eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Facebook w Polsce VII 2014

Facebook w Polsce VII 2014

2014-08-12 13:31

Facebook w Polsce VII 2014

Facebook w Polsce VII 2014 © Sondem - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Letnia aura opanowała także Facebooka. Tylko w lipcu bieżącego roku tematyka związana z wakacjami pojawiła się na nim niemal 26 tysięcy razy. Administratorzy stron prześcigali się z w zapraszaniu użytkowników do angażowania się w różnego rodzaju aktywności, w tym do uczestnictwa w konkursach. Słowo "zapraszamy" pojawiło się w aż 19,5 tys. postach, podczas gdy wzmianka o konkursach znalazła się w 10,7 tys. z nich.

Przeczytaj także: Facebook w Polsce V 2014

Więcej obrazu

Na Facebooku w lipcu zdecydowanie rządziła komunikacja wizualna. Aż 65% wszystkich wpisów opublikowanych przez niemal 8 tys. stron zawierało zdjęcia. Na drugim miejscu uplasowały się posty z linkami, stanowiące 19% aktualizacji. Z kolei statusy tekstowe oraz posty z wideo cieszyły się podobną popularnością, stanowiąc po 8% wszystkich wpisów. Zupełnie inaczej sytuacja wyglądała w czerwcu. Wówczas zdjęcia również były najpopularniejsze, jednak stanowiły "tylko" 50,4% wszystkich aktualizacji, podczas gdy linki znajdowały się w 34% z nich. Popularność statusów tekstowych oraz zawierających wideo nie zmieniła się znacząco, ponieważ typy te stanowiły odpowiednio 7% oraz 8% wszystkich postów opublikowanych w czerwcu.

Wakacyjne zmiany w kategoriach Fanpage Trends

W lipcowym wydaniu Fanpage Trends kilka odświeżających zmian. Idąc za głosem czytelników, zdecydowaliśmy się podzielić kategorię "Centra handlowe i supermarkety" na dwie mniejsze kategorie o analogicznych nazwach. Dodatkowo usunęliśmy z raportu kategorię "Zakupy grupowe", w której od kilku miesięcy panował kompletny zastój, aby większą uwagę poświęcić... jedzeniu. Od lipca kategoria "Żywność" została podzielona na: "Nabiał", "Słodycze" oraz "Żywność − inne".

fot. mat. prasowe

Liczba fanów i jej zmiana

Profil Tic Tac lubi ponad 1,1 mln osób


Wśród centrów handlowych najliczniejszym gronem fanów na Facebooku może pochwalić się warszawska Arkadia, która o blisko 70 tys. osób wyprzedza również stołeczną Galerię Mokotów. Ostatnie miejsce na podium należy do Złotych Tarasów. Z kolei wśród supermarketów najlepiej na Facebooku radzi sobie Lidl Polska posiadający ponad 870 tys. fanów. Drugie miejsce należy do Ekspertów Tesco z 553 tys. zwolenników. Na pozycji trzeciej plasuje się Carrefour Polska, który lubi ponad 195 tys. osób.

Spośród produktów nabiałowych najpopularniejszy jest Mały Głód, który stanowi przekąskę już dla ponad 1,1 mln osób. Znacznie mniejsze, ale jednak również bardzo liczne, bo złożone z ponad 205 tys. osób, grono fanów posiada także Activia. Trzecią pozycję zajęła z kolei Bakoma 7 zbóż, której profil polubiło ponad 176 tys. osób. W kategorii "Słodycze" walka o pierwsze miejsca w rankingu jest bardziej wyrównana. Profil Tic Tac lubi ponad 1,1 mln osób, a drugą w zestawieniu stronę wafelków Góralki "tylko" nieco ponad 100 tys. osób mniej. Trzecia w rankingu Nutella zebrała ponad 824 tys. fanów z Polski. W kategorii "Żywność − inne" prym wiedzie profil przepisy.pl posiadający ponad 633 tys. zwolenników. Drugie są chipsy Lay’s, które chrupie ponad 592 tys. osób, a najniższe miejsce na podium zajmuje profil marki Winiary z gronem fanów liczącym 381 tys.

fot. mat. prasowe

Ranking wg liczby zaangażowanych

Trudno przegapić efektowny skok Górnika Zabrze, który awansował w zestawieniu najbardziej angażujących marek aż o 260 pozycji, osiągając 100% zaangażowania fanów.


 

1 2

następna

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: