-
Upadłości firm I-VI 2012
... handlu detalicznego, mające obroty nawet na poziomie dwudziestu kilku milionów złotych, handlujące w kilku albo i więcej placówkach. Jeżeli liczba bankructw takich silniejszych w stosunku do pojedynczych sklepów podmiotów znacząco wzrosła (o 85%), to z pewnością słabsze, pojedyncze jednostki handlowe mają nie mniejsze problemy. Różnice regionalne ...
-
Rynek odzieży i obuwia w Polsce 2011-2012
... sklepów sieciowych wskazują na pierwszy, od czasu rozpoczęcia badań, spadek liczby placówek w sieciach w 2011 roku, o ok. 200 sklepów. Dotyczyło to zwłaszcza sklepów ... ciągu ostatnich dwunastu miesięcy najdynamiczniejszy rozwój liczby sklepów widoczny był szczególnie w segmencie dyskontów. Ich liczba w skali rocznej wzrosła o 20%, do czego przyczyniły ...
-
M-commerce 2013
... tego fakt, że już teraz 31 proc. Polaków posiada smartfony, a liczba ta stale rośnie. Co prawda, na chwilę obecną inwestycja w mobilną ... planuje je wprowadzić dopiero w ciągu najbliższych 2 lat, a 19 proc. sklepów, nie planuje w ogóle ich wdrażać. Opiniom właścicieli sklepów internetowych przeczą widoczne zmiany dotyczące ruchu generowanego przez ...
-
Centra handlowe od(nowa)
... największe marki handlowe w USA zamknęły łącznie niemal 6 000 swoich sklepów. Z roku na rok liczba takich zdarzeń rośnie i w perspektywie 7 lat prognozowana jest likwidacja ... Zachodniej, jak Niemcy czy Francja, nie doświadczyły jeszcze masowych likwidacji sklepów, głównie z powodu niższego udziału sektora e-commerce w handlu detalicznym. Nie oznacza ...
-
Sklepy stacjonarne wracają do łask. Jak zatrzymać klientów?
... supermarketów i sklepów spożywczych Jak zatem wynika z powyższego, 71% konsumentów na świecie – a 68% w samym USA – mówi, że zaczynają się czuć komfortowo powracając do sklepów stacjonarnych po złagodzeniu przez wadze obostrzeń. Rzeczywiście, 67% kupujących na świecie twierdzi, że powróciło do tzw. sklepów przyjemnościowych. W USA liczba ta ...
-
E-commerce w Polsce 2005
... USA - 61%. O coraz lepszej kondycji polskiego e-commerce, świadczą także obroty sklepów działających w sieci - prawie 1 mld złotych w 2004 (wartość bez obrotów z platform aukcyjnych ... podstawowych wskaźników, potwierdza tą tezę – dodaje. Wielkość rynku, wartość obrotów, liczba internautów oraz średnie wydatki na e-zakupy były przyczyną dotychczas ...
Tematy: handel elektroniczny, e-commerce -
Handel detaliczny: Rosja i Ukraina najatrakcyjniejsze
... umieszczenie Odessy, Doniecka i Charkowa tak wysoko są duża liczba mieszkańców oraz brak istotnej konkurencji na lokalnych rynkach. Zupełnie inna sytuacja panuje w wielkich rosyjskich metropoliach, Moskwie i Sankt Petersburgu, których mieszkańcy mają dostęp do szerokiej gamy sklepów różnych formatów. Niemniej jednak, w prowincjonalnych, choć dużych ...
-
Zwyczaje zakupowe Polaków
... , koszyk na zakupy, czytniki cen, duża liczba przymierzalni, możliwość wypróbowania produktu/kosmetyku, krótki czas oczekiwania czy elastyczne formy płatności. Są to osoby, które stosunkowo dużą wagę przykładają do promocji i programów lojalnościowych. Kupujący po sąsiedzku/„miłośnicy sklepów osiedlowych”. Tą trzecią pod względem wielkości grupę ...
