-
Czy sektor MŚP ma potencjał do rozwoju?
... okazują się zbieżne. W kontekście inwestycji polski sektor MSP wskazuje głównie na zamiar inwestowania w maszyny i wyposażenie (39 proc.), a także w działania sprzedażowe i marketing (29 proc.). Tutaj różnimy się od reszty badanych - w krajach legitymujących się dłuższymi tradycjami biznesowymi nacisk kładziony jest na szkolenia i rozwój ...
-
Jak zwiększyć lojalność klienta w 2017 roku?
Jeden zadowolony klient przyciągnie do ciebie kolejnych sześciu kupujących. Jeden niezadowolony sprawi, że jedenastu nigdy nie wybierze twoich produktów lub usług. Specjaliści od marketingu niemal jednogłośnie przyznają słuszność tej zasadzie. W dzisiejszych czasach elementem budowania przewagi konkurencyjnej bezsprzecznie jest walka o lojalność ...
-
Wydatki Polaków na święta Bożego Narodzenia 2016
Jak co roku, przed zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia producenci i sprzedawcy intensyfikują swoje działania marketingowe. Nie ma nic w tym złego, bowiem jest to doskonały okres na super sprzedaż lub inaczej mówiąc ostatni dzwonek na zamknięcie celów sprzedażowych. Większość branży wie, jaki asortyment w tym okresie sprzedaje się najlepiej ...
-
E-zakupy: co najchętniej kupujemy przed świętami?
... są traktowane na równi z otrzymaniem prezentu tradycyjnego, a często nawet jako coś bardziej atrakcyjnego ─ wyjaśnia prof. Grzegorz Mazurek, kierownik studiów podyplomowych marketing w internecie w Akademii Leona Koźmińskiego. Grudniowe zakupy rok temu Jak pokazują dane Gemiusa, w ostatnim miesiącu 2015 roku niemal trzy czwarte użytkowników ...
-
Kim jest polski freelancer?
... i dla kogo? Grafika (37%), copywriting (31%) oraz programowanie (26%) to branże, w których freelancerzy pracują najczęściej. Na dalszych pozycjach plasują się: marketing, tłumaczenia oraz fotografia. Polski freelancer pozyskuje zlecenie poprzez rekomendacje oraz współpracę ze stałymi klientami. Bywa również, że korzysta z serwisów ogłoszeniowych ...
-
Podnosimy poziom polskiej ambicji. Wywiad z prezesem PZU SA, Michałem Krupińskim
... ? Niestety, w całej tej sytuacji nie bez winy była część ubezpieczycieli psujących rynek. Chcieli szybko zyskiwać udziały, wykorzystując do tego agresywny marketing i sprzedaż w systemie direct. Efektem ich nieodpowiedzialnych działań były straty całej branży rzędu ok. 6 mld zł. PZU musiało reagować na tę ...
-
Zobacz, jak angażować pokolenie Z
Znamy wyniki najnowszej edycji badania AdReaction, cyklicznego projektu Kantar Millward Brown. Czego możemy się z niej dowiedzieć? Lektura raportu zatytułowanego "AdReaction: Engaging Gen X, Y and Z" pozwala m.in. lepiej poznać pokolenie Z, a konkretnie zaznajomić się z jego zachowaniami, postawami oraz reakcjami na przekaz marketingowy. To ...
-
Trendy w programmatic A.D. 2017
Programmatic to jeden z trendów, który dość mocno zaznacza swoją obecność na rynku reklamy online. ZenithOptimedia szacuje, że w bieżącym roku wykorzystanie tej technologii wzrośnie o 31%, a więc będzie rosło w szybszym tempie niż np. social media (25 proc.) oraz video online (20 proc.). Jednocześnie dostrzegalne jest rosnące zainteresowanie ...
-
Zawody przyszłości. Zobacz, jaką karierę najlepiej wybrać
... , obserwuje się ewolucję tej specjalności. Obecnie, aby objąć tego typu stanowisko, nie wystarczy już tylko ukończenie studiów na kierunku zarządzanie i marketing. Dlaczego? Ponieważ dobry project manager, aby doskonale zarządzał zespołem pracowników, musi orientować się w branży, w której oni pracują. Czyli, jeżeli startuje ...
-
Seat Leon Cupra ST - niech moc będzie z Wami
Co jak nie Seat Leon Cupra może najlepiej dowodzić marketingowemu haśle o niemieckiej technologii i hiszpańskim temperamencie? Sprawdziłem czy 290 KM w grudniowe i śnieżne dni może przynieść trochę śródziemnomorskiego Słońca. A dokładniej rzecz ujmując mogłem to sprawdzić na przełomie roku w polskich Tatrach w Cuprze z kufrem. W moje ręce trafiło ...
-
Wirtualna rzeczywistość wkracza do hoteli
... jeżeli chodzi o komunikację z klientami, jak i zarządzanie obiektem oraz rezerwacjami. Dobitnym tego potwierdzeniem jest opracowany przez Deloitte i Profitroom raport "Hotel Marketing & Technology Trends" - opracowanie, z którego wynika m.in., że jedną z kluczowych dla hotelarstwa nowinek technologicznych jest wirtualna rzeczywistość. Wirtualna ...
-
Nowe inwestycje: co planują deweloperzy?
... w ramach inwestycji przy ulicy Nakielskiej na terenie warszawskiej Woli. W bliskiej odległości terenów zielonych powstanie tam siedmiopiętrowy budynek. Katarzyna Pietrzak, Senior Marketing Manager w Nexity Polska Rok 2017 przeniesie nam same nowości. Rozpoczynamy od wprowadzenia do sprzedaży ostatniego etapu inwestycji Skylife na warszawskiej ...
-
Poszukiwane zawody 2017: po kogo będą stać w kolejce?
Weszliśmy w erę rynku pracownika, a to dla pracodawców oznacza m.in. konieczność podjęcia wzmożonych starań o pozyskanie wartościowych kadr. Z danych HRK wynika, że o pracę nie powinni martwić się w szczególności inżynierowie, handlowcy, programiści, analitycy baz danych czy np. spece w zakresie digital marketingu. Nie oznacza to jednak, że ...
-
Inwestycja w mieszkanie na wynajem? Zobacz, co mają dla ciebie deweloperzy
... popularne lokale o najmniejszej powierzchni (25-32 mkw.) znajdą się również w ofercie planowanej przez nas inwestycji przy ulicy Nakielskiej. Katarzyna Pietrzak, Senior Marketing Manager w Nexity Polska W każdym z naszych projektów klienci kupują mieszkania pod inwestycje. Projektujemy lokale, które mają idealny rozkład pod wynajem. W ofercie ...
-
W co inwestują najbogatsi?
... o popularność wśród użytkowników z What’sApp. Wielkiego sukcesu nie odniósł też Mobli, izraelski start-up, w który zainwestował Leonardo DiCaprio, pomimo jego zaangażowania w marketing i promocję aplikacji do robienia zdjęć. Aniston ma nosa Jedną z ulubionych spółek celebrytów jest Facebook. Fortunę zbił na nim Elevation Partners ...
-
Premiery u deweloperów: gdzie i u kogo nowe inwestycje?
... inwestycje. Jeden projekt w segmencie popularnym i budynek apartamentowy. W Gdańsku z kolei wejdzie do sprzedaży czwarty etap inwestycji Wolne Miasto. Katarzyna Pietrzak, Senior Marketing Manager w Nexity Polska Pierwszą inwestycją, w której rozpoczniemy sprzedaż w tym roku będzie Skylife etap 4. Podczas dni otwartych poza niską ceną za ...
-
Mikro i małe firmy, czyli eksport i inwestycje
... wskazali na wiele obszarów, które wymagają podniesienia kwalifikacji. Najczęściej były to języki obce (26%), specjalistyczna wiedza związana z prowadzoną działalnością (25%), marketing i reklama (24%) oraz informatyka (18%). W okresie ostatniego roku kwalifikacje te były podnoszone poprzez samokształcenie (51%), udział w kursach i szkoleniach (40 ...
