-
Najsilniejsze marki w e-commerce 2022. Allegro numerem jeden
Allegro zostało liderem rankingu Top Marka w kategorii e-commerce, opublikowanego przez magazyn „Press” oraz PSMM Monitoring & More. W pierwszej piątce najsilniejszych marek w tej kategorii znalazły się także: Amazon, OLX, AliExpress oraz Zalando. Ranking Top Marka opublikowany przez magazyn „Press” oraz PSMM Monitoring & More wyłonił ...
-
Jak zadbać o User Experience (UX) w m-commerce? Najnowsze rekomendacje
Opublikowano wyniki drugiej edycji badania polskich sklepów mobilnych przeprowadzonego przez Google Polska i e-point SA. Efektem projektu jest przeszło 530 rekomendacji dotyczących mobilnego User Experience oraz szybkości witryny, które przekazano 25 polskim firmom dużej i średniej wielkości działającym w polskim e-commerce w kategoriach: zdrowie ...
-
Dyrektywa Omnibus wejdzie w życie w 2023 roku? Jak wpłynie na e-commerce?
W środę 16 listopada Senat zajmował się projektem ustawy implementującej dyrektywę Omnibus. Wiadomo już, że miałaby wejść w życie wraz z początkiem 2023 roku. Jak wpłynie na e-commerce? Co jest najistotniejsze dla e-sprzedawców? Co muszą zrobić, żeby dostosować swoje biznesy do nowych zasad? W trakcie prac Senat przyjął poprawki do ustawy, co ...
-
5 wyzwań rynku e-commerce w 2023 roku
Przed nami kolejny rok dynamicznego wzrostu w e-commerce. Duże szanse rozwoju oznaczają też jednak nowe wyzwania. Coraz większe oczekiwania klientów, ochrona danych, rozwój działalności poprzez wejście na rynki zagraniczne - to tylko niektóre, na które warto się przygotować. Komentuje Marek Biernacki, szef fintechu Mokka w Polsce. Do 2027 wartość ...
-
Cyber Week 2022: Black Friday i Cyber Monday z rekordami
... ponad 1,5 miliarda globalnych kupujących w ponad 64 krajach. Zestaw danych świątecznych Salesforce obejmuje 24 z 30 największych amerykańskich sprzedawców internetowych z listy Digital Commerce 360 z 2021 roku i wykorzystuje publicznie dostępne źródła danych stron trzecich.
-
Sklepy internetowe mają ponad 95 mln zł długów
Choć branża e-commerce intensywnie się rozwija, jej zadłużenie także rośnie. Z danych Krajowego Rejestru Długów wynika, że od września 2021 roku długi sklepów internetowych urosły o 18 proc. i wynoszą obecnie ponad 95 mln zł. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie długi ma branża e-commerce? Komu zalegają e-sklepy? W których województwach e-handel ...
-
Jak dyrektywy Omnibus, cyfrowa i towarowa wpłyną na e-commerce?
W polskim prawie pojawia się coraz więcej regulacji, które mają usystematyzować przepisy związane ze sklepami internetowymi i sprzedażą online. Z początkiem 2023 roku w życie wejdą zmiany do ustawy o prawach konsumenta i innych aktów prawnych, które wprowadzają do polskiego porządku prawnego dyrektywy - Omnnibus, cyfrową i towarową. Nowe przepisy ...
-
Największe przeceny na świecie w polskim eCommerce
Nie jest żadnym zaskoczeniem, że w dobie inflacji kupujący bardziej niż zwykle rozglądają się za przecenami. Tym lepszą dla polskich konsumentów informacją są najnowsze dane DataFeedWatch, z których wynika, że aż ¾ produktów reklamowanych w polskim eCommerce było przecenionych już przed świętami Bożego Narodzenia, a Polska pod względem liczby ...
-
W roku 2023 więcej dłużników, kredyty dla nielicznych
Krajowy Rejestr Długów prognozuje, że w 2023 roku przybędzie dłużników, zwiększy się liczba niewypłacalności wśród firm i konsumentów, a kredyty dostaną nieliczni. Głównym problemem firm będzie utrzymanie płynności finansowej. Rok 2023 to dalszy wzrost cyfryzacji i e-commerce. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile długów i dłużników przybędzie w ...
-
Rynek TSL w 2023 roku. Spowolnienie we wszystkich sektorach
... a to znacznie wolniej niż obsługa transportu międzynarodowego, który wzrośnie o 2,1%. Za wyraźnie lepszą kondycję przewozów międzynarodowych ma odpowiadać obsługa zamówień e commerce i rynku detalicznego. Zestawienie prognoz na miniony i bieżący rok dobitnie pokazuje, że branża transportowa na Starym Kontynencie zaciągną hamulec. Przewozy krajowe ...
-
Rynek handlowy 2022: Polacy wrócili na zakupy
Początek roku pod znakiem COVID-19, ale już kolejne miesiące z wynikami wyższymi niż w 2019 roku i to pomimo wojny oraz inflacji - tak można podsumować 2022 rok w sektorze handlowym. Klienci masowo ruszyli na zakupy, stąd odwiedzalność i obroty zaskoczyły na plus. Na rynku w minionym roku dominowały parki handlowe, trwała ekspansja sieci takich ...
-
Rynek magazynowy rośnie stabilnie
Miniony rok na rynku magazynowym był bardzo podobny do 2021 roku. Wybudowano i wynajęto podobną ilość powierzchni. Zmianie uległy sektory napędzające rozwój magazynów. Zamiast e-commerce dominować zaczęły firmy produkcyjne. Brak dużych transakcji i popyt generowany głównie przez mniejsze inwestycje dowodzi większej ostrożności, jaka zapanowała ...
-
Zawody poszukiwane na rynku pracy. To warto studiować
... IT Recruitment Consultant Antal, IT Services. To, co sprzedaje się w sieci – marketerzy internetowi Do zawodów przyszłości należą także specjaliści e- commerce, digital marketeterzy czy social media menedżerowie - cały czas jest zapotrzebowanie na tego typu kompetencje, a kandydaci mają po kilka ofert na ...
-
Ruszył ogólnopolski konkurs Kobieta e-commerce 2023
Ruszyły nominacje i zgłoszenia kandydatek do II edycji konkursu Kobieta e-commerce 2023, organizowanego przez Fundację Kobiety e-Biznesu wraz z Partnerami. Konkurs nagradza kobiece start-upy oraz przedsiębiorczość kobiet, które realizują innowacyjne projekty rozwijając tym branżę biznesu prowadzonego głównie online. Na zgłoszenia organizatorzy ...
Tematy: kobiety w biznesie, Kobieta e-commerce -
Na platformach marketplace najczęściej kupujemy odzież, obuwie i kosmetyki
Na platformach marketplace zakupy robi 72 proc. Polaków. Kupujemy najczęściej odzież, obuwie i kosmetyki - wynika z badania Santander Consumer Banku "Polaków Portfel Własny: marketplace przyszłością e-commerce". Jakie jeszcze wnioski płyną z tego badania? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Kto najczęściej robi zakupy na platformach marketplace? Co ...
-
Kupno samochodu używanego online. Czy jesteśmy na to gotowi?
W dobie intensywnie rozwijającego się e-commerce powszechne kupowanie wszystkiego online nie dziwi już chyba nikogo. Przez internet kupujemy zarówno chemię domową, jak i kawę oraz marchewkę. Jaki jednak odsetek Polaków gotowy jest zakupić online auto z drugiej ręki? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza badanie „Auto używane w sieci” Santander ...
-
Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy Omnibus?
Dyrektywa Omnibus, towarowa i cyfrowa wprowadzają na polski rynek e-commerce sporo nowości i obowiązków ze strony sprzedawców oferujących swoje towary on-line. Implementacja trzech dyrektyw unijnych do polskiego porządku prawnego trwała trochę dłużej niż oczekiwała tego Unia Europejska, ale od 1 stycznia 2023 r. również w Polsce obowiązują nowe ...
-
Wykorzystanie ChatuGPT w e-commerce jest zgodne z prawem?
Moment pojawienia się ChatuGPT jest przełomowy. Wiele osób uważa, że AI zastąpi niebawem specjalistów m.in. copywriterów i twórców contentu. Jednak czy wykorzystanie treści z ChatuGPT w e-commerce jest zgodne z prawem? - Należy pamiętać, że jest to narzędzie, którego algorytmy bazują również na web scrapingu, a co za tym idzie - efekty jego pracy ...
-
Ceny OC i AC odporne na inflację, kradzieże aut i podwyżki mandatów
... wpłynął ponadto przyznany ubezpieczycielom w połowie ubiegłego roku wgląd do taryfikatora mandatów i punktów karnych – stwierdza Marcin Dyliński, Dyrektor Departamentu Marketingu i E - Commerce w CUK Ubezpieczenia. Piraci drogowi bez ubezpieczeniowych konsekwencji Z danych CEPiK wynika, że w Polsce prawo jazdy posiada ok. 22 mln osób. Jednocześnie ...
-
Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy towarowej?
W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e-commerce będziemy omawiać stan implementacji oraz największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy towarowej, która obok dyrektywy cyfrowej i omówionej w poprzednim artykule dyrektywy Omnibus, tworzy trzon nowych porządków na linii sprzedawca - ...
-
Opodatkowanie platform e-commerce
Na poziomie unijnym i krajowym pojawiają się kolejne regulacje dotyczące platform internetowych. Pierwsze duże zmiany w zakresie opodatkowania VAT przy sprzedaży internetowej nastąpiły z dniem 1 lipca 2021 r. w związku z wdrożeniem pakietu e-commerce. W ustawie pojawiły się wtedy nowe definicje oraz nowy zakres podmiotowy opodatkowania podatkiem ...
Tematy: marketplace, platforma marketplace, podatek VAT, rozliczenie VAT, obowiązek podatkowy VAT, powstanie obowiązku podatkowego VAT, miejsce opodatkowania VAT, sprzedaż wysyłkowa, transakcje wewnątrzwspólnotowe, czynności opodatkowane VAT, usługi elektroniczne, interfejs elektroniczny, sprzedaż na odległość, pośrednictwo sprzedaży, e-commerce, sprzedaż przez internet -
Sprzedaż internetowa - zmiany od 1 maja 2023. Allegro, OLX i Vinted będą zgłaszać fiskusowi wykaz sprzedawców i transakcji.
Od 1 maja 2023 r. na portale e-commerce takie jak Allegro, OLX czy Vinted, zostanie nałożony nowy obowiązek raportowania wykazu sprzedawców. Zmiany w handlu internetowym obejmą także opodatkowanie niektórych transakcji dotyczących przedmiotów używanych. Zmiany w przepisach o e-commerce wynikają z wdrażania przez Polskę unijnej dyrektywy DAC7 ...
Tematy: platformy cyfrowe, zmiany w podatkach, obowiązki sprawozdawcze, ustawa o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami, dyrektywa DAC7, e-commerce, marketplace, platforma marketplace, sprzedaż przez internet, sklep internetowy, allegro, OLX, Vinted.pl, sprzedaż na allegro, sprzedaż prywatna -
Czy rejestracja auta kupionego przez Internet albo poza lokalem przedsiębiorstwa jest możliwa?
Coraz więcej branż "przenosi" się do Internetu. Samochodowy rynek e-commerce nie pozostaje w tyle i coraz prężniej korzysta z nowych kanałów sprzedaży. Okoliczności związane z globalną pandemią niewątpliwie przyspieszyły rozwój internetowych salonów sprzedaży. W uruchomionych e-salonach można między innymi dokładnie obejrzeć samochód, ...
-
Cross-border z Polski. O czym sprzedawca musi wiedzieć?
Sprzedaż cross-border jest jednym z najgorętszych trendów w polskim e-commerce. Coraz więcej sklepów decyduje się z wyjściem z ofertą na kolejne rynki Europy i świata. Jak jednak rozliczać podatki w różnych krajach? Opowiada prawnik IdoSell, Rafał Malujda. Z danych polskiej platformy sklepowej IdoSell wynika, że aż 45 proc. merchantów ( ...
Tematy: sprzedaż za granicę, sprzedaż na odległość, cross-border shopping, e-commerce, sprzedaż zagraniczna, podatek VAT, rozliczenie VAT, sprzedaż przez internet, sprzedaż wysyłkowa, miejsce opodatkowania VAT, czynności opodatkowane VAT, platforma marketplace, miejsce opodatkowania, transakcje wewnątrzwspólnotowe, dyrektywa DAC7 -
Nowe obowiązki sklepów on-line: dyrektywa cyfrowa
... dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e – commerce chcemy omówić największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy cyfrowej, która obok omówionych w poprzednich artykułach dyrektywy Omnibus i dyrektywy ...
Tematy: dyrektywa cyfrowa, dyrektywa towarowa, Omnibus, e-commerce, e-sklepy, sklepy internetowe, sklep internetowy, ochrona praw konsumenta, prawa konsumenta, prawa konsumentów, ustawa o prawach konsumenta, reklamacja, prawo do reklamacji, rękojmia, niezgodność towaru z umową, treści cyfrowe, usługi cyfrowe -
Automatyzacje, AI, recommerce wśród nagrodzonych projektów konkursu Kobieta e-commerce 2023
Poznaliśmy laureatki drugiej edycji konkursu Kobieta e-commerce 2023, organizowanego przez Fundację Kobiety e-biznesu wraz z partnerami. Jury nagrodziło 8 kobiet wyłonionych spośród 180 zgłoszeń. Internauci w ogólnopolskim głosowaniu wybrali Hannę Żudziewicz. Nagrodę specjalną i tytuł Osobowość Roku 2023 otrzymała Weronika Marczuk. Finałowa gala ...
Tematy: kobiety w biznesie, Kobieta e-commerce -
Wynagrodzenia specjalistów: które branże i zawody gwarantują wysokie zarobki?
Dynamicznie rosnące w ostatnim czasie ceny popychają Polaków do rozglądania się za pracą, która zagwarantuje im wyższe wynagrodzenie. Najnowsze doniesienia PageGroup Polska wskazują, że obecnie najbardziej dynamiczne, sięgające nawet 20 proc. rdr wzrosty dotyczą zarobków na stanowisku specjalisty. Zatrudnienia warto poszukiwać w najszybciej ...
-
Magazyny w Polsce: rekordowa podaż i puste powierzchnie
BNP Paribas Real Estate Poland podsumował trzy pierwsze miesiące bieżącego roku na rynku magazynowym. Okazuje się, że były one okresem rekordowej podaży, za sprawą której całkowite zasoby magazynów w naszym kraju osiągnęły blisko 30 mln mkw. Realizowanych projektów oraz podpisanych umów było jednak mniej niż w 2021 i 2022 roku. Siłą napędową rynku ...
-
E-commerce na szczycie. Zakupy online robią już wszyscy Polacy
Intensywny rozwój handlu internetowego sprawił, że naprawdę trudno jest się oprzeć słuszności stwierdzenia „jeśli nie ma Cię w e-commerce, to nie istniejesz”. Potwierdzeniem tego mogą być najnowsze badania e-izby, które dowodzą, że w tym roku już 100 proc. internautów zadeklarowało, że na zakupy przez Internet zdecydowało się chociażby raz. To ...
-
5 pomysłów na szybkie zwroty w e-commerce
Budowanie silnego brandu oraz zaufania wśród klientów czy też lojalizacja konsumentów – to tylko kilka korzyści, które płyną z łatwych i szybkich zwrotów w e-commerce. Jak je prowadzić, żeby korzystali z nich zarówno kupujący, jak i sprzedawcy? Oto pięć propozycji eksperta IdoSell. Możliwość prostych i przejrzystych zwrotów towarów to jeden z ...
-
Jak marki kosmetyczne radzą sobie w Google’u?
Jak największe marki kosmetyczne radzą sobie w Google’u? Sprawdzili to eksperci z firmy Semcore, a wyniki analizy opublikowali w ramach raportu "Raport SXO & E-commerce dla branży kosmetycznej w Polsce". "Raport SXO & E-commerce dla branży kosmetycznej w Polsce" bada, jak największe brandy kosmetyczne wykorzystują SEO oraz UX do generowania ruchu ...
-
Q-commerce oceniane pozytywnie przez blisko połowę Polaków
Blisko połowa Polaków pozytywnie ocenia ideę szybkich zakupów - wynika z badania przeprowadzonego przez agencję mediową Mindshare. Szacuje się, że do 2030 roku wartość europejskiego rynku q-commerce wyniesie 13 mld euro. Średni koszt zamówienia wzrósł z 64,2 zł w 2021 roku do 74,8 zł w roku 2022. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak Polacy ...
-
960 największych inwestycji budowlanych w Polsce wartych jest już 865 mld zł
Kontynuacja ambitnych programów inwestycyjnych w zakresie budownictwa drogowego i kolejowego, transformacja energetyczna polskiej gospodarki, rozwój rynku e-commerce, przyspieszający trend nearshoringu i friendshoringu oraz ożywienie w budownictwie militarnym powodują, że potencjał polskiego rynku budowlanego w perspektywie do 2028 r. pozostaje ...
-
Powstanie Panattoni Park Bieruń
Panattoni nabyło 4,2 ha gruntu i ruszy z realizacją Panattoni Park Bieruń. Inwestycja o powierzchni ponad 18 000 m kw. powstanie w pobliżu fabryki Stellantis. Jest dedykowana dla poddostawców branży automotive, ale sprawdzi się również w obsłudze e-commerce, logistyki czy przemysłu. Panattoni jest już gotowe do rozpoczęcia realizacji kolejnego ...
-
Jaki model logistyczny wybrać dla e-commerce? REKLAMA
W świecie e-handlu kluczowym elementem sukcesu staje się efektywna organizacja procesu dystrybucji. Wybór właściwego modelu logistycznego znacznie ułatwia obsługę klientów, pozwalając sklepom internetowym odpowiadać na zmieniające się trendy rynkowe. Poznaj różnice pomiędzy własnym centrum magazynowym a różnymi formami outsourcingu dla e-commerce ...
Tematy: