-
Boże Narodzenie 2021: 60% Polaków wyda na prezent maksymalnie 100 zł
... .). Co ciekawe, pandemia nie wpłynęła mocno na zmianę naszych preferencji dotyczących miejsc dokonywania zakupów. W 2019 roku rozkład był podobny. Zakupy w sieci wybierało wtedy 63 proc. osób, a co druga kierowała się do centrum handlowego. W tegorocznym zestawieniu podium najpopularniejszych świątecznych destynacji pod względem ...
-
Kredyt hipoteczny online, czyli chcę, ale się boję
... że klienci poszukujący pieniędzy na zakup mieszkania bezwzględnie oczekują od banków digitalizacji usług. Z jednej strony mamy zatem otwartość na nowe ... danej oferty kredytowej? Które z procedur uzyskania kredytu hipotecznego powinny zostać przeniesione do sieci? Jakie aspekty należy mieć na uwadze, projektując nowe rozwiązania w segmencie kredytu ...
-
Świąteczne zakupy online na ostatnią chwilę. Na co uważać?
... temat sklepu umieszczone w niezależnych serwisach, upewnij się, czy sklep posiada regulamin oraz jakie są warunki zwrotu produktu. Jeśli opinie znalezione w sieci w większości są negatywne lub nie ma ich wcale, powinniśmy zrezygnować z zakupu. Jeśli sklep wydaje się godny zaufania, ale chcemy zabezpieczyć ...
-
E-commerce - najważniejsze wydarzenia 2021 roku
... . Ta była napędzana naturalnym wzrostem popularności zakupów online, ale także obostrzeniami, które wyraźnie podbiły ten trend. Wraz z rosnącą popularnością zakupów w sieci, firmy musiały sobie jednak radzić z nowymi wyzwaniami: rozwój technologii, nowe procesy, logistyka dostaw produktów i komponentów. Dla części z nich oznaczało to ...
-
Czy w 2022 r. Polacy ograniczą wydatki na zakupy?
... w formie stacjonarnej, jak i online (67%). Tylko 15% planuje zakupy wyłącznie stacjonarnie. Z kolei aż 10% deklaruje, że chce kupować praktycznie wyłącznie w sieci. Przyszły rok będzie stał pod znakiem wielokanałowości zakupów. Chodzi już nie tylko zapewnienie dostępu do produktów przez internet i stacjonarnie, ale ...
-
Tylko zakupy online? Co 4. konsument rezygnuje ze sklepów stacjonarnych
... technologię cyfrową w centrum działalności. Ten nowy punkt widzenia jest konieczny, by sprzedawcy mogli odpowiadać na zachodzący postęp – od zapewnienia odporności sieci dostaw po pomoc sprzedawcom w przeobrażeniu doświadczeń zakupowych zorientowanych na klienta – cyfryzacja już dziś zmienia oblicze branży spożywczej. Urządzenia IoT wykrywające ...
-
Ataki na smartfony. Co zrobić, gdy telefon zostanie zainfekowany?
... bezpieczeństwa urządzenia to szybsze niż zwykle wyczerpywanie się baterii czy zwiększone wykorzystanie transmisji danych, niepowiązane z większą intensywnością użytkowania aplikacji i przeglądania sieci. Symptomatyczne są także takie zdarzenia jak samoczynna aktywacja funkcji GPS lub Internetu (Wi-Fi lub dane mobilne) – mówi Kamil Sadkowski ...
-
Zachowania konsumentów: gdzie i jaką kawę kupują Polacy poza domem?
... . Wzrosła sprzedaż ekspresów do kawy. Cały rynek gastronomiczny, w tym kawowy stracił na pandemii. Jednocześnie zyskały w obszarze sprzedaży kawy stacje paliw i sieci sklepów detalicznych, których nie dotknęły ograniczenia pandemiczne. Wydaje się, że ten rok może pozytywnie wpłynąć na powroty do kawiarni, choćby ...
-
Długi firm kurierskich rosną mimo boomu na zakupy online
... znacznymi spadkami handlu elektronicznego na całym świecie, przy czym Europa zaliczyła aż 13 proc. obniżkę. Wygląda na to, że zakupy w sieci na dobre już zagościły w codzienności polskich konsumentów. Początkowa troska o własne bezpieczeństwo przerodziła się w wygodną i oswojoną już przez wielu formę zakupów ...
-
Handel online stanowi już 15 proc. wszystkich zakupów w regionie CEE
... ten obszar rynku może urosnąć o 10 proc. Sprzedaż stacjonarna i online uzupełniają się nie tylko z punktu widzenia konsumenta, ale również z perspektywy sieci detalicznych. Dzięki łączeniu rożnych kanałów, form sprzedaży i zwrotów, mogą one nie tylko wyróżnić się na rynku, zapewniając klientom komfort i indywidualne ...
-
Telefon od windykatora to dobra wiadomość?
... już inny numer i serię. Zmieńmy też od razu loginy i hasła do bankowości elektronicznej oraz innych miejsc, do których logujemy się w sieci – najczęściej bardzo trudno ustalić, jaką drogą dokładnie nastąpił atak i które z tych miejsc było „słabym punktem” w naszym finansowym bezpieczeństwie! Sprawdźmy swoją ...
-
Czy zakupy online robią już wszyscy?
PayPal przedstawia wyniki najnowszej odsłony eCommerce Index 2022. Badanie wyraźnie potwierdza, że rozgrzany w czasach pandemii do czerwoności handel internetowy na dobre zakotwiczył się w gospodarce i nawykach konsumentów. Okazuje się, że zakupy online robi dziś już 97% Europejczyków. Nic nie wskazuje również na to, aby e-commerce nagle zaczął ...
-
Bezpieczne zakupy świąteczne - na co zwrócić uwagę?
... tekstu dowiesz się m.in.: Na czym polega oszustwo na fałszywego sprzedawcę? Dlaczego trzeba uważać na "wyjątkowe okazje"? Jak kupować bezpiecznie w sieci? Twoje zamówienie oczekuje na dostawę, zapłać brakującą kwotę… Komfort związany z zakupami online sprawił, że coraz częściej decydujemy się właśnie na ...
-
Boże Narodzenie 2022 skromniejsze dla prawie połowy Polaków
... wskazuje tylko 3 proc. osób. Polacy wykorzystają też świąteczne premie i bony pracownicze na organizację świąt. W tym roku upominki zamówimy przede wszystkim w sieci Zakupy przez Internet znów zyskały na popularności. Największa grupa badanych deklaruje, że prezenty kupują głównie przez internet (35 proc.), a 9 proc ...
-
7 produktów, które wolimy kupić stacjonarnie zamiast online
... ubrania i buty - to artykuły, które chętniej kupimy w sklepie stacjonarnym, a nie w sieci - wynika z z globalnego badania CBRE. W internecie wolimy zamówić elektronikę, ... Live Work Shop Report”, aż w 7 wolą zaopatrywać się w sklepach stacjonarnych. Chodzi o zakup codziennych, podstawowych produktów oraz luksusowych, w tym biżuterii. Stacjonarną formę ...
-
Na platformach marketplace najczęściej kupujemy odzież, obuwie i kosmetyki
... (7 proc.), co pozwala domniemywać, że mogą być to rzeczy, które wolimy kupować stacjonarnie. 94 proc. użytkowników marketplace’ów szuka informacji w sieci przed zakupem konkretnego produktu Jak wynika z badania Santander Consumer Banku, większość Polaków kupujących na platformach zakupowych, poszukuje informacji w internecie zanim ...
-
W Katowicach powstanie Fabryka Park
... Kaufland, który powstanie na przyległej działce, kupionej od DE Estate (spółki należącej do grupy TDJ). Będzie to trzeci market tej sieci w Katowicach. Wspólnie z parkiem handlowym stworzą spójną architektonicznie całość, za co odpowiedzialna jest pracownia Plus8 Architekci z Zabrza – autor zarówno projektu Kauflandu ...
-
Zachowania konsumentów: inflacja nie sprzyja trosce o środowisko?
... można zaliczyć do tej kategorii. Pokazuje to, jak wiele należy jeszcze zrobić w kwestii edukacji, w którą powinni włączyć się producenci, jak i sieci handlowe. Coraz większa liczba konsumentów jest coraz bardziej świadoma i z rozwagą dokonuje wyborów zakupowych. Nie zmienia to faktu, że wciąż wiele ...
-
Zachowania konsumentów: jak robimy zakupy podczas wakacji?
... miejscu i tych, które znają ze swojego miejsca zamieszkania. Wybór tych pierwszych wynika przede wszystkim z dostępności, tych drugich – ze znajomości asortymentu sieci, a także sprawniejszego poruszania się po znanym sklepie. Wyjeżdżając na urlop, część zakupów spożywczych lubimy jednak robić w sklepach charakterystycznych dla danego ...
-
Zakupy online: rosną wymagania wobec sklepów internetowych
... platformy internetowe. Wzrost zaufania do płatności online oraz usprawnienie systemów dostawy i zwrotów sprawiają, że klienci czują się pewniej dokonując zakupów w sieci. Dzięki temu są skłonni wydawać większe kwoty na produkty, które spełniają ich oczekiwania. Zakupy społecznościowe coraz ważniejsze Kanały społecznościowe stanowią ...
-
Wzrost cen największą bolączką branży spożywczej w Europie Środkowej
... Powstał na podstawie 4,5 tys. ankiet konsumenckich przeprowadzonych w pięciu krajach Europy – Polsce, Rumunii, Czechach, Chorwacji i Ukrainie, oraz wywiadów z przedstawicielami największych sieci sklepów detalicznych i firm FMCG. Kluczowe trendy przedstawione w raporcie obejmują: Nacisk na przystępność cen produktów spożywczych: Ponad 50% badanych ...
-
Luksusowe marki: czy klasyka i prestiż potrzebują nowych technologii?
... najnowsze rozwiązania technologiczne decydują się producenci towarów luksusowych? Po trudnym okresie pandemii, gdy handel towarami z wyższej półki przeniósł się do sieci, klienci powrócili do robienia zakupów w butikach stacjonarnych. Jak wynika z badania Bain & Company dla ponad 40 proc. z nich głównym powodem wizyty ...
-
Zachowania konsumentów: czy chcemy kupować ukraińskie marki?
... oznacza bardziej atrakcyjną ofertę polskich sklepów (39% vs 52% w 2022 roku) oraz że stanowią one szansę na rozwój dla polskich sieci sklepów (30% vs 43% w 2022 roku). Nasze tegoroczne badanie wyraźnie wskazuje, że ubiegłoroczny entuzjazm co do obecności ukraińskich produktów na ...
-
Świąteczne zakupy online. Jak odróżnić oszustwo od dobrej oferty?
... menedżer haseł czy uwierzytelnianie dwuskładnikowe. W przypadku, gdy zakupy świąteczne przez internet robimy spoza domowego zacisza, niezalecane jest korzystanie z niezabezpieczonych sieci Wi-Fi – mogły one zostać przygotowane specjalnie przez cyberprzestępców. Bez względu na porę roku, szukając promocji przez internet, należy podjąć następujące ...
-
Majówka 2024 tańsza niż przed rokiem?
... , że podniesie on ogólne ceny żywności o około 3%, jednak jego dokładny wpływ poznamy w najbliższych miesiącach, również ze względu na silną konkurencję sieci detalicznych. Jeżeli trend spadkowy w cenach żywności się utrzyma, to majówka 2024 r. może być tańsza niż ubiegłoroczna – mówi Jakub Jakubczak, analityk ...
-
W Nest Bank karta wirtualna dla nastolatka
... będą: prowadzić konto, korzystać karty debetowej Visa, wypłacać ze wszystkich bankomatów w Polsce kartą i BLIKIEM, wpłacać kartą w bankomatach Euronet, a BLIKIEM również w sieci Planet Cash oraz innych banków, wykonywać internetowe przelewy krajowe Elixir, wypłacać gotówkę podczas płatności kartą za zakupy w sklepach stacjonarnych (Cash ...
-
Ochrona konsumentów. Oto rekomendacje ECC-Net na lata 2024–2029
... konsumentów Sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej obecna w codziennym życiu konsumentów. Jest coraz częściej wykorzystywana przez e-commerce, platformy cyfrowe i sieci społecznościowe. Ich algorytmy używają naszych danych osobowych by określić nawyki konsumenckie i przewidywać przyszłe decyzje zakupowe. Aby ograniczyć ryzyko nadużyć, Unia ...
-
BLIX AWARDS 2024. Konsumenci wskazali ulubione marki FMCG
... na tzw. smart shopping. Generalnie cały sektor gospodarki reaguje na te zmiany, ale stale rosnące oczekiwania konsumentów wymagają od producentów i sieci handlowych dalszej optymalizacji oferty oraz innowacyjnych rozwiązań, by sprostać ich oczekiwaniom – podsumowuje przewodniczący Kapituły tegorocznej edycji programu BLIX AWARDS.
Tematy: BLIX AWARDS, FMCG, produkty FMCG, marki, opinie konsumentów, najpopularniejsze marki, zakupy, handel -
Ważne zmiany w e-commerce. Obejmą nie tylko Allegro i Amazona
... także przy zapisie. Co więcej, zgody użytkowników wymaga także stosowanie plików cookies, pikseli oraz innych narzędzi umożliwiających tzw. śledzenie klientów w sieci. Kod śledzący może zostać uruchomiony dopiero wtedy, gdy internauta wyrazi na to zgodę, np. klikając w odpowiedni baner. Nowe zasady sprzedaży ...
-
Jaką rolę odegrają metody płatności w dalszej transformacji handlu?
... aż 79 proc. konsumentów. Social commerce wykorzystuje zaawansowane algorytmy, które rekomendują produkty na podstawie zainteresowań użytkowników oraz ich aktywności w sieci, tworząc bardziej spersonalizowane doświadczenia zakupowe. Także skrócony dystans pomiędzy markami a użytkownikami oraz większe zaufanie do influencerów i sklepów online ...
-
Cło na import chińskiego e-commerce wyśle logistykę na morze i do magazynów
... de minimis wydają się nie brać pod uwagę jednego fundamentalnego faktu, że zarówno w Europie, jak i w USA konsumenci robiący zagraniczne zakupy w sieci nie chcą rezygnować z tanich produktów z Chin, które zdominowały nawet rodzime platformy sprzedażowe. Dobrze pokazuje to zeszłoroczne badanie przeprowadzenie przez Jungle ...
-
Europejski Akt o Dostępności - jak nowe przepisy zmienią zakupy online?
... społecznym i gospodarczym. Regulacje wprowadzają jednolite wymogi dostępności w całej UE, co ma szczególne znaczenie dla branży e-commerce. Co czeka sprzedawców i kupujących w sieci? Właściciele sklepów internetowych będą zobowiązani do dostosowania swoich stron i aplikacji do nowych standardów, co wymaga wdrożenia rozwiązań ułatwiających nawigację ...
-
Coraz lepiej znamy prawa konsumenta?
... związanych z prawami konsumenckimi – z 18 proc. do 37 proc. obecnie. Na chęć dalszego poszerzania wiedzy wskazuje jednocześnie ponad połowa osób kupujących w sieci częściej niż raz w miesiącu (55 proc.) oraz co trzeci konsument kupujący w ten sposób nieco rzadziej (38 proc.). Biegli w e-zakupach, ale ...
-
Zakupy online: jak wykryć ukryty dropshipping i fałszywe sklepy internetowe?
... adres odległego azjatyckiego kraju. To powinno nas zaalarmować. W wielu takich przypadkach po dokonaniu płatności towar nie jest wysyłany, a strony znikają z sieci. Zdarza się też, że paczkę otrzymamy, ale produkt znacznie odbiega od zdjęć, którymi kierowaliśmy się przy zakupach online, a kontaktu z przedsiębiorcą ...
-
Jak sprawić, by AI mówiło o Twoim e-sklepie? Raport TrustMate o rewolucji w e-commerce
... ma kluczowe znaczenie dla e-commerce: treści generowane przez użytkowników (UGC), a w szczególności opinie produktowe. To właśnie zagregowany sentyment i autentyczność recenzji z całej sieci stają się dla AI najcenniejszym źródłem do sformułowania odpowiedzi na pytanie, czy dany sklep jest godny zaufania. Problem leży jednak ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei