-
#10yearchallange. Jak zmienił się ruch w sieci?
... sieci świadczy również tempo w jakim przybywa użytkowników mediów społecznościowych. W styczniu 2009 roku profile na Facebooku, największej na świecie platformie social media, posiadało 150 milionów osób, obecnie jest ich już ponad 2 miliardy. Warto również dodać, że 10 lat temu nawet nie słyszeliśmy ...
-
Rynek reklamy ma za sobą najlepszy rok od 2008 r.
... w 2018 o 24,1 mln zł z dynamiką sporo poniżej poziomu rynku (+4,9% vs. +7,8%). Największymi sektorami pod względem inwestycji reklamowych w reklamę zewnętrzną były handel, media i telekomunikacja. Pozytywny obraz rynku w 2018 r. to w dużej mierze efekt wzrostu inwestycji reklamowych sieci sklepów EURO RTV AGD. Na znaczeniu tracą ...
-
Turystyka zarażona koronawirusem. Kto zapłaci za odwołane wyjazdy?
... zwrotu dla konsumentów. Wyjazdy w regiony z pojedynczymi przypadkami zachorowań na koronawirusa W przypadku jednak wielu innych miejsc regionów, z których poprzez media płyną komunikaty o występowaniu pojedynczych przypadków zarażenia koronowirusem, sytuacja dotycząca prawa do rezygnacji i wyjazdu i automatycznego odzyskania całej wpłaconej kwoty ...
-
Influencerzy w dobie pandemii: zyskają czy stracą?
... . Wiarygodność influencerów jeszcze przed pandemią była mocno dyskusyjnym tematem, obecnie ta kwestia jedynie może się zaostrzyć - mówi Kamila Klimczak, Social Media Manager, Agencja Reklamowa Opus B (jedna z uczestniczek badania). Jeśli chodzi o model zakupu współpracy z influencerami 21,3% uczestników badania uważa, że w 2020 roku ...
-
Reklama display znacznie powiększyła widoczność. To efekt pandemii
... reklam - okazuje się, że najczęściej problemem jest nieoptymalne pozycjonowanie. Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co ...
-
Polacy chcą potwierdzać tożsamość przez bankowość internetową
... haseł O postępującej cyfryzacji polskiego społeczeństwa może świadczyć chociażby rozwój mediów społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram. Każdy, przeciętny użytkownik social media w Polsce korzysta średnio z ponad 7 kont (7,3 konta na różnych portalach) . Specjaliści od bezpieczeństwa IT zalecają zmianę hasła co 1-3 miesiące , co ...
-
Jak pandemia zmieniła życie Polaków? Nowe zachowania konsumentów
... w sytuacji uniemożliwionej lub ograniczonej pracy zawodowej, dla niektórych oznaczało więcej czasu wolnego, który mogli spożytkować w ograniczony sposób, na czym zyskały media tradycyjne, ale też gry, VoD – filmy i seriale oglądane w internecie, i podcasty – czyli autorskie audycje, dostępne w internecie, np. na platformie Spotify, jak ...
-
Większość Polaków nie zaszczepi się przeciwko koronawirusowi. Dlaczego?
... . „koronasceptyków” – mówi Anna Nalewajk, partner zarządzająca Clear Communication Group. – To pokazuje, jaki ogrom pracy czeka branżę medyczną i biotechnologiczną, ale także media oraz autorytety medyczne, by przekonać Polaków do nowej szczepionki, gdy preparat ten będzie już dostępny i dopuszczony do obrotu. Najbardziej przyjaźnie ...
-
Marki kosmetyczne tną wydatki na reklamę. Wzrost jeszcze nie w tym roku
... więcej niż przeciętna marka, oraz 42,2% w telewizji, co stanowi 1,6 raza więcej wydatków w porównaniu do reszty rynku. Jednak warto zaznaczyć, że media te stają się coraz mniej efektywne, ponieważ ich zasięg wciąż maleje, a deficyt odbiorców powoduje wzrost cen. Marki Beauty and Personal ...
-
Płatny serwis informacyjny? Polacy mówią "nie"
... się w stronę bezpłatnego serwisu informacyjnego (44 proc. osób czerpało z niego więcej informacji niż przed pandemią), a na kolejnych miejscach uplasowały się media społecznościowe (39 proc.), telewizja (34 proc.) i radio (29 proc.). Straciła prasa – zarówno dzienniki, jak i tygodniki. 15 proc. badanych w odpowiedzi na ...
-
Zenith: czy turystyka inwestuje w reklamę?
... na telewizję (13% w porównaniu ze średnią 24%). Konsumenci oczekują możliwości wyboru i zwracają uwagę na wartość, dlatego szczególnie skuteczne są te media, które pozwalają markom na prezentowanie szeregu opcji i szczegółów dotyczących cen. Wydatki na reklamę turystyczną w prasie maleją w związku z dalszym spadkiem nakładu ...
-
Rekrutację pracowników na początku 2022 roku planuje aż 43% firm
... a 11% planuje zmniejszać zespoły. Bardzo dobrych perspektyw zmiany pracy mogą oczekiwać zainteresowani karierą w obszarze IT & technologie, telekomunikacja, komunikacja, media (+37%) a także w sektorze bankowość, finanse, ubezpieczenia i nieruchomości (+36%). We wszystkich 10 przeanalizowanych przez ManpowerGroup obszarach rynku firmy wskazują ...
-
4 porady na bezpieczeństwo w sieci w wakacje
... dostępu do bankowości elektronicznej w czasie urlopu brzmi jak koszmar. Przestępcy czyhają jednak również na dane logowania do innych serwisów, jak media społecznościowe czy poczta elektroniczna. Aby w czasie urlopu bezpiecznie z nich korzystać, warto włączyć wszędzie tam, gdzie to możliwe, dwuskładnikową weryfikację dostępu ...
-
Rośnie zadłużenie Polaków 65+. Emeryci przegrywają z inflacją?
... droższe niż w lipcu ub.r. są już opał i gaz (wzrost kolejno o 131,2 proc. i 44,9 proc.). A to właśnie zakupy spożywcze i rachunki za media oraz czynsz otwierają listę najważniejszych wydatków emerytów. Im większy wzrost cen, tym większa luka w domowym budżecie. Osoby starsze muszą teraz ...
-
Biały wywiad - odcienie bieli
... „białego wywiadu”, tzw. OSE (Open Source Enterprise) wykorzystuje oficjalne informacje z takich źródeł, jak: tv, radio, prasa (głównie lokalna), Internet w tym media społecznościowe takie jak Twitter, Facebook, chaty (opracowuje kilka tys. twitów na dobę), konferencje (materiały pokonferencyjne), analizy ośrodków badawczych i opiniotwórczych itp ...
-
Zniesławienie i zniewaga - czym się różnią i jakimi karami są zagrożone?
... staje się miejscem eskalacji przemocy słownej. Dzięki pozornej anonimowości użytkownicy pozwalają sobie na działania, które w świecie offline byłyby dalece niestosowne. Media społecznościowe, fora i platformy czy portale umożliwiające komentowanie treści stały się narzędziem do wyrażania frustracji, obrażania innych, a nawet niszczenia ich ...
-
Co ludzie powiedzą? Czyli jak przestać się przejmować opinią innych
... samego siebie. Broń się, odpieraj krytykę. I wreszcie trzecia strategia, bardzo istotna w obecnych czasach. Ogranicz ekspozycję na negatywne bodźce. Dzisiejsze social media często wzmacniają lęk przed oceną, zredukuj więc czas online. Zamiast tego warto otoczyć się ludźmi, którzy cię wspierają, dbaj o tzw ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VI 2025
... liderem jest Grupa Polsat-Interia. Grupa RAS Polska na miejscu drugim, na trzecim Agora. W zestawieniu audytowanych playerów audio zwycięża Grupa ZPR Media. Badanie Mediapanel. Do badania wykorzystano dane o strukturze pochodzące z badania NetTrack Kantar Polska oraz badania Maluchy.
-
Rodzice ograniczają czas w internecie, ale czy wiedzą, co robią ich dzieci?
... dziecka w przedziale wiekowym 7-10 lat. Z drugiej strony, 51% rodziców dzieci w wieku 3-6 lat każdorazowo weryfikuje ślad swojej pociechy w sieci. Social media w niszy? Zdaniem rodziców korzystanie z mediów społecznościowych nie stanowi głównego rodzaju aktywności internetowej ich dzieci (31%). Zdecydowanie częściej twierdzą oni, że ...
-
"Powinni tego zabronić"
Od marca bieżącego roku, pod adresem mediamarkt.pl można oglądać nowy serwis sieci sklepów z elektroniką użytkową MediaMarkt, przygotowany przez agencję OS3 multimedia. Agencja ta została wyłoniona dzięki przetargowi, do którego MediaMarkt zaprosiło kilka czołowych agencji interaktywnych w kraju. "Nowy serwis ma na celu dostarczenie podstawowych ...
Tematy: nowe serwisy, mediamarkt -
ARBOmedia przejmuje Q-NET
W dniu 10 czerwca 2005 podpisana została umowa pomiędzy ARBOmedia A.G. a właścicielem firmy Q-NET Polska Sp. z o.o., firmą KONARIKA Ltd. Na mocy umowy ARBOmedia stała się 100% właścicielem sieci Q-NET. W najbliższym czasie witryny zrzeszone w sieci Q-NET zostaną zintegrowane ze strukturą ARBOmedia. Połączony potencjał obydwu podmiotów wynosi ok. 7 ...
-
Wynagrodzenia menedżerów 2008
Mediana wynagrodzenia podstawowego dyrektorów w Polsce kształtuje się na poziomie 8 000 PLN, a całkowitego wynosi 10 000 PLN - wynika z najnowszego raportu firmy Sedlak & Sedlak "Wynagrodzenia menedżerów w Polsce w 2008 roku". Najlepiej opłacają menedżerów firmy działające w telekomunikacji (mediana 17 000 PLN), ubezpieczeniach (mediana 15 000 PLN ...
-
Ile zarabiają pracownicy z Ukrainy?
Wśród pracowników płci męskiej mediana wynagrodzeń obywateli Ukrainy zatrudnionych w Polsce wynosiła 4 927 PLN brutto. Z kolei mediana wynagrodzeń Ukrainek równała się kwocie 4 200 PLN. Mediana zarobków Ukraińców z wykształceniem średnim to 3500 zł, a z wyższym magisterskim inżynierskim 5218 zł. Mediana zarobków Ukraińców zatrudnionych na ...
-
Kilka słów prawdy o dziennikarzach
Jeszcze niedawno doświadczenia w mediach były podstawowym kryterium rozpoczęcia pracy w public relations. Wychodzono z prostego założenia, że ktoś kto zarabiał na chleb jako dziennikarz z łatwością znajdzie wspólny język z kolegami po fachu. Dzisiaj coraz trudniej jest znaleźć w public relations ludzi ze znaczącym dorobkiem zawodowym w ...
Tematy: -
Najniższe zarobki na wschodzie Polski
Według wyników Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, przeprowadzonego przez firmę Sedlak & Sedlak, najniższe zarobki w skali kraju odnotowano w 2008 roku w regionie wschodnim. Należą do niego województwa: podkarpackie, świętokrzyskie, lubelskie, podlaskie oraz warmińsko-mazurskie. Mediana płac wyniosła tutaj 2 800 PLN, czyli stanowiła 74% mediany ...
-
Zarobki w działach marketingu w 2009 roku
W 2009 roku połowa asystentów w działach marketingu zarabiała w przedziale pomiędzy 1 700 PLN a 3 450 PLN brutto. Mediana wynagrodzeń na tym stanowisku wyniosła 2 500 PLN. Stanowiło to 39% płac product managerów (mediana 6 450 PLN) oraz 68% zarobków specjalistów ds. marketingu (mediana 3 700 PLN). Wynagrodzenie co czwartego dyrektora ds. ...
-
Nawigacja GPS - BLOW GPS70iBT
BLOW, producent samochodowych urządzeń multimedialnych, wprowadza do sprzedaży panoramiczną, multimedialną nawigację samochodową GPS - BLOW GPS70iBT o przekątnej ekranu 7 cali i rozdzielczości 800x480 pikseli. Nowy produkt ucieszy kierowców, którzy korzystają z wielu informacji wyświetlanych podczas jazdy, jak również użytkowników, którzy ...
-
Nowelizacja ustawy medialnej
... jej przedstawicieli ustawa miała narzucić cenzurę w Internecie i przyczynić się do osłabienia polskich podmiotów gospodarczych wobec zagranicznych konkurentów. Zresztą nie tylko media były zaniepokojone proponowanymi zmianami, bo zdaniem przeciwników nowelizacji, ustawą mógł zostać objęty każdy, kto udostępnia w Internecie treści wideo i prowadzi ...
-
Postępowanie koncyliacyjne w sprawach gospodarczych
W świetle polskiego prawa koncyliacja, czy też mediacja nie jest postępowaniem, w którym udział mógłby być wymuszony na którejkolwiek ze stron. Koncyliacja będzie miała miejsce tylko i wyłącznie w sytuacji, gdy zgodę na jej przeprowadzenie wyrażą obydwie strony sporu. W pewnych sytuacjach samo wszczęcie mediacji może nie mieć źródła w porozumieniu ...
-
Smartfon Xtreamer JoyZ
... pierwszych dniach czerwca spółka Human Media wprowadza na polski rynek nowy multimedialny smartfon marki Xtreamer, znanego producenta odtwarzaczy multimedialnych. Xtreamer JoyZ to wydajny i bogato wyposażony smartfon z ...
-
Spory rozwiązywane polubownie. Rząd chce ułatwić mediację
Zwolnienie od opłaty sądowej wniosku o zatwierdzenie ugody pozasądowej zawartej przed mediatorem, możliwość zwolnienia od kosztów mediacji sądowej osób ubogich - to niektóre zachęty mające zwiększyć popularność mediacji. Rząd zatwierdził dziś założenia do projektu ustawy o wspieraniu polubownych metod rozwiązywania sporów. Do polskiego porządku ...
-
Wynagrodzenia w branżach w 2015 roku
Najwyżej opłacaną branżą w 2015 roku były technologie informatyczne (IT), gdzie mediana wynagrodzeń wyniosła 5 700 PLN – wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak. Na drugim miejscu w zestawieniu uplasowała się bankowość z medianą płac w wysokości 5 000 PLN brutto miesięcznie. Trzecie miejsce na podium ...
-
Wynagrodzenia kierowników w 2016 roku
Mediana wynagrodzeń kierowników w 2016 roku wyniosła 6000 PLN brutto miesięcznie. Oznacza to, że przeciętne zarobki menedżerów były dwukrotnie niższe niż pensje dyrektorów (mediana 12 000 PLN) i ponad dwukrotnie wyższe niż pensje pracowników szeregowych (mediana 2650 PLN). Co czwarty polski menedżer zarabiał powyżej 8 500 PLN. Z kolei zarobki 25% ...
-
Wynagrodzenia w województwie mazowieckim w 2016 roku
Mediana płac dla województwa mazowieckiego bez Warszawy wyniosła w 2016 roku 3 500 PLN. Jest to dokładnie 1 800 PLN mniej niż mediana płac w samej Warszawie, która wyniosła 5 300 PLN. Natomiast mediana wynagrodzeń dla województwa mazowieckiego z uwzględnieniem Warszawy wyniosła 4 900 PLN brutto. W największym mazowieckich miastach zarobki znacznie ...
-
Ceny mieszkań - średnia arymetyczna czy mediana?
W kontekście analiz cenowych rynku nieruchomości, czasem pojawiają się zarzuty dotyczące podawania średniej arytmetycznej ceny 1 mkw. zamiast mediany. Jak tłumaczą eksperci portalu RynekPierwotny.pl medianowa cena metrażu to rzeczywiście lepszy wskaźnik, który wyróżnia się m.in. odpornością na skrajne wyniki (tzn. uwzględnienie bardzo drogich lub ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem