-
Sprzedaż obligacji skarbowych VI 2013
... nabyła 27 440 sztuk EDO. Kobiety, podobnie jak w maju, najchętniej wybierały obligacje dwuletnie: 351 731 sztuk, co stanowiło niemal 48 procent całej sprzedaży. Kobiety zdecydowanie chętniej inwestują w obligacje o oprocentowaniu stałym. W przypadku pozostałych rodzajów obligacji zakupy dokonywane przez kobiety stanowią do 50 procent tego, co ...
-
Sytuacja finansowa Polaków 50+: brak oszczędności i zaciskanie pasa
... przez Millward Brown wynika, że bardziej aktywni zawodowo są mężczyźni, niż kobiety – te częściej pobierają natomiast świadczenia emerytalne. Własną działalność gospodarczą również prowadzi ... na realizację swojego hobby – zauważa Łącki. Okazuje się, że kobiety częściej zaciągają pożyczki na zakupy do domu sprzętów typu AGD i RTV, remont domu lub ...
-
Skąd wziąć pieniądze na wakacje?
... przy czym tej odpowiedzi dwukrotnie częściej udzielali mężczyźni (20%) niż kobiety (11%). Dostrzegalne są również różnice pomiędzy odpowiedziami udzielanymi przez Polaków a opiniami ... wakacjach? Po przyjeździe do celu swojej podróży Polacy najchętniej ograniczają wydatki na zakupy na miejscu oraz redukują koszty wynajmu samochodu – w obu przypadkach ...
-
Polscy seniorzy nie płacą kredytów, bo wydają na leki?
... kobiety powyżej 60 roku życia i mężczyźni, którzy ukończyli już 65 lat, wszyscy będący już na emeryturze. Poza czynszem i rachunkami, jako najwyższe pozycje w wydatkach wymienili oni również bieżące zakupy ... na próbie 502 osób przebywających na emeryturze w wieku 60+ lat (kobiety) oraz 65+ lat (mężczyźni). Próba była reprezentatywna dla populacji ...
-
Rośnie zadłużenie Polaków 65+. Emeryci przegrywają z inflacją?
... , większość zapytanych emerytów nie pozwala sobie na odrobinę spontaniczności i robi zakupy spożywcze wyłącznie w sposób przemyślany. Ograniczyli także wydatki na rozrywkę, nie planują ... tys. zł zaległości. Mimo że płatności częściej nie regulują kobiety, to większe długi mają mężczyźni. W Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor i bazie BIK widnieje ...
-
Second hand w internecie: dlaczego kupujemy rzeczy używane?
... of C2C/Classifieds w Allegro Lokalnie. Jak pokazują wyniki badania, robiąc zakupy z drugiej ręki, Polacy najczęściej poszukują produktów w kategoriach, takich jak moda (58%) ... (23%). Wyniki badania pokazują również, że zakupy w określonych kategoriach są silnie skorelowane z płcią. Do kategorii chętniej wybieranych przez kobiety możemy zaliczyć modę, ...
-
Zwyczaje zakupowe Polaków
... sieć Shell. Zakupy po damsku vs sprawunki po męsku Z badania wynika, że takie marki, jak Apart czy Sephora, są wyżej oceniane przez kobiety niż mężczyzn. ... . „Mój Sklep Spożywczy”, „Moje Zdrowie i Uroda”, „Mój Sklep Obuwniczy […]”, „Moje E-Zakupy” kobiety przyznawały ocenianym placówkom znacznie wyższe noty niż mężczyźni. Poszukiwacze niskich cen vs ...
-
Zarobki Polaków coraz lepsze, ale i tak niewystarczające
... również stosunek obu płci do własnej sytuacji materialnej. Okazało się, że kobiety i mężczyźni mają podobne odczucia co do swoich zarobków. Można jedynie zauważyć ... w wielu różnych dziedzinach finansowych. Codzienne zakupy – zamiast chodzić do sklepu codziennie, warto zaplanować z wyprzedzeniem cotygodniowe, duże zakupy, na co dzień uzupełniając ...
-
Czy klienci galerii handlowych kupują prezenty online?
... starsze zostawiły kupno prezentów w tym roku na ostatnią chwilę? To kobiety w okresie przedświątecznym są częstszymi klientami centrów handlowych i stanowią ok. 55% ... aktywni zawodowo, którzy mogą mieć coraz mniej czasu na zakupy w centrach handlowych i sklepach stacjonarnych. Najpopularniejszą aplikacją e-commerce wśród klientów badanych galerii ...
-
Ekologia po polsku. Co robimy, aby zadbać o środowisko naturalne?
... , w szczególności w przedziale 25-34 lata, mieszkańcy największych miast i wsi oraz zdecydowanie częściej kobiety niż mężczyźni. Mieszkańcy małych ośrodków miejskich (do 20 tys. mieszkańców), a także ... zachować postawę proekologiczną podczas zakupów – 28% używa własnych siatek na zakupy, a 22% deklaruje, że nie marnuje żywności jedynie 25% badanych ...
-
Oszczędzanie w 2025 roku to plan połowy Polaków
... ,2 proc.). Najbardziej kosztowne wydatki częściej planują pokryć w ten sposób mężczyźni niż kobiety (48,8 vs. 41,5 proc.). Natomiast prawie co czwarty (24,3 proc.) ... gotowe są zrezygnować kobiety (39 proc. vs. 46 proc. mężczyzn). Natomiast aż 30,2 proc. wszystkich respondentów zamierza ograniczyć codzienne wydatki np. zakupy spożywcze – dodaje ...
-
Oferta banków dla kobiet
... każdym województwie w ogólnej liczbie mieszkańców przeważają kobiety. Czy jest to dowód kobiecej zaradności i rozwagi? Kobiety rzeczywiście są skłonne wydawać więcej, ale są ... Płeć Konsumenta w Marketingu wynika, że kobiety są bardziej skłonne do wydawania pieniędzy, co wynika z tego, że kochają robić zakupy, a za promocją, jak czytamy w serwisie ...
-
Długi kobiet dwukrotnie niższe niż długi mężczyzn
... W których regionach Polski mieszka najwięcej dłużniczek? Jakie zaległości mają dłużniczki-rekordzistki? Jak kobiety zarządzają swoimi finansami? Gdy spojrzymy na listę niesolidnych dłużniczek ... mężczyzn) najpierw ograniczą swoje wydatki do minimum, wiele z nich przejdzie na zakupy rzeczy używanych (26 proc. v 12 proc.), czy spróbuje też sprzedać ...
-
E-klient - zachowania nabywców
... nadal znajduje się w początkowej fazie rozwoju. Jak pokazują zachodnie badania i analizy, kobiety są ważnym segmentem e-klientów [7, str. 2]. Według amerykańskich agencji badawczych ... dostawą czy sposobem dokonania płatności. Zakupy elektroniczne eliminują większość cech, które czynią zakupy tradycyjne nieprzyjemnym obowiązkiem - unika się tłumów, ...
-
Black Friday i Cyber Monday. Inne niż rok temu?
... najczęściej staramy się łączyć zakupy stacjonarne i online: z obydwu tych sposobów korzysta 55% osób biorących udział w badaniu. Wyłącznie w internecie kupuje co piąty z respondentów (22%). Jeśli robimy zakupy online, najczęściej korzystamy z laptopa (37%), smartfona (33%) i komputera stacjonarnego (28%). Przy tym to kobiety chętniej do zakupów ...
-
Budżet domowy w rękach polskich kobiet
... kobiet (82%) jest zadowolona z tej sytuacji i nie chciałoby jej zmieniać”, dodaje. Kobiety mogą jeszcze więcej pracować Zaskakujące wnioski przynosi analiza odpowiedzi z zakresu ... aby zaoszczędzić „nie kupuje niepotrzebnych rzeczy”. Kobiety przyznały się też, że poprawiają sobie humor robiąc zakupy (79 % wskazań) i potwierdziły, że to właśnie one, ...
-
Polscy internauci a zakup auta
... kobiety: mały i zwinny Dyskusyjną i dyskutowaną sprawą są auta dla kobiet: „jaki samochód polecilibyście dla kobiety, który musi mało palić i nie być drogi w utrzymaniu. oczywiście jeszcze musi być mały, taki w sam raz na dojazdy do pracy i ewentualnie nie za duże zakupy ...
-
Polaków kłopoty z pamięcią, czyli o czym zapominamy najczęściej
... ” 35%) Bardziej zaskakuje, że to mężczyźni częściej niż kobiety zapominają o przeglądzie i ubezpieczeniu samochodu (15% mężczyzn w porównaniu do 9% kobiet). Kobiety z kolei – co także jest niespodzianką - częściej ... imion swoich wnuków” „Pojechał z żoną do kuzynki, potem sam pojechał po zakupy i zamiast odebrać żoną po wizycie, wrócił do domu bez ...
-
500 zł na dziecko czy na samochód?
... wydatki. – W zakresie umiejętności zarządzania pieniędzmi istnieją bardzo silnie zakorzenione stereotypy. Kobiety są mniej pewne siebie w kwestiach związanych z finansami – komentowała wówczas ... dysponujący tymi środkami, przeznaczą 500 zł na dziecko na zakupy pośrednio związane z najmłodszymi, takie jak zakup samochodu czy remont mieszkania - ...
-
Polak dba o wygląd zewnętrzny bardziej niż przeciętny Europejczyk?
... proc.). „W świetle wyników badania widać wyraźną różnicę w motywach, którymi kierują kobiety i mężczyźni. Panie dbają o wygląd zewnętrzny przeważnie z pobudek „wewnętrznych” – aby ... i produkt. Najmniejsza lojalność występuje wobec produktów do pielęgnacji ciała. Z reguły zakupy kosmetyków są planowane i najczęściej bardzo precyzyjnie. Od 41 do 46 ...
-
Dlaczego kupujemy odzież używaną?
... w sklepach zgodziło się 24% Polaków. Wśród tych osób dominują kobiety (28% vs. 20% mężczyzn) i mieszkańcy największych miast (32%). Natomiast motywację ... możemy zaobserwować coraz więcej „ekskluzywnych” sklepów z używaną odzieżą (stacjonarnych i online), w których zakupy wcale nie muszą być tanie, a często wśród ubrań można znaleźć wręcz designerskie ...
-
Rynek e-commerce w Polsce i na świecie
... za pomocą wywiadów on-line. Badanie przeprowadzono na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie kupujących w Polsce (n=1543, kobiety i mężczyźni w wieku 18-65 lat). W badaniu brały udział osoby odpowiedzialne za zakupy lub mające na nie wpływ, robiące zakupy w danym kanale (hiper- i supermarkety, mniejsze sklepy spożywcze i drogerie) przynajmniej raz ...
-
Masz sklep stacjonarny? Śledź zachowania, dbaj o doświadczenia
... co trzecia uważa, że jest to najważniejszy powód, dla którego wybierają tradycyjne zakupy, a nie zakupy online. Jedynym krajem, który nie wpisuje się w ten trend są Chiny – ... zakupy, 60% światowych konsumentów w każdym wieku mówi, że “zniżki i promocje” najsilniej wpływają na dokonywanie przez nich zakupów kompulsywnych, przy czym kobiety są ...
-
Deloitte: dlaczego sprzęt sportowy kupujemy stacjonarnie?
... , Lider branży dóbr konsumenckich w Polsce. W sklepach stacjonarnych nieco częściej zakupy robią kobiety niż mężczyźni. Klienci decydujący się na zakupy online wydają średnio 213 euro rocznie. Różnica pomiędzy wydatkami klientów robiących zakupy stacjonarnie i online wynika przede wszystkim z wyższych kwot pozostawianych w sklepach internetowych ...
-
Czyje rekomendacje wpływają na decyzje konsumentów?
... większą rolę. Co ciekawe, to kobiety (45 proc.) częściej niż mężczyźni (26 proc.) przyznają, że zakupy pod wpływem rekomendacji z mediów społecznościowych ... rzetelnych recenzji. O tyle, o ile polecenia najmocniej wpływają na najmłodszych konsumentów, tak zakupy bezpośrednio przez social media są najpopularniejsze wśród Polaków w wieku 40-49 ...
-
Jacy są polscy konsumenci?
... siódme) Polacy najrzadziej wydają pieniądze pod wpływem impulsu. Dużą odporność na nieplanowane zakupy wykazują także Włosi i Hiszpanie. W obliczu atrakcyjnej promocji czy innego ... że kobiety i mężczyźni mają równy ogólny iloraz "zakupowej inteligencji". Mężczyznom łatwiej przychodzi unikanie zakupów impulsowych, natomiast kobiety bardziej świadomie ...
-
Produkty finansowe dla kobiet
... karta charakteryzowała się przede wszystkim bardzo rozbudowanym pakietem rabatów na zakupy w wybranych sklepach, salonach kosmetycznych itd. To właśnie rabaty, obok ładnego ... miesięcznie (przez pierwsze 6 miesięcy jest gratis) nie wydaje się wygórowana. W jego ramach kobiety mogą liczyć na pomoc na wypadek nagłego zachorowania, pakiet medyczny, Home ...
-
Polscy internauci a e-commerce 2010
... mają Ceneo.pl, Skapiec.pl oraz Nokaut.pl. Zakupy grupowe Najnowszy rodzaj zakupów on-line w polskim Internecie – zakupy grupowe – choć jest najrzadziej wykorzystywanym sposobem dokonywania ... względem wieku, statusu materialnego internauty, a także płci. Kobiety częściej słuchają opinii innych internautów, mężczyźni wybierają porównywarki cen. A czy ...
-
Wydatki bieżące, potem oszczędzanie
... ich zainwestowania w produkty finansowe – mówi Monika Szlosek z Deutsche Bank PBC. Kobiety wolą pieniądze odłożyć, mężczyźni – wydać je na sprzęt i gadżety Jak pokazuje ... aż 5 proc. ankietowanych pań i tylko 2 proc. panów. Z kolei zakupy w sklepach RTV i AGD to domena mężczyzn. Chętniej niż kobiety kupowaliby sprzęt do domu oraz gadżety ...
-
Polscy internauci odczuwają skutki kryzysu
... sytuację zdecydowanie częściej zauważają kobiety (56% badanych), rzadziej mężczyźni ( ... kobiety. Sferą życia, w której najsilniej odczuwane są skutki kryzysu, są codzienne zakupy i wydatki „na życie”. Odsetek wskazań tej odpowiedzi (71%) nie zmienił się w porównaniu do wyników poprzedniej edycji raportu. Na trudności ze znalezieniem środków na zakupy ...
-
Lepsze promocje niż programy lojalnościowe
... sklepie. Częściej są to kobiety, osoby w wieku 20-24 ... Kobiety, osoby w wieku 20-24 lata oraz konsumenci z wykształceniem wyższym są bardziej podatni na stałe promocje i wyprzedaże, a mężczyźni, respondenci w wieku 25-34 lata oraz osoby z wykształceniem niższym niż średnie na specjalne ceny na zakup zestawu produktów. Z kolei promocja typu 2 zakupy ...
-
Za biedni na oszczędzanie pieniędzy
... pierwotnie przewidzianych lub wydać na zakupy w Internecie znacznie więcej niż wynosił nasz budżet? Wbrew stereotypom to kobiety mają mniejszą skłonność do spontanicznego ... niż sobie zaplanował. W niekontrolowanych wydatkach na żywność oraz ubrania prym wiodą kobiety. Za to jeśli chodzi o sprzęt elektroniczny, rozrywkę, używki czy utrzymanie auta ...
-
Sytuacja finansowa młodych Polaków cz. 2
... suburbiach miast wiąże się z koniecznością pokonywania wielu kilometrów: do pracy, na zakupy, czy do miejsc rekreacji. Ich wielokrotne pokonywanie wiąże się z wyższymi kosztami. ... tłumaczyli się młodzi mężczyźni (40% do 30% w przypadku kobiet). Z kolei kobiety o wiele częściej wskazują na chwilowe problemy finansowe (45%) i zbyt małe dochody ( ...
-
Mini Cooper S - moc na wyciągnięcie ręki
... z okrągłymi reflektorami uzupełnionymi o diody LED. Każde Mini ma coś w sobie, co przyciąga kobiety. Dla mnie to lekko niezrozumiałe, bo nie podzielam wizualnej ekscytacji na temat ... dwie końcówki rur wydechowych zdradzają, że ta wersja Coopera nie jest jedynie na zakupy. I to akurat bardzo mi się podoba! A jak jest w środku? Tutaj ta sama historia ...
-
Boże Narodzenie w listopadzie? Polacy podzieleni
... do Bożego Narodzenia na dwa miesiące wcześniej (15,8 proc.) to częściej kobiety (17,6 proc.), osoby w wieku do 24 lat (16,9 proc.) i mieszkańcy ... dla nich zdecydowanie korzystniejsze rozwiązanie, ponieważ mogą spokojnie zaplanować zakupy (55,1 proc.). Z tym argumentem zgadzają się głównie kobiety (58,5 proc.), osoby młode (do 24 lat – 65,8 ...