji wynika z rosnącego zainteresowania klientów Wyniki badania ...
-
Rynek reklamy warty blisko 9 mld zł
... , której dynamikę oszacowano na poziomie 4,3%. Motorem wzrostu dla reklamy digital non-search pozostają formaty display’owe na platformach społecznościowych, których ... dynamiki zmian poszczególnych klas mediów, zmienia się także ich udział w rynku. Internet (digital search i non-search) w mediamiksie utrzymał udział 30,6%, zaś udział wideo (TV, ...
-
Rynek reklamy wart 13 mld zł. Reklama kinowa z dużym wzrostem
... digital search wzrosły o 13,8% rok do roku. Na polskim rynku reklamy główna część inwestycji w digital search ulokowana jest w Google, zaś retail search odpowiada za nieco około 7% przychodów w segmencie digital ... 53,4% do 54,3%, zaś udział internetu (digital search i non-search) w mediamiksie minimalnie zwiększył się o 0,1 p.p. do 29,7%. W przypadku ...
-
Efekt Barbieheimer, czyli jak Polacy ruszyli do kin
... niż „Oppenheimera” (32,7 mln). Co ciekawe, zarówno w kanałach online, jak i w TV wyższe zasięgi odnotował film Gerwig. Jeśli chodzi o zasięg inkrementalny, digital dobudował 14,6 p.p. do kampanii „Oppenheimera” – więcej, niż w przypadku „Barbie” (10,7 p.p. dodatkowego zasięgu). Radio w kampanii pierwszego z wymienionych filmów dobudowało zasięg do ...
-
Jak branża turystyczna inwestuje w reklamę?
... należą do najbardziej aktywnych? RYNEK REKLAMOWY Jak wynika z danych, w przypadku branży turystycznej najaktywniejszym pod względem liczby kontaktów reklamowych kanałem był digital. To tutaj w analizowanym okresie miało miejsce 73% kontaktów reklamowych firm z kategorii „Accomodations” i Travel agents”. Na drugim miejscu znalazła się telewizja ...
-
Reklama online? Wideo, wideo i jeszcze raz wideo
... właśnie kategoria retail search jest motorem wzrostu całego segmentu digital search. Wzrost reklamy Digital Non-Search osiągnął wzrost w pierwszym kwartale 2024 r. w wysokości 4,5 ... poszczególnych klas mediów, zmienia się także ich udział w rynku. Udziały internetu (digital search i non-search) w mediamiksie spadły z 31,8 proc. do 30,7 proc., zaś ...
-
B2B marketing - trendy 2015
... aż 1/3 z nich nosi się z zamiarem przesunięcia wydatków z tradycyjnych form i kanałów reklamowych na działania realizowane w obszarze digital marketing (Internet, urządzenia mobilne). W obszarze digital marketerzy chcą więcej inwestować w: content marketing, narzędzia informatyczne do zarządzania kampaniami i działaniami, aplikacje mobilne, social ...
-
Polski sektor bankowy, czyli cyfryzacja na europejską skalę
... że polskie banki całkiem dobrze wypadają na tle europejskiego sektora bankowego. Digital Performance Index, czyli opracowany przez Accenture wskaźnik pokazujący poziom cyfryzacji, ... Barclays i RBS w Wielkiej Brytanii) i umiejętności cyfrowe pośród swoich pracowników (inicjatywa szkoleniowa Digital For All oraz MOOC w Societe Generale we Francji), jak ...
-
Użytkownicy cloud pod lupą
... Startupy i cyfrowi tubylcy Trzeci profil użytkowników usług w chmurze to startupy korzystające z własnych, często starzejących się infrastruktur oraz tzw. digital natives. Digital natives to cyfrowi tubylcy, zdecydowani na dynamiczne uruchomienie projektów w chmurze celem ich szybkiego rozwinięcia i łatwiejszego wdrożenia rozwiązań. Wraz z sukcesem ...