-
Handel detaliczny a kradzież towaru 2009
... czynów. Dlatego w 2009 r. wykryto tylko 837,6 tys. kradzieży dokonanych przez pracowników sklepów. Podobna wartość strat powodowanych przez obie grupy wynika z tego, że ... kwestii. Ponad 41% firm uznało, że w minionym roku znacznie wzrosła u nich liczba kradzieży dokonywanych przez klientów, natomiast 19,5% zauważyło większą nielojalność pracowników. ...
-
Sieci handlowe chcą się rozwijać
... już obecni — podobny odsetek odnotowano w zeszłym roku. Wzrosła też liczba detalistów zamierzających otworzyć dodatkowe sklepy w miastach, w których prowadzą już działalność — z 9% ... którego detaliści planują otworzyć w 2012 roku średnio 36 sklepów (wzrost w stosunku do 30,3 sklepów w roku ubiegłym). W obliczu kurczących się dochodów ...
-
Ulubione sklepy Polaków
... , Biedronka, H&M, Reserved, Sephora, Super-Pharm i Douglas. Które ze „złotej dziesiątki” sklepów najczęściej pojawiają się w mediach i jak mocno taki przekaz wpływa na ... wpływać na jego wyniki sprzedażowe, natomiast w przypadku sieci sklepów będzie wspomagać działania promocyjne. Niemniej jednak rezultaty w zestawieniu występowalności marek ...
-
Po co e-sklepom opinie konsumentów?
... lutym i marcu 2015. Swoim zasięgiem objęła 200 sklepów internetowych. Od satysfakcji do promocji Dla 75% sklepów internetowych opinie potransakcyjne są narzędziem służącym do mierzenia ... Sklepy mają świadomość tego, że wraz z poziomem rekomendacji rośnie też liczba klientów. Na pytanie: „Co powodują pozytywne opinie o sklepie internetowym?” badane ...
-
Jak zakaz handlu w niedzielę wygląda w Europie?
... we Francji w niedziele powinien zostać całkowicie zderegulowany. Hiszpania Pomimo wpływu związków zawodowych oraz zrzeszeń małych sklepów, które doprowadziły do zaostrzenia prawa w latach 90’, niewielka ich liczba przetrwała do dzisiaj. Burzliwe debaty parlamentarne z udziałem związkowców i organizacji branżowych nie zatrzymują procesu postępującej ...
-
Rynek pracy specjalistów III kw. 2018
... . Mimo spadków w całej kategorii, od początku 2018 roku rośnie natomiast liczba ofert dla pracowników B2C – handlu detalicznego. W pierwszej edycji nowej sekcji raportu Rynek Pracy ... tego roku w Polsce zlikwidowano 8800 sklepów – głównie małych punktów usługowych. Na rynku działa jednak nadal około 260 000 sklepów. Dane te mają przełożenie na ...
-
Wolne niedziele, czyli zero rezultatów?
... uwagę na to, że nie spadła konsumpcja indywidualna, a obroty sklepów generalnie rosną. – mówi Cezary Kaźmierczak, prezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców ... w sekcji PKD obejmującej handel, w istotnym stopniu zmniejszyła się liczba pracowników najemnych, zaś zwiększyła się liczba pracujących, pomagających bezpłatnie członków rodziny. Może być to ...
-
Rynek reklamy ma za sobą najlepszy rok od 2008 r.
... sklepów Martes Sport, Smyk, czy Tesco przełożyły się na spadek wartości rynku w czwartym kwartale o 9,9%. Branża kinowa ma za sobą rekordowy rok zarówno pod względem frekwencji, jak i przychodów reklamowych. Liczba ...
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
... zakupy online było niemal rewolucyjne. Ostatni raport firm Shoper i SMSAPI “Komunikacja sklepów internetowych” pokazuje, że aż co trzeci Polak w czasie pandemii przerzucił się na kupowanie ... popyt na pracowników w firmach z sektora e-commerce. Jak podawała w sierpniu Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, liczba ofert pracy w tej branży ...
-
Zakupy online tracą klientów. Polacy wracają do centrów handlowych?
