eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › M-commerce 2013

M-commerce 2013

2013-06-24 12:14

M-commerce 2013

Polska liderem w zakresie handlu mobilnego? © NAN - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Według najnowszych danych Polska ma wszelkie możliwe atuty, by stać się liderem w zakresie handlu mobilnego w tej części Europy. Już dziś 2 na 3 kupowane telefony są smartfonami, 5 milionów osób korzysta z internetu mobilnego, a na 1 mieszkańca średnio przypada 1,4 karty SIM. Według szacunków wartość rodzimego rynku m-commerce ma osiągnąć w tym roku 0,5 miliarda złotych. Mimo tak pozytywnych informacji, polskie sklepy internetowe nie są jeszcze gotowe na nadchodzące zmiany. Pełen obraz stanu polskiego handlu mobilnego przedstawia najnowszy raport platformy mGenerator.pl.

Przeczytaj także: Branża turystyczna radzi sobie w m-commerce

W USA 1 dolar zainwestowany w rozwiązania mobilne przynosi aż 20 dolarów zysku. Tylko w zeszłym roku konsumenci tym kanałem zakupowym wydali tam 8 miliardów dolarów. Najnowsze prognozy mówią, że w tym roku kwota ta wzrośnie do 12, a w 2015 może osiągnąć nawet 22 miliardy dolarów. Jednocześnie prognozuje się, że sprzedaż za pomocą urządzeń mobilnych będzie najdynamiczniej rozwijającym się kanałem dystrybucji. Europa Zachodnia również przeżywa prawdziwy boom m-commerce co 15 sekund ktoś robi zakupy za pomocą smartfona lub tabletu. W samych Niemczech przemysł odzieżowy zarabia w ten sposób co minutę 70 euro, Francuzi natomiast w tym samym czasie wydają 10 euro na usługi turystyczne.

fot. mat. prasowe

Wzrost liczby odwiedzin e-sklepu z urządzeń mobilnych w roku 2012 względem 2011?

80 procent właścicieli sklepów internetowych zauważyło wzrost liczby odwiedzin ze smartfonów i tabletów w 2012 roku.


W oczekiwaniu na rewolucję mobilną w Polsce

Bieżący rok przyniesie duże zmiany na rynku handlu mobilnego w Polsce. Jeszcze nigdy w naszym kraju nie było lepszych warunków do rozwijania sprzedaży w tym kanale. - 300 mln zł - to wartość zakupów przez urządzenia mobilne w 2012 roku w Polsce, włączając w to telefony komórkowe – mówi Tomasz Karolak, country manager w zanox. Według prognoz suma ta może się zwiększyć w tym roku nawet do 0,5 miliarda złotych. Równie optymistyczne dane przedstawia Michał Rokosz z Foodpanda.pl, serwisu do zamawiania jedzenia przez internet.

fot. NAN - Fotolia.com

Polska liderem w zakresie handlu mobilnego?

Jeszcze nigdy w naszym kraju nie było lepszych warunków do rozwijania sprzedaży w tym kanale. - 300 mln zł - to wartość zakupów przez urządzenia mobilne w 2012 roku w Polsce, włączając w to telefony komórkowe.


- Obecnie już co 10-te zamówienie w naszej firmie realizowane jest przez aplikację mobilną. Jest to znacznie wyższy procent niż w większości krajów, gdzie obecny jest nasz serwis. Dodatkowo, użytkownicy zamawiający przez aplikację znacznie częściej ponawiają zamówienia, niż użytkownicy zamawiający przez stronę internetową. Klub zakupowy Stilago.pl informuje natomiast, że odnotował 35-procentowy wzrost odwiedzin z urządzeń mobilnych rok do roku.

Mimo ciągle obecnego spowolnienia gospodarczego, Polacy coraz chętniej korzystają z mobilnego internetu. Według estymacji Gemius do końca 2013 roku, będzie on odpowiadał za 9 proc. całego ruchu w polskim internecie.

fot. mat. prasowe

Jaki procent sprzedaży w Państwa e-sklepie generują zamówienia realizowane przez mobilną stronę?

Dla 3 proc. respondentów sprzedaż za pomocą urządzeń mobilnych stanowi już 10-20 proc. ogólnej wartości sprzedaży. Dla 12 proc. ankietowanych sklepów jest to 5-10 proc. ogólnej wartości. W przypadku blisko co trzeciego badanego (29 proc.) wartość ta wynosi do 5 proc.


Ten trend rozumieją firmy zza oceanu i już teraz przeznaczają 90 procent budżetów reklamowych na dostosowanie swoich serwisów www do wymagań urządzeń przenośnych. W Polsce też widać już pierwsze przejawy zmiany nastawienia przedsiębiorców, prowadzących internetowe sklepy, do rozwiązań mobilnych. Z badań mGenerator.pl wynika, że 41 proc. z nich deklaruje wprowadzenie takich ułatwień dla użytkowników w ciągu najbliższych 6 miesięcy. Niestety taka samo liczna grupa badanych deklaruje, że uczyni to dopiero w najbliższych 2 latach. - W dzisiejszych czasach klient uzbrojony w urządzenia mobilne, ze stałym dostępem do internetu oraz wsparciem poprzez usługi geolokalizacyjne, może realizować zakupy w każdym miejscu i czasie. Nie skorzysta więc z oferty sklepów niedostosowanych do smartfonów. Marketerzy i firmy, które o tym zapominają i nie dostosowują się do wymagań rynkowych już teraz tracą: klientów, przychody i możliwe rekomendacje w grupie znajomych - mówi Piotr Krawiec, dyrektor generalny w mGenerator.pl. W chwili obecnej mamy więc sytuację, w której sklepy internetowe nie są przygotowane do obsługi klienta dysponującego już urządzeniami mobilnymi i chcącego w ten sposób kupować w sieci.

fot. mat. prasowe

Czy strona lub aplikacja mobilna zwiększają lub mogłyby zwiększać sprzedaż w Waszym e-sklepie?

Przeważająca ilość badanych (76 proc.) stwierdziła, że wdrożenie ułatwień dla użytkowników smartfonów i tabletów, może wpłynąć na zwiększenie zainteresowania ich sklepem. Podobna grupa (73 proc.) uznała, że przekładają się one na zwiększenie zysków.


 

1 2

następna

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: