-
Zakupy online: liczą się koszty dostawy
Rzesza internautów dokonujących zakupów w sieci wzrasta nieustająco. Co nakłania ich do częstszego korzystania z serwisów zakupowych? Z jakimi problemami muszą się borykać podczas zakupów online? Na te i inne pytania odpowiada najnowszy raport przygotowany przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska. Gdyby koszty dostawy były niższe, produkty tańsze, ...
-
Zakupy online głównie na Allegro
Z raportu przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska wynika, że absolutnym numerem jeden wśród najbardziej rozpoznawalnych serwisów zakupowych jest w Polsce allegro.pl (76 proc. spontanicznych wskazań). Na drugim miejscu znalazła się tablica.pl (obecna nazwa OLX.pl), a na trzecim – e-Bay. Jako miejsce zakupu ubrań 40% internautów ...
-
Jak nie dać się oszukać robiąc zakupy w Internecie?
Poznaj zasady rządzące rynkiem e-commerce, znajdź w Internecie rzecz, którą chcesz kupić, sprawdź rzetelność sprzedawcy, oceń wiarygodność jego strony, sprawdzając m.in. regulamin oraz szyfrowanie. Innymi słowy nie daj się oszukać nieuczciwemu e-przedsiębiorcy. ― W ubiegłym roku w Polsce zdarzyło się ponad 35 tysięcy wypadków drogowych. Czy z tego ...
-
Już niedługo zakupy na Facebooku?
Za jakiś czas na Facebooku pojawią się oferty produktów i usług, które będzie można kupić bezpośrednio poprzez serwis społecznościowy. Firma testuje właśnie nową usługę. Czy może ona zagrozić największym graczom na rynku e-commerce? Usługa ma umożliwiać użytkownikom serwisu społecznościowego dokonywanie zakupów bez opuszczania go. Przy niektórych ...
-
Biznes Raty: sprzedaż ratalna dla firm w Meritum Banku
... rat. Biznes Raty to produkt dla firm zajmujących się handlem w obszarze B2B: specjalistycznych sklepów, salonów i hurtowni, także tych działających w obszarze e commerce, które kierują swoją ofertę do przedsiębiorców. Dzięki rozwiązaniu Meritum Banku mogą one zapewnić swoim klientom szybki i prosty sposób finansowania oferowanego ...
-
Sprzedaż i Marketing - jakie zarobki w branży?
Pracodawcom z branży sprzedaży i marketingu zależy przede wszystkim na osobach utalentowanych, posiadających przynajmniej kilkuletnie doświadczenie na danym stanowisku. Szczególnie poszukiwani są specjaliści z sektora e-commerce, co wiąże się z jego dynamicznym rozwojem. Na najlepsze zarobki mogą z kolei liczyć pracownicy w branży nowych ...
-
Facebook w Polsce VII 2014
... kategorię "Agencje interaktywne i e−PR", awansując w zestawieniu pod względem "liczby osób, które o tym mówią" o 124 pozycje. W tym samym zestawieniu, ale w kategorii "E−commerce" wyróżnił się natomiast fanpage inVIPTUS, który po skoku o 122 pozycje, wylądował na piątym miejscu. W lipcu dużo mówiło się również o multitap ...
-
Handel zagraniczny online mocno do przodu
Polscy przedstawiciele e-commerce coraz częściej handlują z zagranicą - ze statystyk PayPal wynika, że w pierwszej połowie bieżącego roku płatności zagraniczne, dokonywane za pomocą tej platformy, wzrosły aż o 45 procent w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Najczęściej eksportowano oprogramowanie komputerowe i gry, sprzęt sportowy, ...
-
Wakacje 2014: jak wypoczywali Polacy?
... (wystarczy wspomnieć sytuację w Egipcie w 2013 r.). Ale rekordowe zainteresowanie wyjazdami z biurami podróży ma kilka innych przyczyn – tłumaczy Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i commerce Travelplanet.pl. – Tegoroczna oferta była niezwykle bogata, przeceny last minute były znaczne, a ceny spadły do takich poziomów, że trudno było ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów II kw. 2014
66 procent polskich pracodawców deklaruje, że w ciągu kolejnych trzech miesięcy bieżącego roku będzie rekrutować specjalistów i menedżerów - wynika z szesnastej już edycji badania dynamiki zatrudnienia zrealizowanego przez Antal Global Snapshot. Największe zapotrzebowanie na pracowników zgłasza tradycyjnie już sektor SSC/BPO, a także branża IT ...
-
Gdzie na urlop jesienią?
... spadają do kilkunastu stopni Celsjusza. - Od kilku sezonów obserwujemy, że sezon „rozciąga się” na jesień – zauważa Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i commerce Travelplanet.pl. – Ale obecnie wzrosty są porównywalne z letnim boomem na wyjazdy, kiedy to odnotowaliśmy przeszło 40 procentowy skok zainteresowania ofertą ...
-
Małe i średnie przedsiębiorstwa a e-handel
Polski e-commerce ewoluuje w tempie, którego z pewnością mogą nam pozazdrościć inne kraje europejskie. Aby jednak ten rozwój przebiegał jeszcze dynamiczniej, konieczne jest położenie nacisku na edukację e-przedsiębiorców. W szczególności chodzi tu o rozszerzenie znajomości zagadnień prawnych oraz marketingowych - czytamy w raporcie z badania „ ...
-
Jesienny city break wg Polaków
... jest ponad dwukrotnie wyższa (6,2 proc.). - Mniej więcej połowa z nich wybiera tzw. city break w europejskich miastach – mówi Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i commerce Travelplanet.pl. Spośród grona turystów, którzy tej jesieni zaplanowali kilkudniowy wypad za granicę (w tym do śródziemnomorskich kurortów), najbardziej popularne miasto ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 43/2014
... na powierzchni ok. 210 tys. hektarów, a dochody z jego sprzedaży wyniosły ok. 3 mld USD... Według analityków Amerykańskiej Izbie Handlu (U.S. Chamber of Commerce) jest bardzo prawdopodobne, że w perspektywie najbliższych 10 lat rozpoczną się prace nad umową o wolnym handlu między USA a Chinami. Chińczycy mówią ...
-
E-commerce pod presją. Nadchodzi nowa ustawa konsumencka
Polski e-commerce rozwija się niezwykle prężnie, a rosnąca aktywność kupujących przez internet wskazuje, że ta sytuacja raczej nie ulegnie zmianie. Zmianie ulega natomiast rzeczywistość, w jakiej przychodzi funkcjonować e-przedsiębiorcom. Przykładem może być chociażby nowa ustawa konsumencka. Jej przepisy, które zaczną obowiązywać od 25 grudnia ...
-
Laureaci konkursu "e-Commerce Polska awards 2014"
W środę, 5 listopada 2014 r. w kinie Praha w Warszawie odbyła się uroczysta gala wręczenie nagród w konkursie dla sklepów internetowych "e-Commerce Polska awards 2014". Przyznano 10 nagród w kategoriach głównych oraz 2 nagrody w głosowaniu konsumentów. Wszyscy nominowani otrzymali wyróżnienia. W kategoriach z zakresu brandingowego wyłoniono ...
Tematy: e-Commerce Polska awards -
Odbiór osobisty czy dostawa do domu? Co lepsze?
O tym, że polscy konsumenci przekonali się do e-commerce, przekonywać nie trzeba już chyba nikogo. Najnowsze badanie Deloitte pokazało, że w tym roku aż 40 procent Polaków kupi podarki świąteczne właśnie przez Internet. Okazuje się również, że kupujący bardzo często rezygnują z dostawy towaru do domu na rzecz jego osobistego odbioru. Powinni ...
-
Jak e-commerce wpływa na centra handlowe?
Właściciele i zarządcy nieruchomości, reprezentanci niemal 1500 centrów handlowych przebadani na potrzeby najnowszego badania Cushman & Wakefield, zgodnie przyznają, że największy obecnie wpływ na rynek centrów handlowych w Europie wywiera nic innego tylko rozwijająca się w dynamicznym tempie branża e-commerce. O ile duże i mniejsze centra dobrze ...
-
Boże Narodzenie: żniwa w e-commerce, łupy dla oszustów
Okres przedświąteczny. Branża e-commerce zaciera ręce z myślą o zyskach, jakie wygenerują tegoroczne zakupy świąteczne, na które Polacy zamierzają wydać kilkanaście procent więcej niż przed rokiem. Niestety nie tylko e-sprzedawcy zacierają ręce - cieszą się również cyberprzestępcy, dla których tradycyjnie już Święta staną się okazją do zmasowania ...
-
5 trendów w e-commerce na 2015 rok
Koniec roku to tradycyjnie już czas podsumowań, ale nie tylko. To także okres, w którym bacznie przyglądamy się prognozom trendów, które obowiązywać będą w nadchodzących miesiącach. Minione dwanaście miesięcy przyniosło e-commerce wiele nowinek. Rekordy popularności biły technologie lokalizacyjne, upowszechnił się handel mobilny. Klienci chcą ...
-
Click & collect przyszłością e-commerce?
Zmiany zachowań i oczekiwań współczesnych konsumentów, w połączeniu z popularyzacją zakupów online, mają dziś znaczący wpływ na rozwój polskiej branży e-commerce. Coraz więcej sklepów i sieci detalicznych, w tym z branży FMCG, decyduje się na rozszerzenie dystrybucji w internecie. Z kolei zapracowani i zabiegani klienci coraz częściej doceniają ...
Tematy: Click & collect, handel detaliczny, handel, e-commerce, zakupy online, sklepy online, sklepy -
Na zakupy online wydajemy 20 razy mniej niż Brytyjczycy
Polski rynek e-commerce rozwija się w dość dynamicznym tempie. Ciągle jednak niekwestionowanym liderem w tej dziedzinie pozostaje Wielka Brytania. W 2013 roku mieszkańcy Wysp wydali na zakupy internetowe aż 112 miliardów euro. Dla porównania - w przypadku Polski roczne wydatki na e-zakupy sięgnęły zaledwie 5 miliardów euro. O tym, że to właśnie do ...
-
5 skutecznych rad na zatrzymanie klienta e-commerce
Polski rynek e-commerce rozwija się w niezwykle dynamicznym tempie. Tylko w minionym roku jego wartość wzrosła o 3,5 mld złotych i sięgnęła 25 mld. Okazuje się jednak,że w parze ze zwiększonymi wydatkami nie idzie niestety lojalność klientów, o których wyborach decyduje zazwyczaj najniższa cena. Okazuje się również, że pozyskanie nowych klientów ...
-
Cyberprzestępcy kradną dane w e-sklepach
Niemal połowa przedsiębiorców z sektora e-commerce i ponad 40 procent firm świadczących usługi finansowe może paść w najbliższym czasie ofiarą kradzieży informacji finansowych - prognozuje Kaspersky Lab. Za utratą danych stać będą ukierunkowane ataki, luki w zabezpieczeniach oraz inne cyberincydenty. Jak już wspomniano we wstępie, zagrożenia ...
-
10 trendów e-commerce w 2015 roku
Rozwój m-commerce, wielokanałowość, personalizacja oferty oraz darmowe dostawy i zwroty. To zdaniem analityków biznesowych PayU tylko niektóre z najważniejszych trendów, które w kolejnych miesiącach mają się dość wyraźnie zaznaczyć na rynku handlu elektronicznego. W bieżącym roku wartość zakupów dokonywanych z poziomu urządzeń mobilnych ma sięgnąć ...
-
Masz sklep na Facebooku? Nie łam prawa!
... koszty transportu reklamowanego towaru w obie strony. Najpóźniej w chwili dostawy towaru sprzedawca musi na trwałym nośniku potwierdzić 21 obowiązków informacyjnych. Social commerce jest elastycznym, angażującym i coraz bardziej atrakcyjnym kanałem sprzedaży dla rodzimych e-sprzedawców. Warunki, na których klient dokonuje zakupów, także przy ...
-
VIII Targi eHandlu
... pierwszy. Debiutujące firmy zajmą blisko blisko 30% stoisk i będą to takie marki jak m. in.: DHL Parcel, Adexon, testuj.pl, EIMAG Commerce, FATPAK.pl, EmailLabs, OptiSale, sendFAST.pl, Clicktrans.pl, Selly Shop, Remintrex.com i wielu innych. Bezpłatne uczestnictwo w Targach i prezentachach zapewnia rejestracjana ...
Tematy: Targi eHandlu, e-commerce -
Smartfon za zakupach
Pomimo dynamicznego rozwoju e-commerce zakupy w sklepach stacjonarnych ciągle nie tracą na popularności. Zauważalny staje się jednak nowy trend - w trakcie zakupów w tradycyjnym sklepie konsumenci sięgają po smartfony i porównują ceny z proponowanymi przez e-sklepy. Instytut GfK postanowił sprawdzić, jak wykorzystujemy telefony komórkowe podczas ...
-
5 rad jak sprzedawać w m-commerce
Urządzenia mobilne są już odpowiedzialne za ponad 60 procent ruchu na stronach internetowych. Nic zatem dziwnego, że intensywnie rosną również dochody generowane przez m-commerce - w ostatnich 12 miesiącach zanotowały one ponad stuprocentowy wzrost. Takie statystyki doskonale potwierdzają, że mobile nie jest chwilowym trendem i fanaberią ...
-
Jak osiągnąć sukces w e-commerce?
... , będąc rodzimym e-sklepem, „ugryźć” tort wart ponad 31 miliardów złotych? W jedności siła Najnowsze badania ,,Building the business case for a unified commerce platform” wskazują, że coraz więcej sprzedawców rozumie, jakie znaczenie dla sukcesu sklepu ma integracja wszystkich kanałów sprzedaży. Aż 53 proc ...
-
Poczta zapowiada inwestycje. I własne paczkomaty
Mocne wejście w obsługę e-commerce, własne paczkomaty, debiut na giełdzie, usługi bankowe oraz ubezpieczeniowe – Poczta Polska przedstawiła swoje plany inwestycyjne i rozwojowe na najbliższe pięć lat. Poczta Polska zamierza utrzymać się w pierwszej trójce największych operatorów paczkowych w Polsce. Jak zakłada Poczta Polska w swojej strategii na ...
-
Zakupy online w wykonaniu Kowalskiego
O tym, że polski e-commerce gna do przodu niczym TGV, a Polacy wydają w sieci coraz więcej pieniędzy, nie trzeba przekonywać chyba nikogo. Zwyczajom zakupowym internautów postanowił przyjrzeć się dom mediowy Mindshare Polska. W tym właśnie celu zrealizował badanie „Zakupy w internecie”, z którego wynika m.in., że Internet to miejsce, w którym ...
-
Jak pozycjonować sklep internetowy?
Co czwarty Polak robi zakupy online. Nie jest więc tajemnicą, że prowadzenie e-sklepu może stać się żyłą złota. Jednak jeśli odpowiednio nie zadbasz o swój biznes, branża e-commerce nie zostawi na Tobie suchej nitki. Pozycjonowanie w wyszukiwarce jest zatem obowiązkowym elementem strategii marketingowej. Jak to robić efektywnie i szybko? Podsuwamy ...
-
Płatności mobilne osiągną 1 trylion dolarów
Handel internetowy rozwija się w błyskawicznym tempie. Coraz większą popularnością cieszy się również m-commerce. Nic zatem dziwnego, że na rynku pojawia się coraz więcej platform i aplikacji do dokonywania płatności mobilnych. Forrester szacuje, że już w 2017 roku wartość rynku m-płatności sięgnie, bagatela, 1 tryliona dolarów. Jak wynika z ...
-
Jak galerie handlowe dbają o wizerunek w Internecie?
Niektórzy analitycy rynku wieszczą, że centra handlowe już wkrótce zostaną zdetronizowane przez e-commerce, a sklepy stacjonarne zostaną zepchnięte do roli show roomów. Inni twierdzą, że wyraźnym trendem stanie się socjalizacja malli jako miejsca spotkań towarzyskich. Tak czy inaczej istotny dla galerii handlowych stanie się wizerunek w Internecie ...