-
Najbardziej zakorkowane miasta na świecie 2016
... trasę, a także planowanie drogi przed wyjściem z domu oraz posiadanie informacji na temat nieoczekiwanych zdarzeń” - mówi Magdalena Marciniszyn, TomTom CEE & SEE Marketing Manager. Świadomość tego, co aktualnie dzieje się w ruchu drogowym, pozwala zracjonalizować nasze decyzje i w bardziej opanowany sposób podchodzić do różnych przeciwności ...
-
Procedury administracyjne bolą deweloperów
... prac w naszych osiedlach. Doświadczony zespół inżynierów i menadżerów kompleksowo zarządza całym procesem inwestycyjnym, od pozyskania terenu, przez projekt, finansowanie, budowę, marketing, sprzedaż, po obsługę posprzedażową. Od wielu lat współpracujemy ze sprawdzonymi podwykonawcami, którzy znają nasze oczekiwania i podwyższony standard oferowany ...
-
7 innowacji, które pozytywnie wpływają na rozwój firmy
Ciągła ewolucja w zakresie technologii, strategii marketingowych, modelów zarządzania i kanałów dystrybucji przekłada się na zupełnie nowe możliwości ekonomiczne. Powstają nowe potrzeby, nowe rynki, nowe produkty i wydajniejsze rozwiązania. W ciągu najbliższych 10 lat środowisko biznesowe przejdzie dynamiczne zmiany, do których dbający o rozwój ...
-
Czy negocjacje z deweloperem mają sens?
... także targów branżowych. Nabywcy mogą także liczyć na rabaty przy zakupie mieszkań, które nie zostały objęte promocją. Katarzyna Pietrzak, Senior Marketing Manager w Nexity Polska Podczas dni otwartych w naszych inwestycjach udostępniamy najbardziej korzystną ofertę cenową. Budujemy funkcjonalne mieszkania, zapewniając klientom możliwość aranżacji ...
-
Luka płacowa: realny czy wydumany problem?
... przeciętne pensje wyższe od mężczyzn, pracując na podobnych stanowiskach i z podobnym doświadczeniem, mogą liczyć panie zatrudnione w takich obszarach, jak: Media/Rozrywka, PR, Marketing oraz Call Center. Wśród specjalistek z doświadczeniem krótszym niż rok, na wyższe przeciętnie wynagrodzenie od mężczyzn mogą liczyć kobiety zatrudnione w obszarze ...
-
Co o VR mówi się w internecie?
... taneczne czy teatralne. To jednak jeszcze nie wszystko. Wykorzystanie technologii wirtualnej rzeczywistości pojawia się także w kontekście takich branży jak wojskowość, marketing, architektura czy budownictwo. Przydatność VR najwyraźniej ograniczona jest tylko skalą wyobraźni zainteresowanych, o czym może świadczyć przypadek pewnego księdza, który ...
-
Mieszkanie Plus: czy deweloperzy obawiają się zmian?
... takich lokali. Są przykłady nowych osiedli komunalnych, w których sądząc po zaparkowanych samochodach widać, że nie mieszkają najbiedniejsi. Katarzyna Pietrzak, Senior Marketing Manager w Nexity Polska Z pewnością realizacja programu Mieszkanie Plus wpłynie na rynek najmu i sprzedaży mieszkań, jednak aktualnie trudno jest określić, w jaki ...
-
Czy liczą się już tylko szklane biurowce?
... wakacje czynszowe, miejsca postojowe w cenie oraz kompleksowe wykończenie biur, zaaranżowanych zgodnie z preferencjami firm, a także zwroty kosztów przeprowadzek i nakładów poniesionych na marketing związany ze zmianą siedziby. Czytaj także: - Czym polski rynek nieruchomości przyciąga inwestorów? - Świetlana przyszłość. Czy to właśnie czeka biura ...
-
Deweloperzy narzekają na grunty inwestycyjne
... spółki realizują swoje inwestycje w dużych miastach i nie spodziewam się, żeby ten trend miał się odwrócić w najbliższych latach. Katarzyna Pietrzak, Senior Marketing Manager w Nexity Polska Sytuacja na rynku gruntów inwestycyjnych w Warszawie jest zawiła. Teoretycznie, jest wiele dostępnych terenów pod budowę, aczkolwiek pewna ...
