eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Trendy w programmatic A.D. 2017

Trendy w programmatic A.D. 2017

2017-01-16 11:02

Trendy w programmatic A.D. 2017

Trendy w programmatic A.D. 2017 © adiruch na chiangmai - Fotolia.com

Programmatic to jeden z trendów, który dość mocno zaznacza swoją obecność na rynku reklamy online. ZenithOptimedia szacuje, że w bieżącym roku wykorzystanie tej technologii wzrośnie o 31%, a więc będzie rosło w szybszym tempie niż np. social media (25 proc.) oraz video online (20 proc.). Jednocześnie dostrzegalne jest rosnące zainteresowanie zautomatyzowanymi procesami marketingowymi. Z danych domu mediowego MEC wynika, że w minionym roku reklamodawcy wyłożyli na reklamy programmatic niemal 400 mln zł, a więc 1/4 całości budżetów reklamowych.

Przeczytaj także: Personalizacja - broń obosieczna

Co przyniosą nadchodzące miesiące? Jakie kroki powinni podjąć reklamodawcy, aby w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w programmatic? RTB House przedstawia 3 kluczowe trendy na 2017 rok.

#1 Rosnące zainteresowanie kampaniami wielokanałowymi


Badanie Global Mobile Consumer Trend dowiodło, że każdego dnia średnio 40 razy zaglądamy do naszych smartfonów. Jeżeli wziąć pod uwagę, że zdecydowana większość konsumentów jest w posiadaniu tych urządzeń (76 proc. w krajach rozwiniętych i 81 proc. na rynkach wschodzących), to jasne staje się, że reklama mobile, a w szczególności model programmatic, musi nieustannie zyskiwać na znaczeniu.

Nie powinny zatem zaskakiwać przewidywania, zgodnie z którymi w bieżącym roku marki będą coraz intensywniej korzystać z narzędzi, które umożliwią im dotarcie do konsumentów przez każdy możliwy ekran. Wielokanałowe kampanie reklamowe to zdecydowanie jedna z najbardziej przyszłościowych strategii.

2017 już został obwołany rokiem wykorzystania modelu programmatic w kanale mobile. Z szacunków eMarketera wynika, że tylko w USA aż 3/4 wszystkich wydatków na programmatic dotyczyć będziekanału mobilnego.

#2 Header Bidding zrewolucjonizuje zakup i sprzedaż reklam


Header bidding (lub pre-bidding) pozwala sprzedawcom przestrzeni reklamowej w lepszy i bardziej precyzyjny sposób decydować, z którymi partnerami podejmą współpracę.

W odróżnieniu od standardowego modelu waterfall, header bidding oznacza, że wszystkie oferty są składane w tym samym momencie. Umożliwia to bardziej sprawiedliwy dostęp nabywców do powierzchni oferowanej przez wydawców, co jest korzystne dla obu stron. Dzięki temu reklamodawcy mogą zakupić najbardziej pożądane powierzchnie, a wydawcy więcej zarobić, gdyż zazwyczaj cena za reklamę jest w tym przypadku wyższa..

fot. adiruch na chiangmai - Fotolia.com

Trendy w programmatic A.D. 2017

W 2017 roku, programmatic wspierany przez deep learning, przyniesie branży reklamowej znacznie większą wartość konwersji i umożliwi prowadzenie niezwykle skutecznych kampanii.


W przypadku tradycyjnej metody waterfall, wydawcy nie są w stanie wybrać partnerów – są oni przypisywani do poszczególnych kategorii w oparciu o historyczną wielkość wydatków. Im więcej wydali wcześniej, tym wyższą pozycję w danym momencie zajmą. Kiedy powierzchnia reklamowa trafia na aukcję, jest najpierw oferowana partnerom z najwyższej kategorii. Jeśli nie są oni zainteresowani, kolejno przechodzi na niższe poziomy. Ten proces powtarza się aż do momentu, w którym ktoś złoży ofertę. W rzeczywistości powierzchnia reklamowa nie jest wyceniana według swojej prawdziwej wartości, a reklamodawcy nie mają równych szans. Header bidding rozwiązuje ten problem.

W 2017 roku kupujący będą zachęcani przez niższe koszty wdrożenia wspomnianej technologii, a wydawcy skorzystają na wyższych marżach osiąganych z posiadanych zasobów.

#3 Deep learning wzniesie retargeting na nowy, wyższy poziom


Według Juniper Research, wykorzystywane w reklamie programmatic algorytmy machine learningowe, zwiększą efektywność stawek w sieciach RTB i do 2021 roku wygenerują około 42 miliardów dolarów rocznych przychodów z reklam. Dla porównania w 2016 roku ta kwota wynosiła 3,5 miliarda dolarów.

Technologia deep learningu (gałąź machine learningu, w ramach której systemy komputerowe analizują ogromne ilości danych) w 2016 roku znacznie się rozwinęła i znalazła się w polu zainteresowania wielu reklamodawców. Rozwiązanie to jest obecnie wykorzystywane w wielu dziedzinach. Algorytmy są podstawą rozpoznawania obrazów i mowy, a w 2017 roku ich stosowanie będzie miało ogromy wpływ także na zautomatyzowane kampanie reklamowe. Dzięki temu reklamodawcy będą w stanie przewidzieć zachowania użytkowników, obliczyć prawdopodobieństwo zakupu czy też dokładniej mierzyć ich wartość.

W 2017 roku, programmatic wspierany przez deep learning, przyniesie branży reklamowej znacznie większą wartość konwersji i umożliwi prowadzenie niezwykle skutecznych kampanii, przy zachowaniu racjonalnego budżetu.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: