eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › M-commerce: kultura i rozrywka w modzie

M-commerce: kultura i rozrywka w modzie

2014-01-23 10:29

M-commerce: kultura i rozrywka w modzie

Rośnie zainteresowanie kulturą i rozrywką w kanale mobilnym © vege - Fotolia.com

Bilety na koncerty i wydarzenia kulturalne stanowią ponad 22 procent wszystkich zakupów mobilnych w USA. W Polsce trend ten dopiero przybiera na sile, jednak już rok temu co trzeci badany deklarował, że zamierza je kupować. To duża szansa dla handlu mobilnego w naszym kraju, zwłaszcza że tego typu serwisy notują już 8 procent wejść z urządzeń mobilnych. Co więcej, użytkownicy smartfonów i tabletów, równie chętnie jak internauci korzystający z komputerów, wydają pieniądze na zakup kultury i rozrywki - podaje Tixar.pl.

Przeczytaj także: M-commerce w Polsce: trendy 2014

Pod koniec 2013 roku urządzenia mobilne generowały średnio 15 procent światowego ruchu w internecie. W Polsce liczba ta podwoiła się na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy, aby w grudniu 2013 roku osiągnąć poziom 9 procent. Taka tendencja ma pozytywny wpływ na zwiększenie rynku m-commerce. W USA jego wartość wynosiła w ubiegłym roku 12 miliardów dolarów, a w tym roku zwiększy się do 17 miliardów dolarów. Rodzimy rynek handlu mobilnego również zyskuje. Jeszcze w 2013 roku wyceniano go na pół miliarda złotych, a w tym eksperci szacują, że osiągnie miliard złotych.

Kultura i rozrywka w mobile

Wśród najlepiej sprzedających się towarów i usług w USA możemy znaleźć m.in. rozrywkę, która jest odpowiedzialna za 11 procent transakcji i zajmuje 4. miejsce pod względem popularności. – W Polsce kultura i rozrywka cieszą się również dużym zainteresowaniem. 12,6 procent użytkowników smartfonów i 13,1 procent użytkowników tabletów szuka informacji na ten temat w internecie. Daje to odpowiednio 2. i 3. miejsce pod względem popularności tematów, o których najczęściej czytają internauci – wyjaśnia Bogdan Marszałek, dyrektor zarządzający w Tixar.pl.

fot. vege - Fotolia.com

Rośnie zainteresowanie kulturą i rozrywką w kanale mobilnym

Osoby korzystające z urządzeń mobilnych już nie tylko przeglądają informacje na temat kultury i rozrywki, ale coraz częściej dokonują zakupu biletów na takie wydarzenia.


Z polskiej perspektywy

Osoby korzystające z urządzeń mobilnych już nie tylko przeglądają informacje na temat kultury i rozrywki, ale coraz częściej dokonują zakupu biletów na takie wydarzenia. – Już dziś użytkownicy mobilni odwiedzający nasz serwis generują 8 procent wejść. Co ważne, sprzedaż w kanale mobilnym jest realizowana na zbliżonym poziomie skuteczności, co w przypadku tradycyjnego e-commerce – informuje Bogdan Marszałek z Tixar.pl. - Estymujemy, że wraz z upływem czasu różnica między tymi dwiema grupami będzie się systematycznie zmniejszać – podsumowuje Marszałek. Potwierdzeniem powyższej tezy są prognozy instytutu badawczego emarketer.com, który prognozuje, że w ciągu najbliższych 5 lat urządzenia mobilne prześcigną komputery pod względem ruchu generowanego w internecie. To w konsekwencji powinno przełożyć się do zwiększenia sprzedaży i wartości rynku m-commerce.

Mobile commerce w Polsce jest jeszcze we wczesnym stadium rozwoju. Na przykładzie sprzedaży rozrywki i kultury w tym kanale, widać jednak duży potencjał drzemiący w tej formie dystrybucji.

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: