-
Koniec papierowego CV? Teraz liczy się profil zawodowy?
Cyfrowa transformacja zatacza coraz szersze kręgi i wkrada się w niemal każdą dziedzinę naszego życia. Nie opiera się jej również proces rekrutacji, który jest w coraz to większym stopniu digitalizowany. Korzystamy z wirtualnych kreatorów CV, zakładamy profesjonalne profile w mediach społecznościowych, a rozmowy kwalifikacyjne prowadzone są za ...
-
Polaków beztroska w social media
Social media to dziś niemal nieodłączny element naszego życia. Okazuje się jednak, że użytkowników portali społecznościowych charakteryzuje dość spora niefrasobliwość. Dowodzi jej opracowany przez Procontent Communication raport „Bezpieczeństwa w social media”. Z opracowania wynika m.in. że aż 55% z nas nie weryfikuje obowiązujących w serwisach ...
-
Lidl liderem reklamy telewizyjnej
Dom mediowy Codemedia przeprowadził analizę najaktywniejszych marek w telewizji, z której wynika, że w I półroczu 2018 roku liderem został Lidl. Na podium znalazły się także Orange i T-mobile. Lidl zanotował 22% wzrost GRP w tym przedziale czasowym w porównaniu z rokiem ubiegłym i jest to największy wzrost spośród marek, które były również w TOP ...
-
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2018
W 2014 roku sektor dóbr luksusowych oparł się z powodzeniem spowolnieniu gospodarczemu, wypracowując wynik sprzedaży na poziomie 172 miliardów dolarów. W minionym roku obrotowym (zakończonym maksymalnie 30 czerwca 2017 r.) 100 największych firm z sektora wypracowało już 217 mld dolarów, a więc o 5 mld dolarów więcej niż u schyłku poprzedniego roku ...
-
Mediacje: ile zaoszczędzi przedsiębiorca?
Już dwa lata obowiązuje w Polsce ustawa o wspieraniu polubownych metod rozwiązywania sporów. Celem przepisów był przede wszystkim wzrost ilości spraw gospodarczych kierowanych do mediacji oraz podniesienie świadomości przedsiębiorców, że mediacja może być alternatywą wobec procesu sądowego. Takie rozwiązanie umożliwia też zakończenie konfliktu w ...
-
Reklamodawcy w TV: branża farmaceutyczna bez konkurencji?
Miniony rok okazał się kolejnym, w którym najbardziej aktywnym reklamodawcą telewizyjnym okazała się farmacja - wynika z najnowszej analizy domu mediowego Codemedia. Na miejscu lidera ponownie znalazł się Aflofarm, a tuż za nim uplasowali się Polpharma oraz awansująca z 4. miejsca US Pharmacia. W czołowej "10" zestawienia znalazła się również dość ...
-
Reklamodawcy w TV: Lidl na czele rankingu marek
Według domu mediowego Codemedia, najbardziej aktywnym reklamodawcą telewizyjnym minionego roku okazał się Lidl, któremu udało się podwyższyć wskaźnik GRP o pokaźne 21% rdr. Na kolejnych pozycjach podium uplasowały się Plus oraz Orange, a czwarte miejsce przypadło w udziale T-Mobile. I to właśnie telekomunikacja okazała się branżą posiadającą ...
-
Telefon DOOGEE S40
Do Polski wchodzi telefon pancerny DOOGEE S40 z odpornością na poziomie IP 68 i IP 69. Telefon ma 5,5 calowy wyświetlacz chroniony przez szkło Gorilla Glass 4 i ciekawe wzornictwo. Będzie dostępny w wybranych sieciach handlowych w Polsce, m.in. w stacjonarnych sklepach MediaMarkt i MediaExpert. DOOGEE S40 waży 238 gramów, a więc niewiele jak na ...
-
Wyroby medyczne: nie wszyscy zyskali na koronawirusie
Pandemia COVID-19 znacząco wpłynęła na zmianę profilu branży wyrobów medycznych, kierując jej produkcję głównie w stronę środków ochrony osobistej. Maseczki, rękawiczki i kombinezony ochronne to w obecnych czasach towar szczególnie pożądany, co w skali światowej wpłynęło na ponad 40 procentowy wzrost sprzedaży tego typu wyrobów medycznych. Z ...
-
Budżet państwa: za co płacą podatnicy?
... kosztów NFZ na świadczenia opieki zdrowotnej, a według szacunków powinno być to minimum 5 proc. (ok. 4,5 mld zł). Według raportu Upper Finance Med Consulting, taki poziom finansowania psychiatria w Polsce osiągnie za kilka lat i to z uwzględnieniem wydatków prywatnych. W krajach zachodnich wydatki na ten cel ...
-
Cyberataki na szpitale coraz częstsze. Zagrożona również Polska
Wybuch pandemii przyniósł za sobą wiele negatywnych konsekwencji. Z najnowszych doniesień Check Point Research wynika, że wraz z gospodarką ucierpiało również cyberbezpieczeństwo, a pod ostrzał cyberataków dostała się i tak już nadwyrężona koronawirusem opieka zdrowotna. W ostatnich dwóch miesiącach odnotowano o 45 proc. więcej ataków wycelowanych ...
-
Dziś Światowy Dzień Mediów Społecznościowych. Jakie błędy popełniamy?
Dziś Światowy Dzień Mediów Społecznościowych. Z tej okazji firma Check Point Software podsumowała najczęściej popełniane przez nas błędy przy korzystaniu z mediów społecznościowych. Udostępnianie danych osobowych, odpowiadanie na złośliwe wiadomości e-mail dotyczące resetowania hasła czy bezmyślne klikanie łączy - to niektóre z nich. Sieci ...
-
Social commerce: jaki potencjał sprzedaży przez media społecznościowe?
O tym, że social commerce, czyli handel przez media społecznościowe, zyskuje na znaczeniu i to zarówno wśród sprzedawców, jak i kupujących, mówi się nie od dziś. Kolejnym tego potwierdzeniem jest opracowany przez PayPal "Ecommerce Index 2022". Wynika z niego m.in., że na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy zakupów poprzez social media dokonała blisko ...
-
Rosyjscy hakerzy zaatakowali polskie instytucje medyczne
Prorosyjska grupa hakerska KillNet przeprowadziła serię ataków DDoS na strony internetowe instytucji medycznych państw, które wspierają Ukrainę w konflikcie zbrojnym z Rosją. Na opublikowanej przez cyberprzestępców liście znalazły się strony amerykańskie, holenderskie i brytyjskie, a także kilka polskich, w tym strona Ministerstwa Zdrowia, ...
-
6 cyfrowych trendów na 2023 rok
Social media, gry online, serwisy streamingowe - to związane z technologią i nowymi mediami zjawiska, które w 2023 roku poznamy w zupełnie nowej odsłonie. Będziemy już nie tylko relaksować się, korzystając z zasobów globalnej sieci, ale też przeniesiemy jeszcze większą część codzienności do wirtualnego świata. Coraz powszechniejszym modelem ...
-
Tesla i Volvo na medialnym szczycie
Analiza doniesień medialnych z pierwszych dwóch miesięcy 2023 roku przeprowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów pokazała, że co trzeci Polak miał kontakt z informacjami o autonomicznych rozwiązaniach motoryzacyjnych. Największą widoczność notują Tesla i Volvo. Przekazy o Tesli mają wysokie zasięgi i warte są miliony złotych. W ostatnich ...
-
Najsilniejsze marki w mediach 2023. Na podium Onet, PKO Bank Polski i Wirtualne Media
Onet, PKO Bank Polski i Wirtualne Media to podium tegorocznego rankingu najsilniejszych w mediach marek w Polsce przygotowanego przez Magazyn Press oraz PSMM Monitoring & More. Najnowsze badanie Top Marka objęło swoim zasięgiem 500 brandów i 50 branż oraz ponad 1,5 mln tekstów prasowych, 15,8 mln publikacji internetowych i 28,3 mln postów z ...
-
Prywatność w mediach społecznościowych: ważna, ale tylko w teorii
Korzystający z mediów społecznościowych Polacy w większości deklarują, że podczas zakładania konta w serwisie zwracają uwagę na wyznawaną przez niego politykę prywatności. Jednocześnie, jeśli przeczytać użytkownikowi Facebooka fragmenty regulaminu tego serwisu, to z dużą dozą prawdopodobieństwa można zakładać, że część zapisów wzbudza w nim ...
-
Media społecznościowe zagrożeniem dla dzieci
Media społecznościowe są obecne w codziennym życiu wielu dorosłych osób. Niestety także dzieci, wzorem swoich rodziców, wpadają w ich pułapkę. Jakie niebezpieczeństwa czyhają na najmłodszych w social mediach? Jak można ochronić nasze pociechy? Na te pytania odpowiadają eksperci G DATA. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Dlaczego dzieci nie powinny ...
-
Jak wykorzystać media społecznościowe w rekrutacji?
Z roku na rok rośnie liczba użytkowników mediów społecznościowych. Najpopularniejsze to Facebook, Instagram, TikTok i X, czyli dawniej Twitter, a także LinkedIn. Czy i jak można wykorzystać social media podczas rekrutacji pracowników? Istotny jest jasny przekaz Social media pomagają w poszukiwaniu pracowników z różnych branż. Ważne jest, by w ...
-
Wynagrodzenia w działach badań, rozwoju i planowania 2007 r.
W działach badań, rozwoju i planowania mediana zarobków wyniosła w 2007 roku 4 100 PLN, zaś dochód prawie co czwartego kierownika przekroczył 9 000 PLN - wynika z Internetowego Badania Wynagrodzeń (IBW) przeprowadzonego przez wynagrodzenia.pl przy współpracy z pracuj.pl, gazeta.pl, wp.pl, infopraca.pl, jobpilot.pl, bankier.pl. Już po raz czwarty ...
-
Wynagrodzenia w działach księgowości w 2007 r.
Coraz większa ilość nowopowstających w Polsce firm oraz tworzenie wielkich centrów outsourcingowych związanych z księgowością sprawiają, że zawód księgowego staje się w naszym kraju niezwykle popularny. Osoby zatrudnione w tym dziale firmy mają medianę wynagrodzeń w wysokości 2 687 PLN brutto - wynika z Internetowego Badania Wynagrodzeń (IBW). Już ...
-
Wynagrodzenia w przemyśle ciężkim w 2007 r.
Najlepiej zarabiający pracownicy w przemyśle ciężkim (powyżej 8 800 PLN) otrzymywali wynagrodzenie 2,5 razy wyższe niż wysokość mediany. Stanowiło to także 518% wysokości pensji najniżej wynagradzanych pracowników, zarabiających poniżej 1 700 PLN - wynika z Internetowego Badania Wynagrodzeń (IBW). Już po raz czwarty portal wynagrodzenia.pl przy ...
-
Pracownik szeregowy: zarobki 2008
Płace połowy pracowników szeregowych znajdują się w przedziale od 1 714 PLN do 3 350 PLN, zaś mediana to 2 400 PLN. Starsi specjaliści zarabiają dwa razy więcej (4 800 PLN), zaś dyrektorzy cztery razy więcej (9 600 PLN) - wynika z piątego Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń. Miło nam oddać do Państwa rąk wyniki piątego (jubileuszowego) ...
-
Reklama wielkoformatowa I-III 2012 r.
Szacowana wartość rynku reklamy wielkoformatowej w Polsce w I kwartale 2012 roku wyniosła 20,64 mln zł. W porównywalnym okresie 2011 roku szacowana wartość tego rynku wyniosła 19,17 mln zł, natomiast w 2010 roku - 18,2 mln zł. Daje to wzrost wartości rynku o 4,7% - podaje raport opracowany przez CAM Media. W porównaniu z I kwartałem 2010 roku ...
-
Reklama wielkoformatowa VII-IX 2012 r.
Po trzech kwartałach 2012 roku szacowana wartość inwestycji w segmencie reklamy wielkoformatowej wyniosła 66,5 mln zł. W porównywalnym okresie 2011 roku szacowana wartość tego rynku wyniosła 62,39 mln zł. Daje to wzrost wartości rynku o 6,6% - podaje raport CAM Media. Decydujący wpływ na wartość sprzedaży po trzech kwartałach miał wynik osiągnięty ...
-
Wynagrodzenia 2017. Podsumowanie Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń
Mediana wynagrodzeń w Polsce w 2017 roku wyniosła 4 157 PLN i jest wyższa o 257 PLN w porównaniu do roku poprzedniego. Zarobki 25% najniższej opłacanych pracowników nie przekroczyły 3 000 PLN. 25% najwyżej zarabiających otrzymywało wynagrodzenia w kwocie 6 060 PLN i więcej. Rok 2017 był znacznie łaskawszy dla pracowników bo 47% odnotowało wzrost ...
-
Wydatki reklamowe w 2018 r. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się ubiegłorocznym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderów wydatkowania było tym razem dwóch: farmacja i handel (po 35 proc udziału w łącznym budżecie). Największe pieniądze, tradycyjnie już, ...
-
Wydatki na reklamę - III 2004
Jak podaje firma badawcza Expert Monitor w marcu 2004 r. wydatki na reklamę w mediach wyniosły ponad 1 011 mln złotych. Tak duży wzrost w stosunku do poprzedniego miesiąca, w połączeniu z ogólną tendencją związaną z początkiem roku, pozwala na optymistyczne prognozy. Najprawdopodobniej już w kwietniu rynek reklamowy pobije kolejny rekord wydatków ...
-
Najpopularniejsze tematy w sieci IV 2007
NetSprint.pl przygotował kolejny raport na temat najczęściej opisywanych w polskim Internecie osób, marek, wydarzeń i partii politycznych. W kwietniu polskie media online zdominowała tematyka związana z organizacją EURO 2012 przez Polskę i Ukrainę. Raport prezentuje rankingi najczęściej wymienianych i opisywanych w mediach internetowych polskich ...
-
Kosmetyki w mediach I-VI 2007
Agencja Kamodus opublikowała kolejną edycję cyklicznego raportu półrocznego "Kosmetyki w mediach", który opisuje aktywność firm kosmetycznych w kolorowej prasie konsumenckiej w okresie od stycznia do czerwca 2007 roku. Raport „Kosmetyki w mediach” powstał na podstawie szczegółowej analizy zawartości 50 najważniejszych, wysokonakładowych tytułów ...
-
Inwestorzy nie wierzą w fundusz ratunkowy
Informacja na temat planów utworzenia funduszu (rodzaju SIV), który w sytuacjach nadzwyczajnych miał możliwość wykupu aktywów opartych na kredytach hipotecznych i finansowania się na rynku papierów komercyjnych została przez media finansowe zinterpretowana pozytywnie. Pojawiły się nadzieje na to, że rynek ryzyka kredytowego się uspokoi. W ...
-
Branża PR w mediach XI 2007
W listopadzie najczęściej poruszanym tematem był PR Polski - w zestawieniu znajdują się 104 publikacje o tej tematyce. W listopadowym raporcie wyszczególniono dwa nowe tematy, które często pojawiały się w przekazach medialnych: relacje inwestorskie i temat nieudanej współpracy krakowskiej Straży Miejskiej z agencją Event Factory. Firma ta ...
-
Branża PR w mediach XII 2007
W grudniu 2007 roku ukazało się 175 publikacji związanych z PR-em, czyli o 35 mniej niż w rekordowym listopadzie. Najczęściej poruszanymi przez media tematami związanymi z public relations były: PR Polski (w zestawieniu znajduje się 60 publikacji o tej tematyce) oraz ogólna tematyka branży PR, której dotyczyło 58 materiałów - wynika z raportu ...
-
Wynagrodzenia pracowników a staż pracy
Jak wynika z piątego Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń zdecydowanie najwięcej w 2008 roku zarabiały osoby, których staż pracy mieścił się w przedziale 11 - 15 lat. Mediana ich zarobków wyniosła 5 000 PLN. Najmniejsze miesięczne wynagrodzenie otrzymywały osoby dopiero rozpoczynające pracę. Połowa z nich mogła liczyć na pensję w wysokości od 1 800 ...