... jednak jeden wyjątek. W porównaniu z poprzednią edycją stopniała liczba osób, które planują robić zakupy w centrach handlowych. Okazuje się, że respondenci preferują otwarte parki handlowe, obejmujące odrębne budynki ze sklepami do których wchodzimy z zewnątrz. Ten rodzaj sklepów zyskał we wszystkich badanych kategoriach – planujemy w przyszłości ...
-
Black Friday 2022. Co prognozują eksperci?
... , które obserwowaliśmy w ostatnich kwartałach i mimo powrotu części konsumentów do sklepów stacjonarnych po względnym opanowaniu pandemii. Inna sprawa to nastroje konsumenckie, ... jak i kupujących. Dobrze zorganizowana promocja z tej okazji sprawia, że liczba zamówień w sklepach internetowych rośnie o nawet kilkadziesiąt procent w porównaniu do " ...
-
Blisko 50% Polaków robi zakupy online za granicą
... kupujemy najczęściej? Rynek e-commerce nieustannie się rozwija, a wraz z nim e-handel transgraniczny (z ang. cross-border e-commerce). Liczba e-konsumentów korzystających z oferty zagranicznych dostawców rośnie. Dla sklepów internetowych jest to szansa na dystrybucję oferowanych produktów i usług poza lokalnym rynkiem. PayU, operator płatności ...
-
Parki handlowe deklasują centra
... w Polsce ciekawie przedstawia się sytuacja sklepów małoformatowych (do 300 m kw.). Według Polskiej Izby Handlu w sierpniu 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w tego typu sklepach była o 4,9% wyższa niż rok wcześniej, chociaż liczba transakcji zmniejszyła się o ponad 2%. W tym okresie klienci sklepów małoformatowych płacili za zakupy średnio 24 ...
-
Rośnie rumuński rynek detaliczny
... tempie 16.5% i osiągnie równowartość 38 mld €. Co ciekawe, za szybki wzrost obrotów sklepów w Rumunii odpowiada głównie handel produktami spożywczymi, wartość którego wzrosła o 27.8%. W ... zainwestowali w 1996 roku). Wczesne wejście na rynek i wciąż jeszcze mała liczba hipermarketów powodują, że Rumunii traktują hurtownie cash and carry jako placówki ...
-
Szkodliwe programy mobilne 2012
... oficjalnych sklepów z aplikacjami Mimo wprowadzenia przez Google nowego modułu antywirusowego Google Bouncer, który automatycznie skanuje wszystkie nowe aplikacje na Google Play (wcześniej znany jako Android Market), średnia liczba i skala incydentów w tym sklepie nie zmieniła się znacząco. Naszą uwagę zwraca zwykle największa liczba infekcji ...
-
Upadłości firm II 2017
... art. konsumpcyjnych w detalu pociągnęła za sobą koncentrację w hurcie, a obecnie w produkcji. Spada liczba małych sklepów, ich miejsce zajmują sieci i dyskonty (szacujemy ich udział w rynku na ... wytwórców i dostawców: w zakładach mięsnych czy mleczarskich. Coraz więcej sklepów jest „usieciowionych” a duża sieć kupuje u dużego dostawcy. Zmiany ...
-
Czy zakaz handlu zmieni ulice handlowe w Krakowie?
... liczba najemców z sektora gastronomicznego z( 27% w 2014 do 33% w 2018 roku). Współczynnik lokali oczekujących na wynajęcie pozostaje na stałym poziomie 3%. Podobnie jak na Floriańskiej, sytuacja przedstawia się na ulicy Grodzkiej. Udział w składzie najemców sklepów ...
-
Najczęściej odwiedzane internetowe sklepy meblowe w Europie. Liderem IKEA.com
... pojawia się Jysk i duża grupa sklepów należących do mniejszych graczy. Wśród sklepów ... sklepów meblowych z największą liczbą unikalnych użytkowników w naszym kraju uplasowały się: Jysk (2 mln wejść), Agata (1,6 mln wejść), BRW (1 mln wejść) i meble.pl (600 tys. wejść). Zakupy w internecie stały się znacznie powszechniejsze przez co maleje liczba ...
-
Zaufanie w handlu elektronicznym
... , że klienci dokonujący zakupów w sklepach internetowych są przeważnie bardzo wymagający. Etap rozwoju handlu elektronicznego w Polsce oraz liczba obecnych i potencjalnych klientów sklepów wirtualnych potwierdzają wcześniejsze wnioski o konieczności kierowania swojej oferty przez e-przedsiębiorstwa do klientów bardzo lojalnych. Przewidywany rozwój ...
-
Handel elektroniczny w 2005 roku
... . O około 25 proc. wzrosła również liczba klientów kupujących za pomocą Internetu (przeszło 14 milionów). Internet pozwala klientom na wyszukiwanie produktów o najniższych cenach w czasie, który im najbardziej odpowiada. To właśnie internetowe zakupy stanowią największą konkurencję dla tradycyjnych sklepów. Według specjalistów z Verdict bardzo dużą ...
-
Cushman&Wakefield: rośnie popyt na powierzchnie handlowe
... budowlanymi. W drugim kwartale 2009 roku kryzys w handlu był wciąż widoczny. Najemcy sklepów w obawie o swoje przychody próbowali wynegocjować niższe czynsze, rosła też liczba pustostanów w centrach handlowych. Decyzje o lokalizacji nowych sklepów podejmowane są wciąż z dużą ostrożnością. Z drugiej strony Cushman obserwuje wejścia na rynek ...
-
Shopping clubs przyszłością e-handlu?
... społeczności. Dla klubów nie jest bowiem aż tak ważna liczba klientów, ale właśnie ich lojalność. Doskonałym przykładem jest tutaj właśnie Limango - jej sprzedaż ... . Przeciętny Europejczyk coraz częściej zakupy robi właśnie w Internecie. Ponadto powszechność sklepów sieciowych sprawia, że markowe rzeczy stanowią obiekt zainteresowania wielu osób, ...
-
Mobilne SEO i pozycjonowanie "long tail"
... – firmy usługowe Pozycjonowanie szerokie przynosi także dobre efekty nie tylko w przypadku pozycjonowania sklepów internetowych. Dla firm usługowych to także najlepsze rozwiązanie. Na ... strony w Google”, itp. Oczywiście wraz z rozwojem popularności danej usługi, będzie rosła liczba „świadomych” klientów. Można jednak założyć, że zawsze znajdzie się ...
-
Franczyza w Polsce 2016
... 86 proc. rynku. Miniony rok przyniósł również otwarcie 2,5 tys. sklepów i punktów usługowych. Obecnie łączna liczba przekracza już 68,4 tys. Najsilniejszą reprezentację (176 marek) ... zakup wyposażenia lokalu (Alior Bank, Stopiątka) inni optymalizują powierzchnię sklepów (DDD Dobre Dla Domu) lub zapewniają zewnętrzne dofinansowanie inwestycji ...
-
Podatek obrotowy w social media
... Polonia pod koniec 2014 roku w Polsce było 77,5 tys. spożywczych sklepów małoformatowych. Euromonitor w prognozie sprzed kilku lat, która nie uwzględnia projektu podatku sklepowego Prawa i Sprawiedliwości, stwierdza, że w 2025 roku liczba spożywczych sklepów osiedlowych w Polsce ledwie przekroczy 30 tys., osiągając tym samym najniższy poziom ...
-
Po piwo idziemy do małego sklepu
... się piwo. Zaledwie 8,2 proc. sprzedających ten trunek reprezentowało kategorię sklepów wielkopowierzchniowych. Większość (91,8 proc.) stanowiły sklepy małoformatowe, a więc takie, których maksymalna powierzchnia sięga 300 metrów kwadratowych. Choć w 2015 r. liczba małych punktów handlowych zmniejszyła się o 1 proc. w porównaniu z rokiem 2014 ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 3/2017
... pracę w niedzielę i otrzymywać tego dnia wyższe wynagrodzenie. Hiszpania Pomimo wpływu związków zawodowych oraz zrzeszeń małych sklepów, które doprowadziły do zaostrzenia prawa w latach 90’, niewielka ich liczba przetrwała do dzisiaj. Burzliwe debaty parlamentarne z udziałem związkowców i organizacji branżowych nie zatrzymują procesu postępującej ...