-
Wiosenny remarketing: SMS odświeży relacje z klientem
O tym, że o relacje z klientem warto dbać, nie trzeba przekonywać już chyba nikogo. Wiosna to dobry moment, aby je odświeżyć - wiosenny remarketing przyda się szczególnie tym firmom, których działalność opiera się o model sezonowy. Wraz z początkiem wiosny rozpoczyna się sezon na wymianę opon, kupno mebli ogrodowych, porządki i remonty. ...
-
Zarobki w PR i marketingu w 2016 roku
Mediana wynagrodzeń w działach marketingu i PR w 2016 wyniosła 4 500 PLN. Zarobki połowy osób mieściły się w przedziale od 3 200 PLN do 7 000 PLN. – wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń 2016. Z danych OBW wynika, że kierownik w dziale marketingu i PR przeciętnie zarabiał w 2016 roku 7 000 PLN brutto miesięcznie, podczas gdy mediana ...
-
Zmiana pracy: bardziej niż niskie pensje doskwiera nam nuda?
... otoczony opieką we wszystkich kanałach obsługi, czy to odwiedzając nasz oddział czy aplikując na ofertę online. – komentuje Katarzyna Kowol, Digital Marketing Manager Metodologia badania: Dane prezentowane w ramach „Barometru Rynku Pracy VII” zostały przygotowane i opracowane na zlecenie Work Service S.A. przez instytut Millward ...
-
Rekrutacja pracowników: kandydat aktywny vs kandydat bierny
... . Branża i stanowisko mają znaczenie Nie bez wpływu na motywację do szukania pracy pozostaje branża. Istnieją obszary takie jak sprzedaż, handel, marketing czy szeroko pojęte media, w których rotacja pracowników jest duża. Mamy w nich do czynienia z osobami, które aktywnie poszukują nowych wyzwań, a pozostanie ...
-
System telematyczny we wdrożeniu
... możliwy do osiągnięcia przez inna firmę z dnia na dzień – dodaje Krzysztof Pusłowski z Trimble Transport & Logistics. Warto myśleć o zmianach Z Aleksandrą Sarką, Marketing Manager Poland w Poltrack rozmawia Tomasz Czarnecki Jak przygotować zapytanie do usługodawcy, by dostać satysfakcjonującą ofertę? - Trzeba odpowiedzieć sobie na kilka ...
-
Moda na candidate experience nie mija
... i atmosfery. Jedynie należyte traktowanie kandydata daje nam pewność, że nie straci on zaufania do firmy i jej oferty – mówi Julia Urbańska, marketing manager w eRecruiter i koordynatorka Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji. Jest świadomość, gorzej z praktyką Wprawdzie firmy celnie wskazują etapy rekrutacji, które w największym ...
-
Femvertising. 8 sposobów na reklamę, którą pokochają kobiety
Femvertising zawładnął ostatnio słownikami marketingowców. Reklamy skierowane do kobiet pojawiają się coraz częściej i podbijają serca milionów konsumentek. Ale czy taka linia komunikacji się opłaca? I co ważniejsze, jak stworzyć reklamę, która celnie trafi do współczesnych kobiet? - Termin Femvertising oznaczający komunikację skierowaną do kobiet ...
-
4 miliony Polaków w klubach fitness?
... włączone do ich modeli biznesowych. Coraz większe znaczenie w przyciąganiu klientów będą miały również nowoczesne narzędzia marketingowe, takie jak storytelling, content marketing, customer experience czy też grywalizacja.
-
Employer branding już podczas rekrutacji
... wykorzystamy w social mediach i na swojej stronie internetowej, w zakładce kariery. Jeśli potrzebujemy wsparcia w tym zakresie, pomyślmy o pomocy firm, dla których content marketing w HR nie ma tajemnic. Pamiętajmy jednak, że nowoczesne metody rekrutacji nie kończą się na przygotowaniu kreatywnego ogłoszenia o pracę. Musimy zrobić ...