M-commerce 2013
2013-06-24 12:14
Przeczytaj także: Branża turystyczna radzi sobie w m-commerce
M-commerce w praktyce 2013
Z badań mGenerator.pl wynika, że właściciele polskich e-sklepów zaczynają dopiero interesować się handlem mobilnym. Może zachęci ich do tego fakt, że już teraz 31 proc. Polaków posiada smartfony, a liczba ta stale rośnie. Co prawda, na chwilę obecną inwestycja w mobilną stronę, aplikację czy sklep - może wydawać się jedynie atrakcyjnym wyróżnikiem na tle konkurencji. Jednak jak pokazuje przykład rynków zachodnich, w ciągu najbliższych miesięcy stanie się wymogiem. Dlatego, zamiast wstrzymywać się z wdrożeniem rozwiązań mobilnych, warto pomyśleć o tym już dziś. Nawet kilku miesięczna zwłoka, może okazać się do dystansem trudnym do nadrobienia.
Z przeprowadzonego badania wynika, że 76 proc. polskich sklepów internetowych nie posiada żadnych ułatwień – strony lub aplikacji - dla użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych. 41 proc. badanych planuje je wprowadzić dopiero w ciągu najbliższych 2 lat, a 19 proc. sklepów, nie planuje w ogóle ich wdrażać. Opiniom właścicieli sklepów internetowych przeczą widoczne zmiany dotyczące ruchu generowanego przez urządzenia mobilne w ich własnych sklepach. 80 procent z nich zauważyło wzrost liczby odwiedzin ze smartfonów i tabletów w 2012 roku.
fot. mat. prasowe
Czy należy wdrożyć płatności mobilne w Waszym sklepie?
O badaniu M-commerce w praktyce 2013
Badanie przeprowadziła w maju 2013 roku, agencja Praktycy.com, na zlecenie platformy mGenerator.pl. Dane zostały zebrane od próby N=347 polskich sklepów internetowych. W skład grupy badawczej wchodzili właściciele oraz menadżerowie e-sklepów. W badaniu zastosowano metodę CAWI – komputerowo wspomagany wywiad za pomocą ankiety internetowej. Kwestionariusz badania składał się z 18 pytań jedno i wielokrotnego wyboru.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
M-commerce w Polsce: trendy 2014
-
PayPal: m-commerce rośnie w siłę
-
Długa droga przed m-commerce
-
M-commerce: kultura i rozrywka w modzie
-
M-commerce: aplikacje mobilne pomagają w sprzedaży
-
E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane
-
E-commerce powoli hamuje
-
Zakupy online: co kupujemy częściej niż przed pandemią?
-
Zakupy online: jakie trendy na kolejne lata wyznacza pandemia?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)